Lijf & Lijn alle pijlers

Gestopt/begonnen met roken en aankomen

27-05-2017 16:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben in januari gestopt met roken, ik heb dit 4 maanden volgehouden en dit ging eigenlijk prima!
Helaas op vakantie toch "even" 1 sigaretje genomen en toen... weer begonnen.

Door het krijgen van een relatie (met een kok haha) stoppen met roken en meer snoepen etc ben ik zo'n 8kg aangekomen! Ik voel me echt vreselijk ongelukkig, het zit in de weg en ik pas mijn kleding niet meer goed.

Nou rook ik inmiddels 3 weken en wil ik weer stoppen maar ik ben heel erg bang om hierdoor nog meer aan te komen. Ik weet dat roken ook niet goed is, maar ik word nu echt een beetje dik en dit maakt me echt doodongelukkig. Ik voel me helemaaal niet lekker in me vel, voel me niet aantrekkelijk meer. Ik ga sociale gelegenheden uit de weg omdat ik mijn kleding niet meer mooi vind staan.

Ik wil die kilo's er weer af, maar ik weet nou niet of het nou verstandig is om eerst die kilo's er af te hebben en daarna weer te stoppen met roken of nu doorzetten en hopen dat er niet nóg 5 kilo of meer bij komt..

Heeft iemand een tip? Of ervaring?

Liefs,
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Ja hoor, mijn tip is stoppen met roken en stoppen met rotzooi eten.
Geef om je hart.
Gewoon gezond eten jezelf niet overmatig volvreten en voldoende bewegen.
Ga dagelijks naar de sportschool. Het hebben van vakantie en een nieuwe vriend die kok is, is geen reden om je gezondheid te verwaarlozen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Sigarettenrook die om je heen hangt is onaantrekkelijk, een kilootje meer of minder niet.
:blabla:
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 16:43
98.74% gewijzigd
Stoppen met die kok.
Kan je gelijk ook stoppen met roken.
JustcallmeTuT schreef:
28-05-2017 16:30
Dat je bent aangekomen ligt toch niet aan het feit dat je vriend kok is maar meer door dat jij alles eet wat hij je voorzet. Je kan ook NEE zeggen he. Ook ik ben met een kok samen geweest geweest maar ben daardoor nooit aangekomen. Een kwestie van zelfdiscipline en houden van je lijf. Bovendien schrijf je zelf dat je ook (teveel) snoept en daar ben je toch echt zelf bij.
Gooi de boel drastisch om en ga én gezonder eten en stop met roken. De eerste dagen zullen best zwaar zijn maar dat went. Heus.
Zelf ben ik niet aangekomen toen ik stopte met roken.
JustcallmeTuT schreef:
28-05-2017 16:43
http://www.10-kilo-afvallen.nl/aankomen ... t-roken-2/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat JustcallmeTuT zegt. Je bent er zelf bij wat je eet. Je hoeft niet alles te eten wat hij maakt, je kan dingen laten staan, of minder ervan nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
10 kilo aankomen als je stopt met roken is balen. Absoluut. Bedankt voor de link Tickel.
Gelukkig heb ik nergens geschreven dat to niet aan zal komen.
To vraagt om tips en ervaringen dus die krijgt ze van mij. Ik zou, als ik haar zou zijn, drastisch verandering in rook en eetgedrag brengen.
Makkelijk? Nee maar ook dat gaf ik al aan.
Ik ben in september gestopt met roken.
Hierdoor veel meer gaan eten en vooral veel meer gaan snaaien. Ik ben ook 8 kilo aangekomen en vond, vind dit ook erg moeilijk.
Toch heb ik volgehouden! Ik probeer nu sinds 2 weken op mijn voeding te letten omdat ik het gevoel heb nu echt van mijn rook verslaving af te zijn.
Het is zeker nog niet makkelijk maar al veel beter te doen als toen ik net gestopt was.
Daarom zou ik zeggen houd vol en als het niet tegelijk kan, pak het dan omste beurt aan :)
Waarom geef je toe aan het eten van allerlei slechte zooi, puur omdat je de sigaretten de deur uit hebt gedaan?
Ja, ben ook vorig jaar gestopt met roken en ik zou als ik jou was NU weer stoppen, zie het als een uitglijer, niet zeggen: 'ik rook weer' maar 'ik ben de fout in gegaan'. Betere mindset als je het mij vraagt ;)

Afvallen kan prima: meer bewegen zoals in de link staat, gewoon wandelen is prima zorgt ervoor dat je verbranding weer wat omhoog gaat en als je gaat snaaien neem dan watermeloen, komkommer of ander fruit. Daar kan je heel wat van eten zonder veel caloriën binnen te krijgen en is nog goed voor je ook.
Op worteltjes knabbelen enz.

Ben zelf gestopt m.b.v. een e-sigaret, ik vond het met zo'n ding echt een makkie. Als je begint met 6mg nicotine krijg je net genoeg nicotine binnen om de afkickverschijnselen de kop in te drukken en het is sowieso stukken minder ongezond. Al snel kan je gaan minderen naar 3mg en dan naar 0mg. Desnoods meng je 3mg met 0mg nicotine al was ik genezen toen ik een keer zag dat ik al een week 0mg nicotine rookte :) een foutje van de fabriek: op het doosje stond bevat 3mg nicotine maar op het flesje stond zero nicotine. Toen besefte ik dat ik dus al een week geen nicotine binnen had gekregen.

Ook kan je als je met 0mg dampt lekkere smaakjes proberen, zo heb je toch wat in je handen, kan je nog steeds wolkjes rook, nou ja damp uitblazen en heb je bv een lekkere snoepjessmaak zonder de caloriën.

En als je vriend kok is zou hij toch moeten weten hoe je een lichte maaltijd in elkaar moet draaien... ik neem aan dat hij ook geleerd heeft om te koken voor mensen die een bepaald dieet moeten volgen. Zeg hem gewoon dat je wat recepten zoekt voor lichte maar wel hele lekkere maaltijden.
Denk ook aan dingen als (geen) suiker in je koffie of thee, lightfrisdrank of gewoon water, veel drinken geeft ook een vol gevoel.
Succes en vervang de ene verslaving (roken) niet door een andere verslaving (suiker).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven