Hoe vaak bel jij 112?
zaterdag 3 juni 2017 om 07:25
Het viel mij laatst op dat ik in vergelijking met mijn omgeving best vaak 112 bel. Zo'n 1-2x per maand. Voor allerhande situaties zoals als ik als eerst/tweedes bij een ongeval ben, om het kenteken van een doorrijder door te geven, of uit de hand lopende vechtpartijen en laatst stond ik stil op de snelweg omdat voor/om mij twee bestuurders fikse ruzie hadden. Ze waren elkaar aan het rammen met 130 op de A2
Als ik dan een verjaardag of borrel heb vertel ik daar wel eens over. Maar ik hoor die verhalen nooit van andere mensen. Rijden andere mensen gewoon door op de A2 bij zo'n ruzie? Of denkt men bij een ongeval dat iemand anders wel zal bellen?
Of is het mijn persoonlijkheid? Ik ben zo'n type dat altijd aangesproken wordt op straat voor de weg of hulp en die haar EHBO op peil houdt. Misschien trek ik het gewoon aan
Hoe vaak heb jij al 112 gebeld?
Als ik dan een verjaardag of borrel heb vertel ik daar wel eens over. Maar ik hoor die verhalen nooit van andere mensen. Rijden andere mensen gewoon door op de A2 bij zo'n ruzie? Of denkt men bij een ongeval dat iemand anders wel zal bellen?
Of is het mijn persoonlijkheid? Ik ben zo'n type dat altijd aangesproken wordt op straat voor de weg of hulp en die haar EHBO op peil houdt. Misschien trek ik het gewoon aan
Hoe vaak heb jij al 112 gebeld?
zaterdag 3 juni 2017 om 07:30
zaterdag 3 juni 2017 om 07:31
zaterdag 3 juni 2017 om 07:31
1x, alle andere keren dat het nodig was heb ik iemand anders gevraagd te bellen.
Die ene keer zat er een duif vast in prikkeldraad en konden we er zelf niet bij met een ladder.
Andere keren was ik te druk bezig de bewoner te overtuigen dat zijn huis toch echt in de fik stond. Die meneer verdacht me van een babbeltruc oid. Toen hij eenmaal buiten was liep hij wéér naar binnen, zijn koffie stond nog op tafel en dat was zijn favoriete mok
Die ene keer zat er een duif vast in prikkeldraad en konden we er zelf niet bij met een ladder.
Andere keren was ik te druk bezig de bewoner te overtuigen dat zijn huis toch echt in de fik stond. Die meneer verdacht me van een babbeltruc oid. Toen hij eenmaal buiten was liep hij wéér naar binnen, zijn koffie stond nog op tafel en dat was zijn favoriete mok
zaterdag 3 juni 2017 om 07:34
O en ik zou absoluut 112 bellen als ik iets zag wat gebeuren wat 112 waardig is. Ik zie het alleen nooit gebeuren. Ik denk trouwens dat 112 bellen iets is, wat de meeste mensen doen als ze iets zien gebeuren want dat is iets wat je altijd kunt doen, zonder betrokken te raken of zelf te helpen. Is trouwens ook niet altijd een goed idee hoor, om zelf te gaan helpen. Dus ik denk echt dat je een bijzonder geval bent, in een risicovol gebied woont of heel erg vaak toeval meemaakt.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
zaterdag 3 juni 2017 om 07:34
2 keer. Omdat iemand door het ijs was gezakt in de winter en bij een brand bij de buren. Ik belde beide keren direct toen man en ik het merkten, maar waren beide keren niet de eerste die belde.
Het nummer voor de politie bel ik ook wel eens, met name 's nachts bij overlast of omdat ik vreemde dingen hoor in de buurt. Er wordt hier namelijk veel ingebroken.
Zoveel spannende dingen als jij mee maakt heb ik niet. Bij een ongeluk met slachtoffer ga ik vaak helpen en denk ik niet aan 112 bellen. Een ander doet dat dan.
Het nummer voor de politie bel ik ook wel eens, met name 's nachts bij overlast of omdat ik vreemde dingen hoor in de buurt. Er wordt hier namelijk veel ingebroken.
Zoveel spannende dingen als jij mee maakt heb ik niet. Bij een ongeluk met slachtoffer ga ik vaak helpen en denk ik niet aan 112 bellen. Een ander doet dat dan.
zaterdag 3 juni 2017 om 07:39
Je belt 112 omdat een duif! vast zit? BijzonderFelix_Urbexicus schreef: ↑03-06-2017 07:311x, alle andere keren dat het nodig was heb ik iemand anders gevraagd te bellen.
Andere keren was ik te druk bezig de bewoner te overtuigen dat zijn huis toch echt in de fik stond. Die meneer verdacht me van een babbeltruc oid. Toen hij eenmaal buiten was liep hij wéér naar binnen, zijn koffie stond nog op tafel en dat was zijn favoriete mok![]()
zaterdag 3 juni 2017 om 07:43
Nou ja of je hebt een scherpe blik? Misschien zie jij die dingen eerder dan anderen, ofzo. Ik las laatst wel over een wetenschappelijk bevestigd/bewezen menselijk fenomeen: hoe meer mensen naar (bv) een ongeluk staat te kijken, hoe kleiner de kans dat iemand in gaat grijpen. Raar he? Ik denk dat dat komt omdat mensen zich dan bekeken en beoordeeld voelen.
Maar jij vertelt dat je vaak alleen bent als je 112 moet bellen, toch? Misschien moet je een t shirt laten bedrukken met: pas op, waar ik kom, daar is gevaar.
Of: ik moet 2 keer per maand 112 bellen dus waar ik kom, volgt rampspoed. Beware!
Kan handig zijn in bepaalde situaties.
Maar jij vertelt dat je vaak alleen bent als je 112 moet bellen, toch? Misschien moet je een t shirt laten bedrukken met: pas op, waar ik kom, daar is gevaar.
zaterdag 3 juni 2017 om 07:46
Ja dan moet je 144 bellen. Maar ze verbinden je vast wel door hoor. Ik had een keer geen beltegoed en eigenlijk 8844 nodig, toen heb ik 112 gebeld en gevraagd of ze me door konden verbinden.
zaterdag 3 juni 2017 om 07:50
1x omdat mensen aanbelden omdat er iemand voor mijn deur een insult kreeg. 1x omdat de heg van de overburen in brand vloog tijdens oud en nieuw. 1x omdat ik als bijrojder betrokken was bij een ongeluk en de auto op de linkerbaan van de snelweg stilstond. 1x omdat ik snachts langs een parkeerplaats liep waar iemand als een idioot in alle autos de ruiten aan het inslaan was om in te breken. Vind ik eigenlijk best vaak al. Ik vraag me af of de situaties waarvoor jij belt altijd zo accuut zijn en of je niet eeg snel belt? heb ook wel eens een bermbrand gemeld, maar daarvoor 8844 gebeld bijvoorbeeld.
zaterdag 3 juni 2017 om 07:56
2 keer gebeld. 1 keer toen ik midden in de nacht wakker werd en de schuur van de buren in de fik stond. Tweede keer toen ik een man in de bosjes had gevonden (deze had een bakkie teveel op, maar ja ik kreeg hem niet wakker en hij had natuurlijk net zo goed een hartaanval of epileptische aanval gehad kunnen hebben).
zaterdag 3 juni 2017 om 07:58
Dat vind ik dus niet grappig.Gingko schreef: ↑03-06-2017 07:46Ja dan moet je 144 bellen. Maar ze verbinden je vast wel door hoor. Ik had een keer geen beltegoed en eigenlijk 8844 nodig, toen heb ik 112 gebeld en gevraagd of ze me door konden verbinden.Niet helemaal de bedoeling maar ik heb hun tijd ook niet verdaan, ik had echt de politie nodig maar niet met gillende sirenes.