Luie vriendin

04-06-2017 10:25 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben sinds kort samen gaan wonen met mijn vriendin. Het enigste probleem is, zoals de titel al aangeeft, dat ze ontzettend lui is. Ze ruimt niks op, laat alles staan, doet de afwas niet en noem het maar op. Ze kan niet koken maar geeft wel aan het te willen leren. Alleen elke keer als ik het vraag heeft ze er geen zin in of zegt ze dat ze het niet kan.
Soms als we een keertje weg gaan en ze vergeet wat, zeurt en dramt ze door dat ik het moet pakken. Het enige wat ze doet is af en toe de was.
Gister waren we naar een verjaardag van mijn beste vriend en toen kregen we weer een discussie wat eindigde in een ruzie. Nou ben ik boos weg gelopen en dan verwacht zij dat ik naar haar toe kom om te praten.

Als ik er met haar over probeer te praten heeft ze altijd wel een weerwoord of een smoes. "Ik ben moe" "ik heb buikpijn" "ik heb hoofdpijn" etc. Kortom een gesprek aangaan heeft geen zin.

Iemand ervaring/tips?

Groetjes
Tsja jullie passen gewoon niet bij elkaar op dat vlak. Jij vind het belangrijk en irritant, haar boeit het niet zoveel en zij ligt er blijkbaar niet wakker van.

Daar moet je mee leren leven of niet
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:39
Ze hoeft niet perse voor me te koken, maar ik zou het wel fijn vinden dat zij ook eens gaat koken. Dat ik het niet elke dag hoef te doen
Tja, dan moet je ook accepteren dat het 'eten' haar norm haalt en niet de jouwe. Twee afbak-pizza's is dan ook warm eten.

Jij maakt wat jij kan, zij maakt wat zij kan.

De reden dat ik altijd kook is dat ik elke dag lekkere eten belangrijker vind dan dat mijn man ook eens kookt.
sssssst schreef:
04-06-2017 10:44
Tja, dan moet je ook accepteren dat het 'eten' haar norm haalt en niet de jouwe. Twee afbak-pizza's is dan ook warm eten.

Jij maakt wat jij kan, zij maakt wat zij kan.

De reden dat ik altijd kook is dat ik elke dag lekkere eten belangrijker vind dan dat mijn man ook eens kookt.
Tja, als dat hier zo ging was ik tevreden, maar zoals ze zelf al aangeeft, ze kan niet eens zelf een eitje bakken. Ik denk wel dat ze dat kan maar dat ze er gewoon te lui voor is.
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:41
Ze is idd een puber. Ze is 19, maar ze heeft al een jaar zelfstandig gewoond. En ze zei ook dat in die jaar haar toen malige schoonouders kookte of haar ex
Oké, hoe oud ben je zelf?

Mijn dochter (ook 19) heeft vijf maanden zelfstandig gewoond, bij thuiskomst wentelde ze zich weer lekker in de verzorgingscultuur van thuis.
sssssst schreef:
04-06-2017 10:48
Oké, hoe oud ben je zelf?

Mijn dochter (ook 19) heeft vijf maanden zelfstandig gewoond, bij thuiskomst wentelde ze zich weer lekker in de verzorgingscultuur van thuis.
Ik ben zelf 21
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:46
Tja, als dat hier zo ging was ik tevreden, maar zoals ze zelf al aangeeft, ze kan niet eens zelf een eitje bakken. Ik denk wel dat ze dat kan maar dat ze er gewoon te lui voor is.
Wat bewonder jij in haar? En kan dat het lui zijn compenseren?
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:49
Ik ben zelf 21
Jullie staan allebei nog al onvolwassen in deze relatie lijkt wel. Waarom wil je met haar samen zijn en niet met iemand anders?
sssssst schreef:
04-06-2017 10:49
Wat bewonder jij in haar? En kan dat het lui zijn compenseren?
Ze is verder wel heel lief, maar ik zou niet weten hoe ik dit verder aan moet pakken aangezien praten geen zin heeft. Want ik ben natuurlijk ook een groentje in samenwonen 😅
Waarom zou praten geen zin hebben? Rond de tafel gaan zitten en afspraken maken.
Life is short. Eat dessert first.
Ik denk dat je niet duidelijk genoeg naar haar toe bent, TO. Of ze past haar gedrag aan óf ze vertrekt. Ze mag zelf kiezen.
Jullie zijn nog erg jong. Praat met elkaar en dan niet veroordelend. Doe eens een week niks en zeg dan, wat vind jij ervan als je zo om je heen kijkt? Stoort de troep je? Hoe kunnen we dit samen oplossen? Snap je dat als ik alles doe dat dat voor mij ook niet leuk is? Dan heb ik het gevoel dat ik samenwoon met een kind waar ik voor moet zorgen.
99 van 100 mensen vinden huishouden niet leuk, ik ook niet, maar het moet wel gebeuren.
Stel op papier een duidelijke takenlijst op (ja kinderachtig, maar wel duidelijk). Ik doe de boodschappen en kook, jij doet de afwas.
Jij de was en de strijk, ik doe wekelijks de badkamer. Enz, enz.
Als we iets gebruikt hebben ruimen we het op, in ieder geval voordat we naar bed gaan is alles netjes.
Onewayroad21 schreef:
04-06-2017 10:52
Ze is verder wel heel lief, maar ik zou niet weten hoe ik dit verder aan moet pakken aangezien praten geen zin heeft. Want ik ben natuurlijk ook een groentje in samenwonen 😅
Nou, de passie springt niet van mijn scherm zo. Kun je voor jezelf wel onder woorden brengen waarom je juist met haar bent en niet met al die andere lieve meisjes in je omgeving?
Waarom wil je samenwonen met iemand die niet haar aandeel in het huishouden op zich neemt en een volwassen gesprek uit de weg gaat?
Onewayroad21 schreef:
Ze is idd een puber. Ze is 19, maar ze heeft al een jaar zelfstandig gewoond. En ze zei ook dat in die jaar haar toen malige schoonouders kookte of haar ex

Euhm. Dus eigenlijk niet zo zelfstandig...
Stel dat zij haar leven lang alle karweitjes en taken door jou (of een ander vriendje) wil laten doen en vast van plan is niks uit te voeren. Wil je haar dan toch nog als partner? Of is het een breekpunt voor jou?
Als ze echt lui is, zal ze zich haar leven lang laten verzorgen door een ander en dan gaat ze zich niet laten opvoeden. Als je dat al zou willen.
Praat met haar.
Volgens mij is ze gewoon verwend.
Hoe deed ze dat toen ze alleen woonde dan?

Geef aan hoe jij je voelt als jij alles moet doen. Bespreek samen hoe je je relatie wil. Wat is daarin belangrijk? Wil je de taken 50/50 verdelen of niet? En zij? Je moet heel duidelijk zijn als je dit niet meer wil. En stop vooral met overal achteraan rennen, als jij het allemaal oplost gaat zij niet in actie komen. Dan kook je niet. En dan? En samen koken? Wij vonden dat altijd gezellig, samen in de keuken bezig zijn, dan leert ze vanzelf meer. Samen in het weekend een menu maken voor de komende week.

Wat doet ze verder in haar leven? Werken? School? Hobbies? Sport? Iets anders?
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 04-06-2017 11:12
6.70% gewijzigd
Wat wil je bereiken met dit topic? Want hoeveel goede ideeën wij ook aandragen als zij niet wil veranderen dan verandert ze niet.

Maar ook als wij haar allemaal lui vinden lost dat jouw probleem niet op.

Wat verwacht je?
Corvee-lijst aan de ijskast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
......
anoniem_324649 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 15:45
98.55% gewijzigd
Ga apart wonen,
Ga pas weer samen wonen als jullie alle twee volwassen zijn .
en weten hoe het werkt in de wereld , van het samenwonen en werken huis onderhouden etc.
Ik heb ook niet altijd zin in de afwas . en de rommel en en en en .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
En zorg dat je voor jezelf helder hebt wat jij wel accepteert en wat niet.
parbleumondieu wijzigde dit bericht op 04-06-2017 11:22
84.41% gewijzigd
Onewayroad21 schreef:
Dan heeft ze dus niet zelfstandig gewoond, maar bij ex en moeder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou toch echt even met haar gaan zitten. Maak samen een lijst met alles wat moet gebeuren en verdeel dat evenredig. Dan moet ieder zich daar wel aan houden. Lukt dat niet dan zou ik haar terugsturen naar haar ouders.
Jezus ze is negentien en heeft nu al met twee verschillende mannen samengewoond.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven