Napraattopic deel 83

22-05-2017 22:06 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
simbalabimba schreef:
05-06-2017 15:37
Bedoel je dat in t algemeen of is dit gedaan door 1 vd reageerders op het topic.
Vanwaar je vraag?
Joors troelie
simbalabimba schreef:
05-06-2017 14:06
Wie kijkt, maakt dat voor zichzelf uit.
Wat de nabestaanden van zulke acties vinden, weten we niet. Ik ga in elk geval niet op voorhand bepalen dat zij het erg vinden.
Wat ik zelf wel/niet zou doen, hoeft niet bepalend te zijn voor anderen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het niet erg vinden.
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
05-06-2017 15:48
Misschien heel gek weer maar ik ook niet.
simbalabimba schreef:
05-06-2017 14:06
Wie kijkt, maakt dat voor zichzelf uit.
Wat de nabestaanden van zulke acties vinden, weten we niet. Ik ga in elk geval niet op voorhand bepalen dat zij het erg vinden.
Wat ik zelf wel/niet zou doen, hoeft niet bepalend te zijn voor anderen.
Precies. Dat weten we niet. Wel lees ik zeer regelmatig in de krant dankbetuigingen voor alle kaartjes, bloemen en lieve woorden. "De overweldigende reacties deden goed". Een moeder uit onze buurt sprak ik jaren na de dood van haar zoon. Ze zei dat ze het altijd zo erg had gevonden dat mensen haar meden. Ze merkte dat mensen een weg eerder afsloegen als ze haar zagen aankomen, of ze spraken over vanalles maar niet over datgene waar zij verdriet om had. Niemand die er naar vroeg, het was alsof hij al vergeten was. "Ze zullen dan wel niets weten te zeggen" zei ik. Zij noemde toen iemand (mijn oom) die er wel altijd naar vroeg of over sprak, en dat vond ze heel mooi.
missie_m wijzigde dit bericht op 05-06-2017 16:05
1.56% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
yasmijn schreef:
05-06-2017 15:51
Misschien heel gek weer maar ik ook niet.

Ja heel gek hè?

Dat ik het vreselijk vind voor de ouders en nabestaanden van de meisjes is logisch maar ik denk ook aan de emoties die de ouders van die jongens hebben. Kolere, het zal je zoon zijn die wordt verdacht van betrokkenheid zeg.
Je bent zelf een theepot
missie_m schreef:
05-06-2017 16:04
Precies. Dat weten we niet. Wel lees ik zeer regelmatig in de krant dankbetuigingen voor alle kaartjes, bloemen en lieve woorden. "De overweldigende reacties deden goed". Een moeder uit onze buurt sprak ik jaren na de dood van haar zoon. Ze zei dat ze het altijd zo erg had gevonden dat mensen haar meden. Ze merkte dat mensen een weg eerder afsloegen als ze haar zagen aankomen, of ze spraken over vanalles maar niet over datgene waar zij verdriet om had. Niemand die er naar vroeg, het was alsof hij al vergeten was. "Ze zullen dan wel niets weten te zeggen" zei ik. Zij noemde toen iemand (mijn oom) die er wel altijd naar vroeg of over sprak, en dat vond ze heel mooi.
Medeleven staat in schril contrast met sensatiezucht.
Je bent zelf een theepot
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
05-06-2017 14:22
Er wordt niks recht geluld, Sim heeft gewoon een punt.
Eens
LOEP ME MAAR aub.
nelicquele schreef:
05-06-2017 14:48
Euh ja, want die moeder vind het vast heel fijn om te horen dat Mien uit Grubbekutveen het echt heel erg vindt. Kan ze echt wat mee.

Dat doet Mien voor zichzelf, om zichzelf beter te voelen, en het is soms niet eens slecht bedoeld, maar het is zeker niet om die moeder te troosten of een hart onder de riem te steken.
Het zou zomaar kunnen.

Als Mien dat zou doen, kan het ook zijn dat het Mien raakt, dat Mien zich kan inleven in het grote verdriet. En daarom een kaartje stuurt. Als dit geen ene Mien, Piet of Klaas zou raken was het erger voor de moeder.
LOEP ME MAAR aub.
SuzanneSuus schreef:
05-06-2017 15:48
Ik ook niet. Maar dan nog: wat is er mis mee om gewoon geen risico te lopen en je lekker te houden bij de fb-pagina's van je eigen vrienden. Ik ga ervan uit dat die arme mensen op sociale media of daarbuiten heel veel medeleven zullen ontvangen van bekenden, dus nodig is de bemoeienis van onbekenden niet.
Ik krijg trek in speculaas van al dat gespeculeer.
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 15:46
Vanwaar je vraag?
Bepaalt mijn antwoord of en welk antwoord jij gaat geven. ;-)
Ik vraag het me gewoon af, omdat er zo afgegeven wordt op bepaalde forummers/berichten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
05-06-2017 16:21
Bepaalt mijn antwoord of en welk antwoord jij gaat geven. ;-)
Ik vraag het me gewoon af, omdat er zo afgegeven wordt op bepaalde forummers/berichten.
Waarom vraag je je dat in mijn geval af? Welke aanleiding geef ik daartoe?
Joors troelie
Skull schreef:
05-06-2017 16:21
Ik krijg trek in speculaas van al dat gespeculeer.
Ik ben n appeltaartje met speculaaskruiden aan t bakken (kaneel was op) dus als je trek hebt mag je aanschuiven. Er zit wel roomboter, drank, amandelspijs en een kilo suiker in. Wij noemen het hier 'cardiac-apple pie'.
Joors troelie
Ik word helemaal gek van muggen. Zomer sucks.
En in dat topic over de meisjes wordt nog net niet gestampvoet. Maar ik willut! Ik willut gewoon segguh!
Star schreef:
05-06-2017 16:38
En in dat topic over de meisjes wordt nog net niet gestampvoet. Maar ik willut! Ik willut gewoon segguh!
Het lijkt me al vreselijk voor de nabestaanden vd meisjes ( en eigenlijk ook voor de ouders vd jongens) dat het zo viral gaat. Dat heel NL zich met het verdriet/angst zich gaat bemoeien.
Je bent zelf een theepot
Echt compleet bizar dat topic. Het wordt voor ze uitgespeld maar het kwartje valt gewoon niet. Heel vervreemdend :(
Star schreef:
05-06-2017 16:38
Nou Inderdaad :(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 16:33
Waarom vraag je je dat in mijn geval af? Welke aanleiding geef ik daartoe?
(O.a.)Jij schreef erover.
Het lijkt alsof je het vervelend vind dat ik het me afvraag?
Ik vind het niet erg als je zegt " zoek het zelf uit en lees het betr. topic maar na".
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Is het VF al verbeterd?
Enter schreef:
05-06-2017 17:03
Is het VF al verbeterd?
Op welk gebied specifiek?
Ana_Isabel_ schreef:
05-06-2017 17:05
Op welk gebied specifiek?
Op álles? :proud:

Zie een verbetering laatste reacties staan weer boven dus scrollen is voorbij. das winst.
Enig gebied
Loepen kan nog niet?
Enter schreef:
05-06-2017 17:08
Op álles? :proud:

Zie een verbetering laatste reacties staan weer boven dus scrollen is voorbij. das winst.

Ik dacht dat je het misschien over de gezelligheid had hier :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven