Je natuurlijke gewicht

donderdag 8 juni 2017 om 16:43
Ik zit al vanaf mijn 16e op precies hetzelfde gewicht, op een enkele uitschieter na tijdens mijn zwangerschap, maar dat was ook maar een paar maanden en na de bevalling was alles snel weer als vanouds. Dus ja, dat is mijn natuurlijke gewicht, dat is het gewicht waar ik me het meest prettig bij voel.
Voor mij is dat rondom een bmi van 20, maar dat is vast voor iedereen anders. En wat ik er voor doe: normaal eten. Ontbijtje met yoghurt en wat granola en fruit. Lunch meestal 2 a 3 boterhammen vaak met ei, of avocado ofzoiets. Avondeten vooral veel groentes en niet te veel aardappels/pasta, maar wel een beetje. Verder eet ik gewoon vis en vlees, maar geen tussendoortjes. Ik snoep vrijwel niet, alleen op speciale gelegenheden, een taartje op een verjaardag. Regelmatig uit eten en dan hou ik me ook echt niet in.
Voor mij is dit normaal eten, maar ik merk dat het tegenwoordig niet meer zo normaal is.
Voor mij is dat rondom een bmi van 20, maar dat is vast voor iedereen anders. En wat ik er voor doe: normaal eten. Ontbijtje met yoghurt en wat granola en fruit. Lunch meestal 2 a 3 boterhammen vaak met ei, of avocado ofzoiets. Avondeten vooral veel groentes en niet te veel aardappels/pasta, maar wel een beetje. Verder eet ik gewoon vis en vlees, maar geen tussendoortjes. Ik snoep vrijwel niet, alleen op speciale gelegenheden, een taartje op een verjaardag. Regelmatig uit eten en dan hou ik me ook echt niet in.
Voor mij is dit normaal eten, maar ik merk dat het tegenwoordig niet meer zo normaal is.
donderdag 8 juni 2017 om 17:12
mijn natuurlijke gewicht is 55 kg of eh... tot mijn 30e was dat zo.
Ik ben daarvoor ook 50 kg geweest maar dat ging langzaam aan terug naar 55 en daarvoor hoefde ik niets te doen om dat te houden. oh jawel; jong blijven 
Nu ben ik 40 en langzaam naar de 60 kg gegroeid, ben nu aan het lijnen /sporten en hoop terug te kunnen naar 55, zit al op 5. Ik weet wel dat ik dan echt niet meer alles kan eten wat ik wil, dus: indien mogelijk verstandige keuzes maken, beetje balansen af en toe en sporten, dan houd ik het wel redelijk vol

Nu ben ik 40 en langzaam naar de 60 kg gegroeid, ben nu aan het lijnen /sporten en hoop terug te kunnen naar 55, zit al op 5. Ik weet wel dat ik dan echt niet meer alles kan eten wat ik wil, dus: indien mogelijk verstandige keuzes maken, beetje balansen af en toe en sporten, dan houd ik het wel redelijk vol
donderdag 8 juni 2017 om 18:00
Ik heb heel veel jaren (decennia) calorieën geteld. Niet elke dag; meestal gok ik wat ik per dag kan eten zonder aan te komen. Als de weegschaal geen goed getal aangeeft dan doe ik één of meer balansdagen en als dat niet helpt dan ga ik weer een weekje calorieën tellen.
Dat doe ik overigens nog steeds, omdat ik sinds een aantal weken meer kan eten zonder aan te komen. Zo'n 30% meer dus daar kan ik heel wat chipolatatoetjes, pakken vla, chocomel en Knoppers van wegeten. Voor zolang de pret duurt. Want dit gaat eens voorbij.
Ik ben nog steeds 51-52 kg.
Dat doe ik overigens nog steeds, omdat ik sinds een aantal weken meer kan eten zonder aan te komen. Zo'n 30% meer dus daar kan ik heel wat chipolatatoetjes, pakken vla, chocomel en Knoppers van wegeten. Voor zolang de pret duurt. Want dit gaat eens voorbij.

Ik ben nog steeds 51-52 kg.
retrostar wijzigde dit bericht op 08-06-2017 18:09
3.32% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 8 juni 2017 om 18:09
donderdag 8 juni 2017 om 18:58
Het begrip 'natuurlijk' gewicht ben ik nog nergens tegengekomen. Wel 'ideaal' gewicht (BMI ca 22-23). Je BMI kun je op verschillende websites berekenen oa https://www.berekenen.nl/bmi. Er zijn grenzen waarbinnen je voor je gezondheid beter kunt blijven (BMI tussen 18.5 en 25)/
Ik houd een voedingsdagboek bij om af te vallen tot een gezonde BMI (<25). Binnen de grenzen eet ik waar ik zin in heb en check via de app (eetmeter.nl) de calorieën en ook de samenstelling qua vetten, koolhydraten en eiwitten en vitamines/mineralen. Waar nodig vul ik die laatste aan met supplementen.
Momenteel is mijn BMI net iets boven de 25 en ik val nog steeds af. Het gewicht waar ik uiteindelijk op uitkom laat ik afhangen van wat prettig voelt (momenteel ca 2000 kcal). Dat wordt dus mijn 'natuurlijke gewicht'. Logischerwijze zal mijn gewicht omhoog gaan naarmate ik ouder wordt (verbruik neemt af) en dat neem ik voor lief zolang ik onder een BMI van 25 blijf.
Ik houd een voedingsdagboek bij om af te vallen tot een gezonde BMI (<25). Binnen de grenzen eet ik waar ik zin in heb en check via de app (eetmeter.nl) de calorieën en ook de samenstelling qua vetten, koolhydraten en eiwitten en vitamines/mineralen. Waar nodig vul ik die laatste aan met supplementen.
Momenteel is mijn BMI net iets boven de 25 en ik val nog steeds af. Het gewicht waar ik uiteindelijk op uitkom laat ik afhangen van wat prettig voelt (momenteel ca 2000 kcal). Dat wordt dus mijn 'natuurlijke gewicht'. Logischerwijze zal mijn gewicht omhoog gaan naarmate ik ouder wordt (verbruik neemt af) en dat neem ik voor lief zolang ik onder een BMI van 25 blijf.

donderdag 8 juni 2017 om 20:17
Sinds mijn 18e (nu 38) is mijn gewicht nooit meer onder de 52 en nooit meer dan 60 kilo geweest. Mijn natuurlijke gewicht ligt daar voor mijn gevoel precies tussen. Zodra ik beneden de 54 kilo kom voel ik mijzelf slapper worden, boven de 57 voel ik mij iets te "vol" dus voelt het of mijn natuurlijke gewicht 55 a 56 moet zijn. Het kost niet al teveel moeite om daar ongeveer op te blijven en mocht ik er een tijdje toch net boven of onder komen (wat ik vrij snel doorheb) kost het nauwelijks moeite om weer op mijn favoriete gewicht te komen.
donderdag 8 juni 2017 om 20:32
Ik weeg al zo goed als heel mijn volwassen leven 53 - 54 kilo. Ben nu 38 dus ik denk wel dat dit gewoon 'mijn gewicht' is.
Echt iets speciaal doe ik daar niet voor, ik beweeg wel veel en doe 2 tot 3 keer per week krachttraining. Ik eet dagelijks tot zo'n 2300 calorieën.
Snoepen en en ongezond eten doe ik heel weinig, meestal op een feestje.
Echt iets speciaal doe ik daar niet voor, ik beweeg wel veel en doe 2 tot 3 keer per week krachttraining. Ik eet dagelijks tot zo'n 2300 calorieën.
Snoepen en en ongezond eten doe ik heel weinig, meestal op een feestje.