Lijf & Lijn alle pijlers

Aaaah ik wil suiker

09-06-2017 10:41 24 berichten
Sinds een week gekapt met suiker en heel veel cola light.
Het gaat wisselend en ik zit ook tegen menstruatie aan.
De kids zijn op school, ik hang voor de tv.
Ik ben moe, heb koppijn en nergens zin in, het is kutweer en ik heb het koud.
Ik weet dat ik gewoon wat moet gaan doen, dus ik schrijf hier ff m'n frustraties weg hoor.
Alle reacties Link kopieren
Precies, ga wat doen... Wandelen. Bij een vriendin langs.. Op bezoek bij oma (dat moet ik zelf eigenlijk doen(

Of pak een klusje in huis op wat al lang moet gebeuren
Ga desnoods ff naar buiten, het klaart hier weer op. het is lastig ik weet het! maar na 2 weken gaat het beter, althans bij mij, dus dan ben je al op de helft! sterkte!
Don't cry, buy a bag and move on.
Even er doorheen gaan. Zoek afleiding.
Neem wat anders lekkers. Er zijn zat gezonde snacks op internet te vinden.
Edit: verkeerd begrepen.
Hier plenst het nog steeds.
Ik zet nog een kop thee en ga over 3 kwartier kind 1 en 2 ophalen en dan maken we dr wel iets leuks van ;)
Wandelen_afvallen schreef:
09-06-2017 10:48
Neem wat anders lekkers. Er zijn zat gezonde snacks op internet te vinden.
Klopt ;) haha
Goed bezig! Ga inderdaad afleiding zoeken, drink water. Ik had destijds de eerste dagen als een gek hoofdpijn. Maar dat wil alleen maar zeggen dat je op de goede weg bent. Hou vol.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 09-06-2017 11:50
0.56% gewijzigd
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Gooi verse muntblaadjes in een kop en maak er thee van. Door de frisse smaak gaat je zin in andere zooi weg. Tandenpoetsen helpt ook.

En als je het echt niet trekt, neem dan een boterham of beschuitje met aardbeien als snoeperij.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ga lekker naar de sauna en zweet alles er extra snel uit zodat je eerder van je hoofdpijn af bent.

Als dat niet lukt, probeer te gaan zweten door te bewegen.

Laat je masseren als beloning.

Koop iets van nieuwe kleren als je daarvoor het geld hebt of een bos bloemen voor jezelf om jezelf een beetje op te vrolijken.

Maak een grote pan kippensoep of runderbouillon met groenten en telkens als je flauw wordt neem je een kopje van die zoutige bouillon. (deze laatste werkt altijd bij mij)
Of doe gewoon niet zo overdreven rigoureus. Afkicken van de cafeïne uit de cola lijkt me meer een probleem dan van de suiker.
Neem een boterham met kaas ofzo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lichaam dat als automatisme Insuline aanmaakt om de koolhydraten te verwerken, nu die er niet meer zoveel voorhanden zijn, krijg je dus dat gevoel. Je lichaam moet nog wennen aan de nieuwe status, afkicken zeg maar. Zolang je voldoende ander voedsel in je maag/darmen hebt, komt het vanzelf wel goed. Een stuk fruit wil anders wel helpen, zitten ook suikers in, maar je lichaam heeft dat nu eenmaal wel nodig. En zolang die nog niet bezig is met het omzetten van vet en eiwitten in suiker, is het even aanpoten.

Wandelen, actief blijven, frisse lucht, het helpt allemaal wel iets om je aan te passen aan de nieuwe situatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Solomio schreef:
09-06-2017 11:48
Of doe gewoon niet zo overdreven rigoureus. Afkicken van de cafeïne uit de cola lijkt me meer een probleem dan van de suiker.
Neem een boterham met kaas ofzo.
Ik doe niet rigoureus, ik eet gewoon brood en fruit hoor.

Bedankt voor alle tips, voel me al een stuk beter
Grappig...ik ben nu dus een grote pan van die kippen/groentesoep aan het maken voor mezelf!
Door jou die tip te geven kreeg ik er zelf ineens zo'n zin in, nog een kwartiertje pruttelen en hij is al klaar...mjammie!
Klinkt goed shisha !!
mamajobsa schreef:
09-06-2017 12:26
Ik doe niet rigoureus, ik eet gewoon brood en fruit
Stoppen met suiker en 'heel veel cola light' is rigoureus.
Nogmaals: ik denk dat het afkicken van de cafeïne in dit geval het grootste probleem is. Suiker is zo slecht niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
mamajobsa schreef:
09-06-2017 12:26
Ik doe niet rigoureus, ik eet gewoon brood en fruit hoor.

Bedankt voor alle tips, voel me al een stuk beter
In fruit zit ontzettend veel suiker.
karin12345 schreef:
09-06-2017 16:04
In fruit zit ontzettend veel suiker.

En dat is helemaal prima, want je hebt suiker nodig. Maar niet teveel, daarom is het beter om tussendoortjes en frisdrank te laten staan.
Suiker is niet het probleem. Snelle suikers wel. Daar kun je inderdaad 'verslaafd' aan raken. Je kunt die dus beter laten staan. Dat geldt ook voor geraffineerd meel, dus kiezen voor volkoren producten. Dat zijn complexe koolhydraten oftewel suikers van het goede soort. Verder zijn toegevoegde suikers een probleem en die zitten tegenwoordig bijna overal in. Uitkijken dus.
Wandelen_afvallen schreef:
09-06-2017 16:43
Suiker is niet het probleem. Snelle suikers wel. Daar kun je inderdaad 'verslaafd' aan raken. Je kunt die dus beter laten staan. Dat geldt ook voor geraffineerd meel, dus kiezen voor volkoren producten. Dat zijn complexe koolhydraten oftewel suikers van het goede soort. Verder zijn toegevoegde suikers een probleem en die zitten tegenwoordig bijna overal in. Uitkijken dus.

De suikers in fruit, honing en lactose vallen onder de snelle suikers. Het lijkt me niet zo gezond om fruit te laten staan.
In fruit zitten ook vezels (in tegenstelling tot bv vers vruchtensap) waardoor de suikers in fruit minder snel worden opgenomen.

Ik heb het in mijn geval over geraffineerde suikers, die idd zo ongeveer overal in zitten.

En Solomio, als je het zo bekijkt is het idd rigoureus, maar helaas heb ik dat nodig, half/half werkt bij mij niet. Het is of wel of niet, en aangezien ik door mijn suikerverslaving niet verder afval ( ja dat is echt nodig) en mijn cola light verslaving de behoefte aan suiker opwekt, moest ik wel.
Vul je een voedingsdagboek in, mamajobsa? Ik gebruik eetmeter.nl waar je ook je gewicht bij kunt houden. Is ontzettend motiverend om te zien dat je afvalt door je nieuwe eetpatroon zonder verslaving. Ik was min of meer verslaafd aan zoetigheid en houdt het makkelijker vol als ik de resultaten met eigen ogen zie. Dat resultaat is de weegschaal/lijn in de spiegel, en ook de hoeveelheid calorieën. Je kunt via zo'n app (er zijn er velen) ook direct zien of je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en of de samenstelling van je voeding klopt (koolh/eiw/vetten). Zou ik zeker doen. Maar goed, misschien vertel ik je niets nieuws en gebruik je zo'n app al.
mamajobsa schreef:
09-06-2017 22:05
aangezien ik door mijn suikerverslaving niet verder afval ( ja dat is echt nodig) en mijn cola light verslaving de behoefte aan suiker opwekt, moest ik wel.
Dat is inderdaad een negatieve spiraal. Hoe gaat het nu met je? Wat helpt tegen de trek in suiker is wat meer eiwitten en gezonde vetten eten (denk aan een gekookt ei, biefstuk, avocado, volle yoghurt, blokje kaas, klein handje ongebrande en ongezouten noten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven