Kennis verschrikkelijk boos

11-06-2017 17:00 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2017 20:48
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
99.71% gewijzigd
Wanneer wist je dat het jou niet ging lukken ?
Waarom vertel je dat niet uit jezelf maar moet hij daar om vragen?
Kon je zelf niet even meteen bellen dat je het niet meer ziet zitten? Nu moest hij zelf bellen of het nog door ging (ik neem aan dat dit best kort voor de vakantie is), en vertel je hem doodleuk "oh oeps vergeten te vertellen, ik wil het niet meer doen". Natuurlijk is hij dan pissig.

Hij heeft niet het recht om te flippen op jou, maar ik snap best dat hij hier echt niet blij mee is. En dan niet om het feit dat je niet kan oppassen, maar dat je dat niet meteen even gemeld hebt terwijl je het al langer wist. Principekwestie dus. Wat je nu kan doen? Geen idee. Misschien nogmaals een bericht met uitleg en sorry of zo.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Een paar dagen geleden. Misschien net een dag voor dat hij belde. Mijn hoofd stond er totaal niet naar.
Pas zeggen dat het niet door kan gaan als je kennis erom vraagt, is niet echt handig nee.
Ik zou ook ontzettend pissig zijn.
luchtballonnetjep schreef:
11-06-2017 17:05
Een paar dagen geleden. Misschien net een dag voor dat hij belde. Mijn hoofd stond er totaal niet naar.

Ik zou ook wel pissig zijn.
Ik vind het ook niet zo netjes van jou dat hij jou moet bellen om erachter te komen dat het niet doorgaat.
Prrrr, mauw miawwwww.
Tja dat hij not amused is snap ik, maar helemaal door het lint gaan? :frusty:
Je bereid verklaren mee te betalen aan de kosten voor professionele opvang is misschien een oplossing.
Muurhanger schreef:
11-06-2017 17:04
Kon je zelf niet even meteen bellen dat je het niet meer ziet zitten? Nu moest hij zelf bellen of het nog door ging (ik neem aan dat dit best kort voor de vakantie is), en vertel je hem doodleuk "oh oeps vergeten te vertellen, ik wil het niet meer doen". Natuurlijk is hij dan pissig.

Hij heeft niet het recht om te flippen op jou, maar ik snap best dat hij hier echt niet blij mee is. En dan niet om het feit dat je niet kan oppassen, maar dat je dat niet meteen even gemeld hebt terwijl je het al langer wist. Principekwestie dus. Wat je nu kan doen? Geen idee. Misschien nogmaals een bericht met uitleg en sorry of zo.
Ik wist het niet langer misschien net een dagje voor dat hij belde. Nogmaals door persoonlijke plotselinge omstandigheden. Hij had er geen begrip voor ook niet dat ik niet wilde vertellen wat er was. Maar zo goed ken ik hem niet. Ik voel mij schuldig.
Vind je nou zelf ook niet dat het kan lijken alsof je er gewoon geen zin meer hebt?
ik denk dat het wel goed is als je hem iets meer vertelt dan alleen "persoonlijke omstandigheden".
Les voor de volgende keer. Zeg gewoon meteen nee of bel zelf als je weet dat het niet gaat.

Als hij jou niet had gebeld nu werd het nog moeilijker om een oppas te zoeken.

Gelukkig bestaan er pensions maar bel echt even eerder en zelf.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:13
5.37% gewijzigd
11-06-2017 17:08
Ik voel mij schuldig.
Terecht!
Waarom wil je hem niet gewoon vertellen wat er is? Is het illegaal ofzo.

Ik zou ook woest zijn, iemand geeft zelf niks aan en geeft pas bij navraag een 'nee' zonder reden erbij.
Terecht dat je je schuldig voelt.

Bijzonder dat je persoonlijke omstandigheid zo allesomvattend was dat je niet kon afbellen noch straks Jan oppassen, maar dat dit akkefietje nu kennelijk wel een groot genoeg probleem is om een topic te openen. Hoe kan dat wel?!
Dus je kan niet meer oppassen en wil hem niet vertellen waarom? Dan zou ik ook boos zijn.
Theamuts schreef:
11-06-2017 17:11
Vind je nou zelf ook niet dat het kan lijken alsof je er gewoon geen zin meer hebt?
ik denk dat het wel goed is als je hem iets meer vertelt dan alleen "persoonlijke omstandigheden".
Nee dat vind ik niet. Ik wil zeker wel oppassen. Ik wil alleen dit voor mijzelf en mijn gezin houden. Ik ken hem verder niet, alleen van af en toe zien met honden uitlaten. Ik heb wel aangegeven het nog even aan te zien en wilde een bel afspraak maken maar daar had hij geen zin meer in.
11-06-2017 17:08
Ik wist het niet langer misschien net een dagje voor dat hij belde. Nogmaals door persoonlijke plotselinge omstandigheden. Hij had er geen begrip voor ook niet dat ik niet wilde vertellen wat er was. Maar zo goed ken ik hem niet. Ik voel mij schuldig.

Hm oke dus je zegt af maar wil ook nog eens niet vertellen waarom. Heb je op zijn minst wel verteld "door persoonlijke omstandigheden kun je je hond echt beter niet bij mij laten nu, ik kan er niet goed voor zorgen en dat is het belangrijkste". Of zo? Of heb je gewoon gezegd "sorry ik wil het niet meer doen"? Je precieze reactie op hem maakt nogal wat uit denk ik. Bij dat laatste, nouja nogmaals, flippen vind ik erg ver gaan. Maar dat hij flink pissig is snap ik dan echt wel.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Kashri schreef:
11-06-2017 17:07
Tja dat hij not amused is snap ik, maar helemaal door het lint gaan? :frusty:
Zoiets dus

Hoe zag het eruit dat door het lint gaan? Was hij heel erg boos op jou of uitte hij zijn frustratie, die best logisch is, hardop?
Je bent zelf een theepot
Zo zwart wit zie ik het niet. Je zegt dat er nu (ergere?) dingen in je leven spelen waardoor je er niet aan hebt gedacht hem te vertellen dat het oppassen niet ging lukken. Ik lees nergens opzet van jouw kant. En door het lint gaan vind ik overdreven. Hij kan wat geld neertellen en het beestje in een asiel onderbrengen. Ik vergeet ook wel eens iets en het leven komt met teleurstellingen. Iedereen moet daarmee dealen en hij dus ook.
11-06-2017 17:14
Nee dat vind ik niet. Ik wil zeker wel oppassen. Ik wil alleen dit voor mijzelf en mijn gezin houden. Ik ken hem verder niet, alleen van af en toe zien met honden uitlaten. Ik heb wel aangegeven het nog even aan te zien en wilde een bel afspraak maken maar daar had hij geen zin meer in.
Nog even aan te zien daar heeft hij helemaal niks aan. Dat is een misschien. Is hij nog verder van huis weg als je dan nog niet wil. Zeg gewoon nee en bied nogmaals je excuus aan en klaar. Niet misschienen.

Laat hem een andere oppas vinden en anders een pension. Die zijn daarvoor.

Blijft hij zo flippen lekker in zijn sop laten gaar koken. Soms gaan dingen anders dan gepland en als hij een beetje boos is oke maar echt kwaad worden... dan zou ik zeker helemaal nooit meer willen oppassen.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:18
13.87% gewijzigd
Bellss schreef:
11-06-2017 17:16
Zo zwart wit zie ik het niet. Je zegt dat er nu (ergere?) dingen in je leven spelen waardoor je er niet aan hebt gedacht hem te vertellen dat het oppassen niet ging lukken. Ik lees nergens opzet van jouw kant. En door het lint gaan vind ik overdreven. Hij kan wat geld neertellen en het beestje in een asiel onderbrengen. Ik vergeet ook wel eens iets en het leven komt met teleurstellingen. Iedereen moet daarmee dealen en hij dus ook.
Een asiel lijkt me ook een beetje ver gaan. ;)
Ik heb gezegd toen hij belde dat ik het even niet wist. Ik wilde even geen gesprek want mijn hoofd stond er niet naar. Hij bleef maar vragen van kan je nog oppassen omdat je niet meer reageert op mijn berichten.
Wat een vreemde situatie, je kent die man nauwelijks.
Op de eerste plaats vind ik het raar dat hij jou vraagt om op zijn hond te passen, en op de tweede plaats vind ik het raar dat jij in eerste instantie hebt toegezegd.
Weet je wel waarom hij die hond bij een oppas moet doen?
11-06-2017 17:14

Spelende vrouw wat heb je nou geleerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven