Gedumpt door 'lage status'
maandag 12 juni 2017 om 04:13
Laatst heb ik een jongen leren kennen. Op eerste gezicht, een leuke jongen, hoog opgeleid (geneeskunde), aardig etc. Maar ik begon opeens op te merken dat hij vaak alleen s avonds met mij wilden afspreken bij zijn thuis... Later ben ik erachter gekomen dat hij mij heeft gedumpt omdat ik van lage status ben en mijn familie. We waren niet 'compatibel' hoewel hij heel graag ervoor wilden gaan was het in zijn ogen een dealbreaker. Hij date nu een dokter en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt... Ik dacht dat je dit alleen maar bij vrouwen ziet maar mannen.... Hij vond mij alleen maar te 'mooi' om te laten... Wat vinden jullie hiervan? Ik wou eerlijk gezegd dat ik hem nooit was tegengekomen dit heeft mij zelfvertrouwen verpest...
maandag 12 juni 2017 om 05:16
Dit zegt meer over hem dan over jou. Als dat het enige is wat voor hem belangrijk is dan zal het nog knap lastig worden voor hem.
Probeer het van je af te zetten, zo iemand ben je liever kwijt dan rijk!!
Dit zegt NIKS over hoe jij bent, je bent absoluut niet minder dan een ander, onthou dat!!
Probeer het van je af te zetten, zo iemand ben je liever kwijt dan rijk!!
Dit zegt NIKS over hoe jij bent, je bent absoluut niet minder dan een ander, onthou dat!!
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
maandag 12 juni 2017 om 06:53
Ik kan me best voorstellen dat iemand een partner zoekt met een bepaald niveau. Dat je op gelijk niveau met elkaar kunt praten, vergelijkbare interesses hebt en elkaar iets te vertellen hebt.
Dat gaat dan niet over het niveau van de ouders maar wel om de persoon zelf.
Heeft dan ook niets te maken met status maar met ontwikkelingsniveau.
Dat gaat dan niet over het niveau van de ouders maar wel om de persoon zelf.
Heeft dan ook niets te maken met status maar met ontwikkelingsniveau.
maandag 12 juni 2017 om 07:18
Ik zou als ik jou was wel willen weten waar dit hem precies in lag als je het zo erg vind.
Als het gebaseerd is op vooroordelen kun je het naast je neerleggen.
Ik heb ook wel vriendjes gehad die iets vonden van mijn moeder omdat ze geen wijnworkshops geeft, graag dr Phil citeert en bakt met blue band.
Nou doei dan.
Als iemand zou vinden dat ik niet mee kan komen over bepaalde onderwerpen en ik dat erg zou vinden zou ik me daarin verdiepen. Of inderdaad proberen me verder te scholen als ik ermee zou zitten.
Niet voor zo'n kerel maar gewoon voor mezelf.
Als het gebaseerd is op vooroordelen kun je het naast je neerleggen.
Ik heb ook wel vriendjes gehad die iets vonden van mijn moeder omdat ze geen wijnworkshops geeft, graag dr Phil citeert en bakt met blue band.
Nou doei dan.
Als iemand zou vinden dat ik niet mee kan komen over bepaalde onderwerpen en ik dat erg zou vinden zou ik me daarin verdiepen. Of inderdaad proberen me verder te scholen als ik ermee zou zitten.
Niet voor zo'n kerel maar gewoon voor mezelf.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 07:59
0.99% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 07:51
.
Hoe hij het gezegd heeft weten we niet. TO is 'er achter gekomen'. Kan dus ook een stukje invulling van haar kant zijn.
.
Marciana25 schreef: ↑12-06-2017 04:13Later ben ik erachter gekomen dat hij mij heeft gedumpt omdat ik van lage status ben en mijn familie.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 07:52
1.04% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 07:52
Het valt mij op dat je erg slecht Nederlands schrijft.
Ik neem aan dat dit wellicht ook je spreektaal is?
Een student Geneeskunde heeft misschien een ander denkniveau en vindt de manier waarop jij praat storend.
Dit heeft niets met status te maken.
Nu is je zelfvertrouwen verpest?! Dan had je dus nauwelijks zelfvertrouwen.
Ik vind dat je je aanstelt. Je ontmoet iemand en het blijkt niet te klikken. Dat kan gebeuren. Je komt vast ooit iemand tegen met wie het wel goed klikt.
Ik neem aan dat dit wellicht ook je spreektaal is?
Een student Geneeskunde heeft misschien een ander denkniveau en vindt de manier waarop jij praat storend.
Dit heeft niets met status te maken.
Nu is je zelfvertrouwen verpest?! Dan had je dus nauwelijks zelfvertrouwen.
Ik vind dat je je aanstelt. Je ontmoet iemand en het blijkt niet te klikken. Dat kan gebeuren. Je komt vast ooit iemand tegen met wie het wel goed klikt.
maandag 12 juni 2017 om 08:00
Jij hangt zelf ook waarde aan het feit dat hij hoog opgeleid is. Andersom vindt hij het dus een minpunt dat jij dat niet bent.Marciana25 schreef: ↑12-06-2017 04:13Op eerste gezicht, een leuke jongen, hoog opgeleid (geneeskunde), aardig etc.
maandag 12 juni 2017 om 08:27
Scherp.Elastiekje22 schreef: ↑12-06-2017 08:00Jij hangt zelf ook waarde aan het feit dat hij hoog opgeleid is. Andersom vindt hij het dus een minpunt dat jij dat niet bent.
maandag 12 juni 2017 om 08:32
Tsja, eerlijk gezegd het zal nog wel vaker voor kunnen komen. Ik heb het ook eerder meegemaakt. En nu heb ik een schoonmoeder die o op mij neerkijkt, omdat mijn ouders niet gestudeerd hebben. Je doet er verder niks helaas. Tsja, mijn ouders en familie houden nou eenamaal van volkszangers, een gedeelte stemt PVV en ze gaan altijd naar dezelfde vakantiebestemming. Het zegt weinig over mij als persoon, maar wel waar ik vandan kom. Mensen die dat onderscheid niet kunnen maken daar probeer ik zo weinig mogelijk mee te maken te hebben,
maandag 12 juni 2017 om 08:46
Mensen leven in sociaal verband in een hiërarchisch systeem en dus bepalen de meest succesvollen wat en wie ertoe doet. Niet openlijk want het is niet netjes om op iemand van een lagere rang neer te kijken, maar het wordt gevoeld door praktisch iedereen.
Ook de succesvollen voelen de pijn om overtroefd te worden door een nóg succesvoller exemplaar en zullen dan naar beneden afreageren.
Ook de succesvollen voelen de pijn om overtroefd te worden door een nóg succesvoller exemplaar en zullen dan naar beneden afreageren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 12 juni 2017 om 08:52
Echt? Ik voel het niet, maar misschien ben ik gevoelloos op dat vlak.retrostar schreef: ↑12-06-2017 08:46Mensen leven in sociaal verband in een hiërarchisch systeem en dus bepalen de meest succesvollen wat en wie ertoe doet. Niet openlijk want het is niet netjes om op iemand van een lagere rang neer te kijken, maar het wordt gevoeld door praktisch iedereen.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 08:55
1.13% gewijzigd