Werk & Studie alle pijlers

lenen van duo

14-06-2017 14:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik heb een vraag over het lenen van duo.

ik krijg van duo ongeveer 800 per maand met basisbeurs enz.

ik ben uitwonend.

ik vroeg me af of ik boven mijn 800 euro, wat ik elke maand krijg (met lening van 178 euro) nog extra geld er bij kan lenen.

bedankt voor het lezen groetjessss grunn 050
Doe eens gek, bel duo!
Geld lenen kost geld... heb je ook uitgezocht hoeveel invloed het heeft op het kunnen krijgen van een hypotheek later bijvoorbeeld? Een schuld van €5.000 kan al zorgen dat je bijvoorbeeld €20.000 minder mag lenen voor je eerste koophuis.

https://www.trouw.nl/samenleving/het-te ... ~ac0ddeb3/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... n-half-ton

Kan je niet een bijbaantje nemen zodat je je niet in de schulden hoeft te steken? Ik werkte altijd wel naast mijn studie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Bel idd duo.
Geld lenen bij duo wordt niet bkr-geregistreerd, dus de banken weten dat niet als jij een lening hebt gehad bij duo. Of je moet de bank dat zelf vertellen.
sssssssst, ik heb op dit moment geen beltegoed haha daarom vraag ik het hier.

patsy dankje voor jou bericht, ik weet hoe dat allemaal in elkaar steekt.
ik werk ook naast mijn studie.

maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag :roll:
Jawel, al twee keer. Bel Duo! Of https://www.duo.nl/particulier/footer/c ... -media.jsp
You can never have too many hats, gloves and shoes
dus het kan?
Je kan ook even inloggen op duo.nl en kijken bij je leningen. Daar staat precies hoeveel je kan lenen. Volgens mij is het op dit moment rond de 1000 euro, naast je studiefinanciering (maar die zal vast aflopen in augustus?).
Je kan ook inloggen op jouw persoonlijke pagina van DUO en kijken of jij, in jouw situatie, nog meer kunt lenen. Daar staat het allemaal op.
Je kunt ze ook bereiken via Twitter en dan je vraag stellen.
Top dankjewel allemaal.

groetjessss
Was het leven maar zo simpel :-D
Tulpje25 schreef:
14-06-2017 14:28
Bel idd duo.
Geld lenen bij duo wordt niet bkr-geregistreerd, dus de banken weten dat niet als jij een lening hebt gehad bij duo. Of je moet de bank dat zelf vertellen.
Dat klopt inderdaad, maar of je een lening zou moeten verzwijgen... Mijn vriend en ik hebben gekozen nog even te wachten met een huis kopen. Het niet vertellen van een lening kan gevolgen hebben wanneer je, je hypotheek bijvoorbeeld (even) niet kan betalen.
@Sneazydwarf dat is alleen als je een hypotheekgarantie neemt.
Dan moet je dat uiteraard wel zeggen. Anders hoeft het niet.
Waarom zou je wachten met een huis kopen. Een lening heb je niet zo terug betaald. En zo ja dan was het waarschijnlijk een kleine lening, die toch weinig invloed heeft op de hypotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven