Sara / Lara

15-06-2017 13:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ff jullie mening nodig!
Ik ben 30 wk zwanger en we moeten nu toch echt een naam verzinnen.
De jongensnaam is al wel besloten maar de meisjesnaam vinden we nog lastig.
We hebben wel 3 namen maar we vinden 'Sara' het leukst.
Nu heet alleen het dochtertje van mijn schoonzus (de vriendin van mijn vriends broer) 'Lara' zij is nu 2.
vinden jullie dit wel/niet kunnen.. Lara en Sara..
ik twijfel of dat er teveel op lijkt en mijn vriend ook.. en willen niemand de naam vertellen, dus vandaar op deze manier..
alvast bedankt :)
Oe, ik houd ook wel van die naam. Sarah heeft ook even op mijn lijstje gestaan. Gewoon doen hoor.
Ik zou niet voor Sara kiezen als de vriendin van mijn broer al een Lara heeft. Ik vind het te veel op elkaar lijken.
Ik zou voor Sarah gaan, met h gaan. Mila vind ik ook een hele gave naam!
Ik kies ook voor Mila. Veel leuker en moderner.
Ik ken een Lara en een Zara, vindt het twee totaal andere namen ook al lijkt het op papier best op elkaar.

Als jullie Sara mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan. En dan lijkt het een beetje? Nou en toch, het is niet dezelfde naam.

Merle vind ik zelf niet zo, Mila wel maar Sara of Zara erg leuk.
Sarah zou ik dan weer niet doe, zo oudewets met die h erachter, dan denk ik meteen aan een 50jarige vrouw.
Sara vind ik een beetje een saaie naam, zeker omdat tegenwoordig zo ontzettend veel mensen hun dochter Sara noemen.
Bovendien zullen erg veel mensen het afkorten tot Saar, dus als vriend dat niet mooi vind, zou ik er niet voor gaan.
Merle denk ik meteen aan honden.. Merle is een benaming voor een gevlekte vacht, wist je dat? :)
Mila vind ik erg leuk!
-
Eloise_Xennakiss schreef:
15-06-2017 14:30

Als jullie Sara mooi vinden zou ik er gewoon voor gaan. En dan lijkt het een beetje? Nou en toch, het is niet dezelfde naam.

Sarah zou ik dan weer niet doe, zo oudewets met die h erachter, dan denk ik meteen aan een 50jarige vrouw.
Dit!!!
Zou me trouwens niet tegen laten houden door de naam van nichtje.
-
Sara is mooi.
Mila ook.

Lara is niet mooi.
Merle is een afschuwelijke naam. Onuitspreekbaar ook.

Dus... :proud:
anoniem_648ec792db538 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 14:47
4.93% gewijzigd
Kies gewoon de naam uit die jij zelf en je partner het allermooist vinden.
Ik zou het niet doen. Zou het niet leuk vinden als twee nichtjes (want daar komt het toch op neer) Lara en Sara heten. Maar goed ik zit in de situatie dat mijn dochters hun nichtjes vaak zien en zou namen die zo sterk lijken dan ook niet leuk vinden.

Ik vind Mila erg leuk en zou dat doen.
Merle vind ik ook leuk, maar uitspraak is wat minder fijn.
Merle wil je echt niet. Walking Dead kijkers hebben daar hele andere associaties bij dan een klein lief meisje. Ik vind Sarah mooi.
Ik zou gaan voor Mila.

Maar kies jij vooral wat jij het mooiste vindt. Zeg anders tegen de ouders van Lara dat je een naam met -ara overweegt als het een meisje wordt en vraag wat ze ervan zouden vinden.

Maar neem vooral tijd om uit te zoeken wat jij ervan zou vinden.
Veritas vos liberabit
Wij hadden ook een naam die leek op een andere uit onze familie. Maar het was de enige naam die mijn man en ik allebei mooi vonden. Dus toch gedaan, we hadden gewoon geen andere opties! Nu zijn we een jaar verder, iedereen is gewend, niemand vindt het gek en wij vinden het nog steeds de mooiste naam die er is! Gewoon doen dus!
Charlotte717 schreef:
15-06-2017 14:59
Zeg anders tegen de ouders van Lara dat je een naam met -ara overweegt als het een meisje wordt en vraag wat ze ervan zouden vinden.
Dat zou ik niet doen.
Waarom zou je hen inspraak geven in jouw naamkeuze?
Sarah vind ik erg mooi en met een H erachter lijkt het nog minder op Lara. Die andere namen vind ik niet zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven