respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
JC, ja daar doelde ik dus ook op. Ik vind Vlinder niet respectloos.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 14:54:

[...]

Waar ben je het nu precies niet mee eens?Laat maar!Het was in der daad geen stelling.Ik heb niet goed gelezen.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 14:58:

[...]

Ik zie het nog steeds niet hoor, dat respectloze. En wie moet zich aangesproken voelen dan? De eeuwige meelezers die niet durven reageren? Dan vind ik het nog netjes om te denken dat ze kennelijk langzaam typen.

Maar goed, respect is kennelijk iets wat je iedereen maar tot in den treure moet geven. Zelfs complete naamloze groepen meelezers. Nou. Respect dan maar. Dat je niet durft te reageren.Zucht..... Vlinder geeft zelf in haar posting al aan dat ze dan op zo'n moment respectloos denkt......
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2009 @ 14:59:

Als je zelf niet kat, dan kat ook niemand op jou.Dat ben ik niet met je eens. Er zijn soms momenten dat ik iemand die reageert, verdenk van ernstige pms omdat er geen goede aanleiding is voor de heftigheid van de reactie. Er zijn wel degelijk mensen die hun frustraties van buiten het forum 's lekker botvieren op een topic. Meerdere malen gehoord en gelezen dat mensen dat zelf toegaven.
quote:Feliciaatje schreef op 09 februari 2009 @ 14:39:

[...]

Ik kon me er ook niet helemaal in vinden. Of helemaal niet eigenlijk .

Mooi

Begrijp ik het dan nu goed dat ik kennelijk met jou en Leo mee moet lopen?

Gezien we meningen delen.

Of ben ik geen meeloper maar meer een huilie?

(pff..ik raak steeds meer in de war)
Evidenza en Its, jullie nuanceren volgens mij Vlinder nu, terwijl Vlinder dat niet eens bij zichzelf probeerde.
quote:JC_79_ schreef op 09 februari 2009 @ 14:52:

[...]

Maakt Vlinder zich echt druk om het feit dat anderen eerst meelezen en dan pas reageren? En dan er meteen vanuit gaan dat mensen langzaam typen? Misschien was er gewoon niet eerder iets interessants dat mensen erop willen reageren? Laat iedereen lekker typen en lid worden wanneer die wil.

Nee natuurlijk maak ik me daar niet druk om. Duuuh. Ik vond dit topic en moest daar opeens aan denken. En in mijn geval resulteert dat meestal in posten.

Ik vroeg me gewoon af wat andere beweegt die niet zoals ik zijn.

Ik zeg toch werkelijk helemaal niets over wat ik van meelezers vind? Alleen maar dat van dat typen. Ben zelf echt niet zo debiel om te beseffen dat dat een idiote gedachten is hoor, maar goed, hij popt wel eens op in mijn hoofd, en zoals ik al eerder schreef...dat leidt tot een post.
Ja maar dat denkt ze dan... en ze post het niet.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 14:58:

Maar goed, respect is kennelijk iets wat je iedereen maar tot in den treure moet geven. Zelfs complete naamloze groepen meelezers. Nou. Respect dan maar. Dat je niet durft te reageren.
Respectloos denken, respectloos zijn en respectloos doen zijn allemaal verschillende dingen. Eenieder denkt weleens respectloos, maar niet iedereen uit dat ook. En wat de denkt, dat mag je nog altijd zelf weten. Of je het uit ook trouwens.
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2009 @ 14:59:

[...]

Hoezo "niet mee eens"? Het was helemaal geen stelling waar je mee eens of oneens kan zijn.

Ik vind het wel erg meevallen met dat "aanvallerige" gedoe hier.

En mensen die verlegen zijn of bang zijn voor hun mening uit te komen die posten doorgaans niet zodanig dat dat felle reacties oproept lijkt me.

Er wordt wel gereld/aangevallen als er eentje kat, en een ander dan terugkat. Tja, dan zijn het beide katten en dan heb ik geen medelijden met ze.

Als je zelf niet kat, dan kat ook niemand op jou.Sorry Vlinder,ik heb in der daad fout gelezen.Het was geen stelling.En zoals ik het al zei in een erdere posting zo vind ik het in der daad meevallen hier.Kijk maar eens naar het forum marktplaats.Daar gaat het pas respectloos eraan toe.Trouwens ik heb je niet voor respectloos uitgemaakt hoor.Dat staat nergens in mijn posting en zo denk ik ook niet over je.Ik zei alleen maar dat er ook mensen zijn die niet gelijk durfen te reageren of niet meteen de behoefte voelen om te reageren en daarom liever eerst meelezen.Iedereen is anders.
Ik heb ook eerst heel lang meegelezen voordat ik lid werd. Totdat ik niet meer op mijn handen kon zitten en moest reageren Toen heb ik me heel snel aangemeld.

Wat ik persoonlijk wel handiger vind is om eerst een tijdje rond te lopen en af en toe eens te reageren voordat je een topic over je eigen situatie opent. Sommigen zullen je dan herkennen en niet zo snel zeggen: 'oh, je bent nog maar 0 dagen lid en opent nu al een topic'. Dat is wat je regelmatig ziet. Niet dat dat erg is, maar je zult minder serieus genomen worden.
...
quote:iry schreef op 09 februari 2009 @ 15:03:

[...]

Mooi

Begrijp ik het dan nu goed dat ik kennelijk met jou en Leo mee moet lopen?

Gezien we meningen delen.

Of ben ik geen meeloper maar meer een huilie?

(pff..ik raak steeds meer in de war)

Ohh gezellig... plakken we samen vast aan Leo.

quote:JC_79_ schreef op 09 februari 2009 @ 15:03:

[...]

Zucht..... Vlinder geeft zelf in haar posting al aan dat ze dan op zo'n moment respectloos denkt......Maar jij zegt dat je de posting zelf respectloos vindt. Dat is iets heel anders.
Jc, naar mijn mening was dat juist cynisme van de kant van Vlinder. En vindt ze zichzelf helemaal niet respectloos denken.

En dat is nu precies het punt, jij neemt iets letterlijk, ik lees iets met cynisme en we krijgen precies tegenovergstelde standpunten. Het gaat allemaal om interpretatie en opvattingen.

En lange tenen.

Wat niet wegneemt dat ik hier op het forum echt wel eens gedacht heb "zo hee, dat is lekker respectloos" of "wat een belachelijke reactie'. Ik heb er hier alleen nog geen voorbeeld van gezien.
Ik typ gewoon veelste langzaam! Lees m'n post wel 10 x door voor 'k 'm plaats en dan ben ik er nog niet mee eens...

Ik ben gewoon veelste onzeker

...
quote:Vl43inder schreef op 09 februari 2009 @ 15:04:

[...]

Nee natuurlijk maak ik me daar niet druk om. Duuuh. Ik vond dit topic en moest daar opeens aan denken. En in mijn geval resulteert dat meestal in posten.

Ik vroeg me gewoon af wat andere beweegt die niet zoals ik zijn.

Ik zeg toch werkelijk helemaal niets over wat ik van meelezers vind? Alleen maar dat van dat typen. Ben zelf echt niet zo debiel om te beseffen dat dat een idiote gedachten is hoor, maar goed, hij popt wel eens op in mijn hoofd, en zoals ik al eerder schreef...dat leidt tot een post.Oké, prima.
quote:queenie1 schreef op 09 februari 2009 @ 15:06:

Wat ik persoonlijk wel handiger vind is om eerst een tijdje rond te lopen en af en toe eens te reageren voordat je een topic over je eigen situatie opent. Sommigen zullen je dan herkennen en niet zo snel zeggen: 'oh, je bent nog maar 0 dagen lid en opent nu al een topic'. Dat is wat je regelmatig ziet. Niet dat dat erg is, maar je zult minder serieus genomen worden.ik heb ook op mijn eerste dag viva mijn eigen topic geopend en heb nog nooit zoiets gehoord.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 15:08:

Jc, naar mijn mening was dat juist cynisme van de kant van Vlinder. En vindt ze zichzelf helemaal niet respectloos denken.

En dat is nu precies het punt, jij neemt iets letterlijk, ik lees iets met cynisme en we krijgen precies tegenovergstelde standpunten. Het gaat allemaal om interpretatie en opvattingen.

En lange tenen.

Wat niet wegneemt dat ik hier op het forum echt wel eens gedacht heb "zo hee, dat is lekker respectloos" of "wat een belachelijke reactie'. Ik heb er hier alleen nog geen voorbeeld van gezien.Oké dan begreep ik het verkeerd.
quote:queenie1 schreef op 09 februari 2009 @ 15:06:

Wat ik persoonlijk wel handiger vind is om eerst een tijdje rond te lopen en af en toe eens te reageren voordat je een topic over je eigen situatie opent. Sommigen zullen je dan herkennen en niet zo snel zeggen: 'oh, je bent nog maar 0 dagen lid en opent nu al een topic'. Dat is wat je regelmatig ziet. Niet dat dat erg is, maar je zult minder serieus genomen worden.Klopt idd, zo werk het wel. Ik proef ook weleens een soort van "Oh, je hebt al die tijd niks bijgedragen, maar nu jij wat van ons wil..." reacties. Of ik dat terecht vind of niet terzijde, het is wel een consequentie van je pas aanmelden als je zelf wat nodig hebt.

Overigens heb ik mij meteen aangemeld, maar ben ik pas gaan reageren toen ik een onderwerp vond waar ik per se mijn mening over wilde geven...dat was binnen een paar minuten trouwens.
quote:kaatje_85 schreef op 09 februari 2009 @ 14:59:

je kunt het niet iedereen naar de zin maken, maar als je bang bent voor reacties op een forum, of eigenlijk alleen maar wilt dat mensen in je straatje meepraten, dan kun je hier wel wegblijven ja.

Is dat erg? Nee. Kun je er niet tegen, trapt men steeds op je zieltje? Maakt het hele forum gebeuren je eigen intzettend depri omdat je niet de favo-forummer bent van iedereen? Dan moet je een hobby gaan zoeken en hier wegblijven.

En ook op viva geldt, je moet tussen de regels doorlezen.

Hier sla je de plank echt volledig mis...Hiermee geef je maar weer eens aan hoe ontzettend weinig er wordt nagedacht over bepaalde zaken en hoe slecht er wordt gelezen!

Het gaat er echt niet om mensen in je eigen straatje te laten meepraten/meedenken, anders zou je uberhaupt niets op het forum hoeven plaatsen toch?

Het iemand volledig naar de zin maken hoeft niet, maar iemand volledig de grond in boren om een reactie helemaal niet.

Je kunt toch reageren op een topic, zonder dat je de ander de grond in boort. Volgens mij is daar niet heel veel kennis voor nodig toch?

Op een topic kun je gewoon reageren, je mening geven ook al staat die haaks op de mening van TO. Dat maakt een forum nou juist leuk en levendig. Als we allemaal de neus dezelfde kant op hebben staan, dan zou het forum er niet leuker op worden!

Ik zal ook niet de meest favoriete forummer zijn, dat houdt me ook niet (altijd) weg.

Wat me wel weg kan houden is gescheld dat nergens op is gebasseerd en dat is gewoon jammer!

Niet nodig en daar draait het hier in dit topic volgens mij om.

Dus lees nou eens goed wat er in dit topic staat: niet de vraag of iedereen mee wil denken/praten in hetzelfde straatje, maar het achterwege laten van respectloze argumenten, dat is heel wat anders hoor!
quote:minny schreef op 09 februari 2009 @ 15:10:

[...]

Klopt idd, zo werk het wel. Ik proef ook weleens een soort van "Oh, je hebt al die tijd niks bijgedragen, maar nu jij wat van ons wil..." reacties. Of ik dat terecht vind of niet terzijde, het is wel een consequentie van je pas aanmelden als je zelf wat nodig hebt.

For real? Ik let totaal niet op wie er al eerder heeft gepost en wie niet. De OP moet me aanspreken, dat is het enige criterium. Of de reacties erop.
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 14:53:

[...]

Misschien is het verstandig om je eens de moeite te nemen te gaan lezen. Een discussie ontwikkelt zich namelijk en dit is een van mijn eerste reacties. Enkele woorden heb ik terugenomen wat niet wil zeggen dat ik alles terugneem. Ik heb ook geen zin hier steeds op terug te komen.

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een discussie werkt.

Bovendien reageer ik meteen als ik nog tig bladzijde te gaan heb om te lezen.

Anders wordt het zo'n zoektocht.

Toch erg vreemd om een nogal zeer denigrerende,over een kam scherend,onwetende mening te geven over de forummers hier.

Om deze ineens na een paar bladzijdes bij te stellen (snap ook niet hoe dat ineens kan,zoveel bijzonders is er niet over gezegd)

Want kennelijk had je er nogal een zeer stellig beeld van.

Ik zou zeggen,

misschien verstandig om eerst beter na te denken voordat je wat uit je toetsenbord ramt.
Soms dan gedraagd een TO zich op een bepaalde manier dat ik daar op dat moment geen respect voor op kan brengen. En soms dan is het idee dat de TO heeft van respect, zoals alleen maar in zijn/haar straatje posten, een pietsie anders als dat van mij. Jammer voor de TO, geen belemmering voor mij.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 15:14:

[...]

For real? Ik let totaal niet op wie er al eerder heeft gepost en wie niet. De OP moet me aanspreken, dat is het enige criterium. Of de reacties erop.Van wat ik lees zijn er forummers die daar moeite mee hebben. Ik kom er meestal pas achter dat een TO maar 1 posting heeft gedaan als iemand mij daar op wijst. Sherlock Holmes zal ik nooit worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven