Sieraad overleden vader

16-06-2017 20:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb vandaag een gouden hangertje voor aan een ketting gekregen. het is de voorletter van mijn overleden vader. Hij dr oeg dit lettertje aan een gouden ketting.

Ik zou van dit hangertje graag iets moois willen laten maken, was zelf aan het denken om het gouden lettertje in een edelsteen te laten omsmelten en dan als hanger aan een ketting te hangen. Maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn? Heeft iemand nog een mooi idee? Ik ben trouwens een vrouw. Nick kan verwarrend zijn ;)
Uhhhh... dat hangertje gewoon laten zoals het is en zelf af en toe aan een kettinkje dragen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou hem niet laten omsmelten. Ik heb een gouden hangertje tussen 2 glazen plaatjes laten zetten. En dat glas wordt samengehouden door een zilveren rand.

Dit idee:
Afbeelding
Ik zou het ook dragen zoals het is en niet laten vermaken tot iets anders.
Laten zoals het is!
Waarom omsmelten?!
MN-- schreef:
16-06-2017 20:56
Ik zou hem niet laten omsmelten. Ik heb een gouden hangertje tussen 2 glazen plaatjes laten zetten. En dat glas wordt samengehouden door een zilveren rand.

Dit idee:
Afbeelding

Toch alsjeblieft echt een voorbeeld en niet dat je met een ding om je nek loopt met zo'n wazige "believe" tekst...
Bedenk me nu pas dat ik dit eigenlijk een heel rare vraag vind. Als je die hanger laat omsmelten tot iets anders, is het je vaders hanger toch niet meer? Stel dat mijn vader een antiek kastje zou hebben gehad, waar hij dol op was, dan zijn er toch maar twee mogelijkheden: Ofwel je bewaart dat kastje zoals het was en in de vorm waarin je vader ervan hield, of je doet het niet en laat het ophalen door de kringloop. Maar dan zeg je toch ook niet: ja maar, als ik dat kastje in planken laat zagen en ik maak er iets anders van, is het toch nog steeds mijn vaders kastje...

Ik snap het niet.
pejeka schreef:
16-06-2017 20:58
Toch alsjeblieft echt een voorbeeld en niet dat je met een ding om je nek loopt met zo'n wazige "believe" tekst...
Haha. Nee bij mij zit er een hangertje in van 70 jaar oud. Te breekbaar inmiddels om zo te dragen. Maar dit komt het best in de buurt van het idee glas met zilveren ring.
Ik zou eens naar iemand gaan die sieraden maakt. Heb ik toen gedaan omdat een ring wilde voor het as van mijn vader. Samen met haar ideeën hebben we er iets moois van gemaakt.
Maar ik snap het nog steeds niet. Dat hangertje was in vorm waarin het IS, dierbaar voor je vader. Dus ook al vind je het zelf niet het mooiste hangertje in de wereld qua ontwerp, het wórdt toch het mooiste hangertje in de wereld omdat het van je vader was en hij er veel van hield? Zoiets laat je toch niet kapotmaken/omsmelten of wat dan ook?
Misschien moet ik het inderdaad laten hoe het is en goed opzoek gaan naar een mooie ketting voor erbij. Het hangertje is niet persé wat ik mooi vind en heeft een erg groot ringetje om het ergens aan te hangen ben bang dat het er raar uitziet op een fijne ketting. Maar wat jij zegt pejeka is ook waar. Emotionele waarde is belangrijker dan hoe het eruit ziet
Ik snap het ook niet. Waarom niet zo dragen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zag en hoor vaak dat mensen er iets anders van laten maken meer van deze tijd en wat meer bij ze past vandaar mijn idee. Een edelsteen gaf voor mijn gevoel extra waarde eraan. Maar misschien is het zonde
Hoe smelt je goud om tot een edelsteen? :-$
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Een ringetje is eenvoudig vervangen toch?
Simbalabimba haha dat gaat inderdaad niet, ik dacht meer om het te 'vermengen' met een edelsteen.. maar dat idee is alweer van de baan. Ik hou het zoals het isniet en vervang inderdaad alleen het ringetje zodat het mooier past bij een fijnere ketting :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven