Werkeloos
zondag 18 juni 2017 om 13:05
Hallo,
Ik heb een vraagje en kom er niet helemaal uit.
Ik ben nu 53 jaar, en heb sinds mijn 16de gewerkt, vorig jaar in de ww terecht gekomen, nog nooit een uitkering gehad.
Ik ben instellingskok.
Wel altijd part time banen, soms ook 2, toen ik jonger was.
En de laatste 16 jaar heb ik 18 uur per week gewerkt, en meer lukt me ook niet, ik heb een staand beroep,en mijn benen en voeten werken niet meer mee, ik heb constant pijn, als ik te lang sta.
Nu komt meneer van het uwv, komt met 3 banen aan, ik ben verplicht te solliciteren, 2 fulltime , 1 baan van 24-40 uur, en hier moet ik op gesprek. ( het is ook nog maar een tijdelijke baan)
Ik zou graag 2 of 3 halve dagen willen werken.
En het zijn horeca baantjes, is best een groot verschil met een instelling , ik denk tot ik die druk niet eens aankan.
Kan ik dat aangeven, of hoe moet ik dit doen ?
Ik lig er gewoon nu al wakker van.
Ik heb een vraagje en kom er niet helemaal uit.
Ik ben nu 53 jaar, en heb sinds mijn 16de gewerkt, vorig jaar in de ww terecht gekomen, nog nooit een uitkering gehad.
Ik ben instellingskok.
Wel altijd part time banen, soms ook 2, toen ik jonger was.
En de laatste 16 jaar heb ik 18 uur per week gewerkt, en meer lukt me ook niet, ik heb een staand beroep,en mijn benen en voeten werken niet meer mee, ik heb constant pijn, als ik te lang sta.
Nu komt meneer van het uwv, komt met 3 banen aan, ik ben verplicht te solliciteren, 2 fulltime , 1 baan van 24-40 uur, en hier moet ik op gesprek. ( het is ook nog maar een tijdelijke baan)
Ik zou graag 2 of 3 halve dagen willen werken.
En het zijn horeca baantjes, is best een groot verschil met een instelling , ik denk tot ik die druk niet eens aankan.
Kan ik dat aangeven, of hoe moet ik dit doen ?
Ik lig er gewoon nu al wakker van.
zondag 18 juni 2017 om 14:23
ik denk dat de belangrijkste vraag is: je bent 53, het werk wat je eerst deed kun je fysiek niet meer aan. wat kun je en wat wil je (en wat ligt in de mogelijkheden)? Kijk daar eerst eens naar, hoe zie jij je toekomst? je moet nog zo'n 12-15 jaar werken, hoe wil je dat in gaan richten?
de man van het uwv kijkt niet verder dan zijn neus lang is: hij ziet wat je kunt en hij ziet welke vacatures er zijn. Als jij dat niet wil/kan, dan moet je zelf actie ondernemen.
de man van het uwv kijkt niet verder dan zijn neus lang is: hij ziet wat je kunt en hij ziet welke vacatures er zijn. Als jij dat niet wil/kan, dan moet je zelf actie ondernemen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 18 juni 2017 om 16:50
Mijn oma zei al dat "de mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest". Ik zou niet bij voorbaat al bang zijn dat het niet lukt in reguliere horeca (en de ene horecainstalling is de andere niet; een groot trendy restaurant is totaal anders dan een eetcafe, of het restaurant van de Hema). Eerst eens gaan kijken wat het UWV in de aanbieding heeft, en na een gesprek en rondleiding bij het bedrijf valt het misschien allemaal wel mee.
zondag 18 juni 2017 om 20:30
Inderdaad als je het zo bekijkt, dank je.viva1966 schreef: ↑18-06-2017 16:50Mijn oma zei al dat "de mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest". Ik zou niet bij voorbaat al bang zijn dat het niet lukt in reguliere horeca (en de ene horecainstalling is de andere niet; een groot trendy restaurant is totaal anders dan een eetcafe, of het restaurant van de Hema). Eerst eens gaan kijken wat het UWV in de aanbieding heeft, en na een gesprek en rondleiding bij het bedrijf valt het misschien allemaal wel mee.
dinsdag 20 juni 2017 om 17:09
Ik heb vanmiddag een prettig gesprek gehad, met de meneer van het UWV, en hem mijn situatie uitgelegd, waarom ik geen fulltime baan wil en hoef.
En mijn gezondheidssituatie ook uitgelegd, dit is niet iets wat ik verzin, ik ben wel chronisch ziek, en heb hier ook medische documenten van, en ben ook onder behandeling, en ik hoef in principe ook niet in mijn eigen onderhoud te voorzien, ik heb een man die genoeg verdient. ( maar zou wel een baantje willen, want thuis vereenzaam je ook, als al je vrienden werken, en ik ben graag onder de mensen , en ik vind ook dat ik na 36 jaar werk recht heb , op ww, heb er ook lang genoeg aan betaald)
En hij was heel begripvol, en aardig.
En kwam toen met baantjes, van vind je dit leuk of dat leuk ? En ja dat vond ik leuk, hij gaat proberen om een afspraak voor me ge maken, ik zei,nou dat kan ik zelf ook nog wel, maar hij stond erop.
Mede door jullie, ben ik dit gesprek aangegaan
En mijn gezondheidssituatie ook uitgelegd, dit is niet iets wat ik verzin, ik ben wel chronisch ziek, en heb hier ook medische documenten van, en ben ook onder behandeling, en ik hoef in principe ook niet in mijn eigen onderhoud te voorzien, ik heb een man die genoeg verdient. ( maar zou wel een baantje willen, want thuis vereenzaam je ook, als al je vrienden werken, en ik ben graag onder de mensen , en ik vind ook dat ik na 36 jaar werk recht heb , op ww, heb er ook lang genoeg aan betaald)
En hij was heel begripvol, en aardig.
En kwam toen met baantjes, van vind je dit leuk of dat leuk ? En ja dat vond ik leuk, hij gaat proberen om een afspraak voor me ge maken, ik zei,nou dat kan ik zelf ook nog wel, maar hij stond erop.
Mede door jullie, ben ik dit gesprek aangegaan