Werk & Studie alle pijlers

Andere baan, wat doen?

21-06-2017 07:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn contract getekend en een paar dagen later hoorde ik dat ik op gesprek mag komen voor een functie die op mijn lijf geschreven is. Vinden jullie dat ik het kan maken mijn contract nu al op te zeggen terwijl ik er nog maar net werk?
Ik knijp 'm wel een beetje hoor! En dan nog een maand doorwerken (opzegtermijn) in een niet al te beste sfeer..
Als je alleen nog maar een gesprek hebt lijkt het me rijkelijk vroeg om je huidige baan al op te zeggen.

Maar los daarvan, natuurlijk kun je het maken op te zeggen. Mogelijk zit je nog in je proeftijd en is er zelfs geen sprake van een maand uitwerken? Ze zullen balen dat ze opnieuw op zoek moeten, maar het is een zakelijke overeenkomst en dit is daarbij een bekend risico voor de werkgever.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 21-06-2017 07:44
25.51% gewijzigd
marla862 schreef:
21-06-2017 07:28
Ik heb net mijn contract getekend en een paar dagen later hoorde ik dat ik op gesprek mag komen voor een functie die op mijn lijf geschreven is. Vinden jullie dat - als ik daar word aangenomen - ik het kan maken mijn contract nu al op te zeggen terwijl ik er nog maar net werk?
Ik knijp 'm wel een beetje hoor! En dan nog een maand doorwerken (opzegtermijn) in een niet al te beste sfeer..
Ik zou wel eerst even op gesprek gaan en zien dat je aangenomen wordt. En dan is het verder: hoe sneller opzeggen, hoe aardiger naar de werkgever. En ik zou overleggen over je vertrekdatum. Je hoeft de maand inderdaad niet uit te werken. Maar je kunt ook een beetje meebewegen met je werkgever.

Trouwens; je hebt net je contract getekend en weet nu al dat de sfeer niet best is?
Of ga je er vanuit dat die niet goed zal zijn als je zo snel opzegt?
Tja.. dat zegt mogelijk meer over jou dan over hen. Veel werkgevers zijn proffesioneel genoeg om daar netjes mee om te kunnen gaan als jij je ook fatsoenlijk opstelt!
marla862 schreef:
21-06-2017 07:28
Ik heb net mijn contract getekend en een paar dagen later hoorde ik dat ik op gesprek mag komen voor een functie die op mijn lijf geschreven is. Vinden jullie dat ik het kan maken - als ik word aangenomen - mijn contract nu al op te zeggen terwijl ik er nog maar net werk?
Ik wilde iets wijzigen in het bericht en volgens mij ging er iets niet helemaal goed ;)
Als je proeftijd hebt kun je per direct opzeggen. Werkgever zal er inderdaad niet blij mee zijn maar it's all in the game.
Maar je hebt het dus nu al niet meer naar je zin?

Overigens ga eerst op gesprek en laat het gebeuren en kijk of je uberhaupt aangenomen wordt.
Dat zou een werkgever eens moeten doen. Contract tekenen, en paar dagen later bellen en zeggen "sorry, je hoeft niet meer te komen, betere sollicitant gevonden"....
Birdynumnum schreef:
21-06-2017 09:15
Dat zou een werkgever eens moeten doen. Contract tekenen, en paar dagen later bellen en zeggen "sorry, je hoeft niet meer te komen, betere sollicitant gevonden"....
maar in proefperiode kan dat hoor. Ze zullen je alleen een andere reden geven
Mijn advies: aan jezelf denken!
Dus lekker op gesprek gaan en vertrekken als je die andere baan kunt krijgen die beter bij je past.

Doen hoor!
check je contract even. Kijk naar de opzegtermijn. Jaarcontracten hebben vaak geen tussentijdse opzegmogelijkheid
Birdynumnum schreef:
21-06-2017 09:15
En daarvoor bestaat de proefmaand nou ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven