Werk & Studie alle pijlers

Woon werk afstand

25-01-2017 11:41 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft een aanbod gekregen bij een leuk bedrijf, alles is positief, alleen vind ik persoonlijk de afstand te ver.

Hij moet straks 75 km rijden (enkele reis). Hij reist nu ook al veel (55 km).

Zijn er mensen die deze afstand dagelijks rijden?

Het enige voordeel is dat hij buiten de spits rijdt, dus hopelijk weinig tot geen file.
Ik weet het niet, 75 km is wel veel, en een uur enkele reis vind ik gevoelsmatig het maximum. Ik werkte zelf op 30 km van huis, op goede dagen 45 minuten rijden, bij regen/hagel/pech soms wel anderhalf uur. Nu ga ik met het OV (andere standplaats) en dat is deur tot deur een uur, mits die fijne trein rijdt en er niet weer een Sprinter uitvalt wat gek genoeg altijd gebeurt als ik eens vroeg weg ga en dan alsnog om 18.00 uur thuis ben.
Dus... ik zou onderzoek doen hoe vaak er file staat op dat traject. En bedenken of je elke dag een uur (keer 2) onafgebroken wilt rijden. Ik vind dat nl na einde van een werkdag ook altijd een opgave.
viva1966 schreef:
25-01-2017 22:29
quote:Arizona15 schreef op 25 januari 2017 @ 13:29:

[...]

Ik maak mij zorgen dat hij het te zwaar gaat vinden. De baan is wel helemaal wat hij wil. Ze vergoeden 200 euro per maand, dus niet geheel, maar ze hebben wel een fiscale regeling om een bruto bestanddeel uit te ruilen voor een netto vergoeding (geen idee wat dat precies inhoudt, maar dat weet man wel).200 euro per maand voor deze afstand is weinig. Bij mij op het werk is de vergoeding gemaximeerd op 50km enkele reis en daar krijgen we dan ca. 250 euro voor. En dat is nog steeds niet kostendekkend.
Ik kreeg 32,50 voor mijn 30 km enkele reis, gebaseerd op vier kantoordagen (4,5 cent per km). Overheid, dus OV wordt wel helemaal vergoed, en zelfs voor de fiets kreeg je nog 9 cent per km.
MinkeDeWit schreef:
30-06-2017 17:57
Ik kreeg 32,50 voor mijn 30 km enkele reis, gebaseerd op vier kantoordagen (4,5 cent per km). Overheid, dus OV wordt wel helemaal vergoed, en zelfs voor de fiets kreeg je nog 9 cent per km.
Is dat dan belast of onbelast?
Alle reacties Link kopieren
Het valt of staat idd met reistijd. Ik werk nu op 12 km van mijn huis en ga naar 30 km. Gek genoeg kost de 30 km me 5 minuten extra tov de huidige situatie.

Mijn man werkt op 60 km maar doet daar standaard 1.5 tot 2 uur over. En dat is frustrerend.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven