Net 4, verplicht alle dagdelen naar school?

10-02-2009 14:50 28 berichten
Snaak zit sinds begin januari op school, ze vind het helemaal geweldig, heeft het super naar der zin. Zelfs der 1e rapport al gehad, allemaal voldoendes

Maar... ze is steeds zo moe. Donderdag en vrijdag, einde van de week dus is ze bekaf. s'Avonds gaat ze om half 7 naar bed, eerder kan dus ook bijna niet, en de volgende ochtend moet ik haar rond half 8, kwart voor 8 gewoon wakker maken..

Thuis is ze behoorlijk druk en aanwezig, en op school dus ook. Waar alle kindjes lief op hun stoeltje zwaaien naar de mama's zit Snaak der eigen uit te sloven, hinkelen door de klas, en maar zwaaien en kusjes blazen. Wel heel lief en leuk, maar voor haar ook ontzettend vermoeiend, en volgens juf die ik er vandaag even over aansprak gaat dat dus de hele dag zo. Snaak vind alles leuk, wil overal aan meedoen, en doet alles met evenveel enthousiasme.

Nu zit ik dus te twijfelen of het mss voor haar verstandig is om donderdagmiddag gewoon lekker thuis te blijven, ze is nog niet leerplichtig, dus hoeft niet alle 7 dagdelen heen. Aan juf gevraagd wat die ervan vond, en die is er niet zo'n voorstander van, maar idd, nog niet leerplichtig dus ze kan me niet tegenhouden als ik dat wil.

In het begin had ik zoiets van, gewoon gaan, het moet allemaal even wennen, en straks als ze 5 is moet ze immers ook. Maar aan bijna alles merk ik dat het gewoon net nog teveel is.

Moet ik nu naar juf luisteren, en Snaak wel alle dagdelen laten gaan, of gewoon mn moedergevoel volgen en haar lekker donderdagmiddag thuis houden, zodat ze een beetje bij kan tanken? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een 4-jarige die ik wel eens thuis hou. Vaak wil ze het niet, want ze weet meestal al wat ze 's middags gaan doen en dan wil ze haar werkje afmaken... Gelukkig hebben we nu door dat de juf bij afwezigheid het kind de kans geeft om het werkje in te halen want ze doen niet allemaal tegelijk het werkje.

Moet wel zeggen dat voordat ik stopte met werken mijn dochter vier dagen in de week naar de opvang ging (2 hele en 2 halve dagen) dus dat vroeg opstaan en klaarmaken voor school waren we wel gewend.

Doe wat goed is voor je dochter; met drie maanden kan ze het misschien allemaal wel aan.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat dochter vanaf oktober naar school.

Ook hier stuiter-boos en soms onhandelbaar gedrag.

Eerst was ze "bij wijze van" het ideale schoolkind. Bij het eerste 10 minuten gesprek vroeg ik naar stuitergedrag, en keken de juffen me aan alsof ik het over een ander kind had...

Nu was de juf vorige week bij ons thuis en vertelde me dat de echter dochterlief naar boven komt..

Toen bedacht ik me ook dat het best veel is voor ze allemaal, stil zitten, luisteren, ontelbare nieuwe regeltjes en dingetjes om te leren.

Hou haar nu 1 dagdeel in de twee weken thuis. Ook omdat ze de dagen dat ze helemaal naar school gaat ook moet overblijven omdat ik dan werk. Gaat prima zo, en ik heb er een goed gevoel bij.

maar.. gedrag is dus zeer herkenbaar hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven