Lijf & Lijn alle pijlers

Cyclus weet het niet meer

04-07-2017 14:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustratie los gooien en herkenning zoeken.
Na de geboorte van de jongste (2 jaar geleden) ben ik weer aan de pil gegaan. Hier ben ik na een tijdje weer mee gestopt, omdat ik me prettiger voel zonder hormonen. We gaan dus niet voor een kindje.
Meestal was ik stipt op tijd ongesteld toen we voor een kindje gingen. Ik had een keurige cyclus van 28 dagen dus mijn lijf kan het wel.
Maar sinds ik een jaar geleden met anticonceptie ben gestopt, kan mijn lijf haar draai niet vinden, dus ben ik het bij gaan houden.
Dit is mijn cyclus vanaf nov 2016
38 dagen
55 dagen
33 dagen
39 dagen
40 dagen
18 dagen

Zijn er meer dames die maar niet in het ritme komen/kwamen? Het is vooral erg irritant, omdat ik niet weet wanneer het nou begint, dus altijd voorbereid moet zijn.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sorry, ik heb geen zinnige bijdrage. Wel denk ik erover ook met hormonale anticonceptie te stoppen (mirena spiraal nu). Misschien een brutale vraag maar welke vorm van anticonceptie gebruik je nu aangezien je schrijft nu geen kinderwens te hebben? En ben je daar tevreden over?

Lijkt me vervelend inderdaad, dat je nooit weet wanneer je het kan verwachten. Helaas is je lichaam geen atoomklok.. wellicht had het in het begin met borstvoeding te maken? Weet niet of je dat nog gaf toen. Anders wellicht toch advies inwinnen bij de huisarts?
Ja ik. Kind is inmiddels al 6,5. Ik ben zelfs naar de HA geweest omdat ik dacht in de pre-menopauze te zitten ofzo. Doorverwezen en binnenste buiten gekeerd door gyn. Er is dus helemaal niets aan de hand en "niet iedere vrouw kan er de klok op gelijk zetten" aldus de gyn. Vroeger wel maar nu dus niet meer and that's it (cyclus: 38-22-32-17-33). Ik heb wel nog altijd die hormonale pukkels als waarschuwingssysteem. Maar vervelend is het wel.
lemoos2 schreef:
04-07-2017 15:03
Ja ik. Kind is inmiddels al 6,5. Ik ben zelfs naar de HA geweest omdat ik dacht in de pre-menopauze te zitten ofzo. Doorverwezen en binnenste buiten gekeerd door gyn. Er is dus helemaal niets aan de hand en "niet iedere vrouw kan er de klok op gelijk zetten" aldus de gyn. Vroeger wel maar nu dus niet meer and that's it (cyclus: 38-22-32-17-33). Ik heb wel nog altijd die hormonale pukkels als waarschuwingssysteem. Maar vervelend is het wel.
Dit ging mij ook al door het hoofd.
Jouw cyclus lijkt inderdaad op de mijne. Ook met pieken en dalen. Ik heb verder ook helemaal nergens last van dus ja ik houd er voor nu nog even rekening mee dat mijn cyclus een complete rommel is zonder reden.
Jamie-Lee schreef:
04-07-2017 14:54
Sorry, ik heb geen zinnige bijdrage. Wel denk ik erover ook met hormonale anticonceptie te stoppen (mirena spiraal nu). Misschien een brutale vraag maar welke vorm van anticonceptie gebruik je nu aangezien je schrijft nu geen kinderwens te hebben? En ben je daar tevreden over?

Lijkt me vervelend inderdaad, dat je nooit weet wanneer je het kan verwachten. Helaas is je lichaam geen atoomklok.. wellicht had het in het begin met borstvoeding te maken? Weet niet of je dat nog gaf toen. Anders wellicht toch advies inwinnen bij de huisarts?
Gewoon condoom. Werkt prima :thumbsup:
Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven dus dat zou ook al niet meer invloed moeten hebben lijkt mij.
Ik houd nog een paar maanden mijn cyclus bij en wie weet loop ik eens bij mijn ha binnen. Ik zie het niet direct als iets medisch
hoe was je cyclus vroeger? Voor de pil en de kinderen?
lilalinda schreef:
04-07-2017 16:35
hoe was je cyclus vroeger? Voor de pil en de kinderen?
28 dagen. Zo goed als stipt. Als het eens uitliep werd het de ochtend van de 29e dag. Dus nooit gekke dingen nee
Bij een onregelmatige cyclus kunnen insulineresistentie en oestrogeendominantie spelen. Gebruik van de pil bevordert de oestrogeendominantie. Tevens zorgt het voor tekorten, onder andere aan zink. Zink is onder andere belangrijk voor je hormonen. Is wel bij te sturen met goede voeding en aanvullende middelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven