Wastips baby-/kinderkleding
woensdag 5 juli 2017 om 13:33
Iemand wastips voor poepvlekken? En ook allerlei eetvlekken aan de bovenrand van rompertjes?
En hele vieze knieën van de broeken?
Ik verzamel dit soort dingen altijd in een emmer biotex, maar het gaat er niet altijd uit. Zoon zit nu al ruim een half jaar in dezelfde maat en vooral de rompertjes beginnen behoorlijk smoezelig te worden.
En hele vieze knieën van de broeken?
Ik verzamel dit soort dingen altijd in een emmer biotex, maar het gaat er niet altijd uit. Zoon zit nu al ruim een half jaar in dezelfde maat en vooral de rompertjes beginnen behoorlijk smoezelig te worden.
woensdag 5 juli 2017 om 13:40
Weggooien? Vlek eruit knippen?
Nee, flauw, maar wel herkenbaar en ik gooide die rompertjes op een gegeven moment toch maar weg want echt schoon werden ze niet meer.
Nou moet ik wel zeggen dat dat met name in het begin was en dat ze toen heel snel uit de desbtreffende maat groeide, daarna heb ik bijna nooit meer poepvlekken gehad. Misschien ook eens een ander soort luier proberen?
Nee, flauw, maar wel herkenbaar en ik gooide die rompertjes op een gegeven moment toch maar weg want echt schoon werden ze niet meer.
Nou moet ik wel zeggen dat dat met name in het begin was en dat ze toen heel snel uit de desbtreffende maat groeide, daarna heb ik bijna nooit meer poepvlekken gehad. Misschien ook eens een ander soort luier proberen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
woensdag 5 juli 2017 om 13:41
Zo snel mogelijk uitspoelen (als de vlek nog niet ingedroogd is) en een nacht inweken in Vanish helpt bij mij vaak. Verder probeer ik het zoveel mogelijk te voorkomen dus altijd met slab eten (ook tussendoortjes), ben ik heel gauw van witte/lichte kleding afgestapt en zie ik het verder maar als gegeven dat er wel eens onuitwasbare vlekken op komen. Niet al te dure kleding kopen helpt dan wel, dan is het niet zo erg (mijn kinderen lijken er een sport van te maken om juist op de duurste en leukste kleding onuitwasbare vlekken te produceren...).
woensdag 5 juli 2017 om 13:46
De vanish vlekkenspray deed hier echt wonderen. En verder, vooral niet teveel geld aan kinderkleding uitgeven, ik had heel veel tweedehands voor mijn kinderen, dan maakte het ook niet zoveel uit als ik het weg kieperde. En in de zomer banjerden mijn kinderen ook vaak in hun luier rond. Dan maken vlekken niet zoveel uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 5 juli 2017 om 14:10
Mijn kinderen lopen trouwens rustig een hele week in een vieze broek. Op school is een natuurspeelplaats en daar worden ze dus ontzettend vies. Zelf hebben ze er absoluut geen last van. Als het echt te gortiger wordt, gooi ik de kleren wel in de was, maar vieze kinderen zijn blije kinderen in mijn ogen, hebben ze zich in ieder geval vermaakt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 5 juli 2017 om 14:15
In de bv-tijd de poepvlekken direct inweken met ossengalzeep. Vlekjes die ik heb overzien smeer ik in met ovenreiniger. Werkt alleen bij witte was,want bleekt uit.
Ich
Verder een arsenaal aan dr Beckmann vlekkkentovenaars.
Maar paardebloemen-sapvlekken en perzik vlekken krijg ik nergens uit.
Je zegt dat ze al smoezelig zijn.. Citroensap erop sprenkelen en in de volle zon hangen?
Ich
Verder een arsenaal aan dr Beckmann vlekkkentovenaars.
Maar paardebloemen-sapvlekken en perzik vlekken krijg ik nergens uit.
Je zegt dat ze al smoezelig zijn.. Citroensap erop sprenkelen en in de volle zon hangen?
woensdag 5 juli 2017 om 14:48
Poepvlekken doe ik met heet water en ossegalzeep.
Vlekken van rood fruit overgieten met gloeiend heet water.
Ik krijg ook heel veel vlekken weg met een tube vakantiewasmiddel van de kruidvat. Dat knijp ik wat van dat middel direct op een vlek en dan een tijd in laten trekken en boenen.
Mijn oudste is gek van chocola, dat moet eerst met koud water anders wordt het erger.
De kleding van mijn kinderen krijg ik vaak wel weer schoon. Vooral probeer ik te voorkomen dat dingen indrogen, snel wassen en anders in de week met vanish en biotex door elkaar.
Mijn eigen kleding vind ik veel erger om schoon te krijgen.
Zelf maak ik vaak vetvlekken tijdens het koken, en op mijn werk al een paar keer smeervlekken van de geleiders van een ladekast.
Vlekken van rood fruit overgieten met gloeiend heet water.
Ik krijg ook heel veel vlekken weg met een tube vakantiewasmiddel van de kruidvat. Dat knijp ik wat van dat middel direct op een vlek en dan een tijd in laten trekken en boenen.
Mijn oudste is gek van chocola, dat moet eerst met koud water anders wordt het erger.
De kleding van mijn kinderen krijg ik vaak wel weer schoon. Vooral probeer ik te voorkomen dat dingen indrogen, snel wassen en anders in de week met vanish en biotex door elkaar.
Mijn eigen kleding vind ik veel erger om schoon te krijgen.
Zelf maak ik vaak vetvlekken tijdens het koken, en op mijn werk al een paar keer smeervlekken van de geleiders van een ladekast.
woensdag 5 juli 2017 om 20:54
Bij de dreumes doe ik bij al het eten een slab om. Eentje met mouwen of de mouwen even omhoogschuiven voor het eten. Ook een slab bij drinken waarvan de vlekken er moeilijk uitgaan.
Fruit of sap- vlekken die er thuis opkomen spoel ik meteen uit met koud water. Poepvlekken zsm wassen en in de zon hangen, dit werkt ook erg goed bij tomatensausvlekken.
Mijn zoontjes hebben voornamelijk donkere broeken.. Een lichte broek is echt kansloos als ze de hele dag op hun knietjes schuiven. De vieze knie-plekken smeer ik in met Shout, helemaal schoon wordt het niet, maar dat heb ik opgegeven. Ik trek ze wel elke dag schone (of nou ja gewassen) kleding aan. Ook al worden ze in de loop van de dag weer vies. Bij de hele week dezelfde modderbroek aan, kan ik me niks voorstellen.
Voor mijn eerste zoontje heb ik ook weleens wat nieuwe rompers gekocht, omdat ik ze niet helemaal schoon meer kreeg. Nu ik drie kinderen heb, ben ik toch wat minder kritisch.. Ik pas bovenstaande toe en doe mijn best met de Shout-antivlekkenspray en als het dan nog niet lukt dan is dat maar zo. Kleding met kleine onuitwasbare vlekjes trek ik ze gewoon nog aan. Als er grote/opvallende vlekken blijven opzitten gooi ik het kledingstuk weg. Zo zijn de enige 2 lichte t-shirts die ik voor mijn oudste had gekocht dit seizoen al in de kliko verdwenen. Geen idee wat ie ermee gedaan had, allemaal bruine vlekken die er niet uitgingen, wel zonde.
Fruit of sap- vlekken die er thuis opkomen spoel ik meteen uit met koud water. Poepvlekken zsm wassen en in de zon hangen, dit werkt ook erg goed bij tomatensausvlekken.
Mijn zoontjes hebben voornamelijk donkere broeken.. Een lichte broek is echt kansloos als ze de hele dag op hun knietjes schuiven. De vieze knie-plekken smeer ik in met Shout, helemaal schoon wordt het niet, maar dat heb ik opgegeven. Ik trek ze wel elke dag schone (of nou ja gewassen) kleding aan. Ook al worden ze in de loop van de dag weer vies. Bij de hele week dezelfde modderbroek aan, kan ik me niks voorstellen.
Voor mijn eerste zoontje heb ik ook weleens wat nieuwe rompers gekocht, omdat ik ze niet helemaal schoon meer kreeg. Nu ik drie kinderen heb, ben ik toch wat minder kritisch.. Ik pas bovenstaande toe en doe mijn best met de Shout-antivlekkenspray en als het dan nog niet lukt dan is dat maar zo. Kleding met kleine onuitwasbare vlekjes trek ik ze gewoon nog aan. Als er grote/opvallende vlekken blijven opzitten gooi ik het kledingstuk weg. Zo zijn de enige 2 lichte t-shirts die ik voor mijn oudste had gekocht dit seizoen al in de kliko verdwenen. Geen idee wat ie ermee gedaan had, allemaal bruine vlekken die er niet uitgingen, wel zonde.
donderdag 6 juli 2017 om 08:57