Werk & Studie alle pijlers

NTI HBO Bachelor ervaringen

17-10-2016 16:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik denk erover de HBO bachelor bouwkunde (klassikale variant) te gaan doen bij het NTI. Nu ben ik op zoek naar ervaringen met een HBO bachelor via een thuisstudie (met dan 1x per maand les in dit geval).

Voltijd hbo is geen optie met de kinderen, plus ik zie mezelf niet tussen 17-jarigen zitten. Deeltijd is helaas ook geen optie, omdat je bij bouwkunde een relevante baan moet hebben. Aangezien ik nog niks in deze richting heb gedaan, kan ik ook geen relevante baan krijgen nu. Vandaar dat het via de NTI de enige optie lijkt voor mij. Maar dat vergt uiteraard veel discipline en daarom hoop ik ervaringen te vinden. Is een HBO opleiding te doen als thuisstudie?
I'm not myself, I'm a replica of me
Moet je bij een hbo-studie geen stage doen? Heb je al een idee hoe je daar aan gaat komen?

En onthoud dat er heel veel discipline bij een thuisstudies komt kijken. Succes!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
In het 3e jaar moet er stage gelopen worden, het nti helpt je bij het vinden van een stageplaats, dus daar maak ik me geen zorgen over. Discipline noemde ik al, daarom zoek ik ook naar ervaringen.
Wat wil je uiteindelijk met dit diploma?

Kun je er geen baan bij vinden die wellicht een beetje in de richting komt? Bijvoorbeeld op de klantenservice van een woningbouw, zodat je daar dan intern je stage kunt doen later. Ik noem maar wat. Alvast wat vooruit plannen en zorgen dat je connecties krijgt.
ik heb hbo personeelsmanagement gedaan

alle theorie afgerond maar de stage niet gedaan

het nti hielp trouwens ook niet met het vinden van een stage plek. Dat was je eigen taak

Ik vond het fijn studeren. Leuke modules kun je afwisselen met minder leuke. De praktijkdagen op dagen dat het uitkomt plannen en tentamens maken bij je in de stad via een pc op locatie. Ideaal!

Qua discipline viel het ook wel mee. Natuurlijk moet je tijd maken om te leren, maar ik deed het gewoon naast een baan van 29 uur per week. Gewoon tussendoor af en toe een boek pakken en lezen, of een opdracht maken

Het is me makkelijk afgegaan eigenlijk. Ik heb er vier jaar over gedaan, maar tussendoor bijna een jaar stilgelegen en tussendoor soms ook een paar weken / maanden niks gedaan.

succes!
Tnx voor je ervaring Vivajaline.

Ik wil hierna naar de academie van de bouwkunst. Een baan bij de klantenservice is niet geschikt voor bij een deeltijd studie en naast de nti ga ik geen baan zoeken, ik wil me volledig richten hierop, hoop het in 3 jaar te kunnen doen en heb ook nog twee kleintjes thuis. Die gaan wel een paar dagen naar opvang trouwens, zodat ik kan studeren. Stageplek komt later pas, ze hebben een online platform met stages las ik, maar daar maak ik me nu nog niet druk om.
Het lijkt me goed te doen als je tenminste goed bent in plannen en zelfstandig werken. Je zult het toch vooral zelf moeten doen. Als je gemotiveerd genoeg bent, waarom niet?
oja veel boeken die het nti gebruikte hebben een sava van studentsonly

online digitaal te kopen of voor een euro of 7 als papieren boekje

ideaal
quote:noekie84 schreef op 17 oktober 2016 @ 19:58:

Tnx voor je ervaring Vivajaline.

Ik wil hierna naar de academie van de bouwkunst. Een baan bij de klantenservice is niet geschikt voor bij een deeltijd studie en naast de nti ga ik geen baan zoeken, ik wil me volledig richten hierop, hoop het in 3 jaar te kunnen doen en heb ook nog twee kleintjes thuis. Die gaan wel een paar dagen naar opvang trouwens, zodat ik kan studeren. Stageplek komt later pas, ze hebben een online platform met stages las ik, maar daar maak ik me nu nog niet druk om.

Ik zei ook niet dat het relevant is.

Succes.
quote:vivajaline schreef op 17 oktober 2016 @ 20:52:

oja veel boeken die het nti gebruikte hebben een sava van studentsonly

online digitaal te kopen of voor een euro of 7 als papieren boekje

ideaalWat is een sava? Alle boeken zitten bij de prijs in las ik trouwens.
ik bedoel een samenvatting!
quote:vivajaline schreef op 18 oktober 2016 @ 11:53:

ik bedoel een samenvatting!Ahhh oké
Zoals ik her goed begrijp zijn de meeste tevreden met een bechelor opleiding bij nti? Zijn er ook dingen die tegen gevallen zijn?
Het was drama. Voor elk vak dezelfde half demente docent, boeken vol met fouten, vragen bij tentamens over stof die niet tot de leerstof behoorde, klachten daarover werden weggewoven en zeer slecht antwoord op vragen, duurde een eeuwigheid voordat je ergens reactie op kreeg. Ohja, schriftelijke tentamens waren alleen in Leiden, niks tentamens door het hele land dus.

Al die zooi in combinatie met wat persoonlijke dingen hebben ervoor gezorgd dat ik ben gestopt. Voor mij in ieder geval nooit meer nti.
Wat balen zeg!

Ik heb je even een pb gestuurd Noekie
Ik heb geen PB binnen gekregen?
Ik zie wel een (1) in het tabblad van het forum staan, alleen kan ik nergens een nieuw bericht ontdekken of iets anders nieuws waar dat 1-tje voor zou moeten staan :-?
Heb je al geklikt op 'inbox' op de homepagina?
Al een keer of 30 ;) En browser zelfs al opnieuw opgestart, maar niks o_o

Hmm, ik stuur jou net een PB om even te proberen en hij lijk tm te versturen, maar ook die is nergens terug te vinden, niet in postvak uit en ook niet bij verzonden... Vreemd!!
Van wat ik heb gehoord, is een thuis studie minder goed aangeschreven bij bedrijven dan een voltijd studie op een echte school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven