Schoonmoeder
donderdag 6 juli 2017 om 10:31
Ik heb toch wel wat advies nodig want ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
Ik heb nou ong. 6 maanden een relatie. Ik ben vaak bij hem thuis want dit is eenmaal makkelijker.
Ik heb wel een goeie band met m'n schoonmoeder, het is een hele aardige maar directe vrouw. Het probleem is dus de opmerkingen die ze soms maakt. Zoals " ben je hier nou weer, jullie kunnen ook niet zonder elkaar " of " je komt hier wel steeds vaker, wil je niet thuis zijn ". Ik voel me hierdoor een beetje overbodig. Mijn vriend zegt zelf dat ze het gezellig vinden als ik er bent en dat ze het fijn vindt. Maar ik heb hier een beetje een tegenstrijdig gevoel bij. Iemand tips of herkent iemand dit???
donderdag 6 juli 2017 om 10:36
Je schoonmoeder heeft ineens vaak een "nieuw" iemand over de vloer. Het is misschien even wennen, het voelt misschien als vrijheid inleveren? Kon ze vroeger bij wijze van spreken rustig met de Libelle Linda op de bank liggen met een kop thee; is er nu ineens een verliefd stelletje in diezelfde kamer wiens aanwezigheid, al dan niet bewust, door haar wordt gevoeld.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 06-07-2017 10:42
2.76% gewijzigd
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
donderdag 6 juli 2017 om 10:37
met je "schoonmoeder" bespreken ? is een optie
en ja het is wel haar huis dus ze heeft er wel wat over te zeggen
maar dit soort dingen kreeg ik ook weleens te horen van "schoonouders" dus herken het wel
maar ik zie het mij zelf ook zo zeggen als mijn zoon over een jaar of 9 a 10 met een verkering thuis komt
en ja het is wel haar huis dus ze heeft er wel wat over te zeggen
maar dit soort dingen kreeg ik ook weleens te horen van "schoonouders" dus herken het wel
maar ik zie het mij zelf ook zo zeggen als mijn zoon over een jaar of 9 a 10 met een verkering thuis komt
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 6 juli 2017 om 10:37
donderdag 6 juli 2017 om 10:44
donderdag 6 juli 2017 om 10:45
vraag het eens, wellicht is het gewoon een grapje of vind ze a; dat jullie elkaar überhaupt te veel zien of B dat jullie wel veel bij haar zijn en niet bij jou. Of zit er iets anders achter: prima dat je vaak daar bent maar jij/jullie mogen wel wat meer meehelpen/koken oid? Zolang je het niet vraagt weet je het niet.
donderdag 6 juli 2017 om 10:57
Tip: zit niet zo te mutsen. Gewoon een beetje luchtig houden. Ze vindt je aardig en ze is direct. Wellicht zit je er ook te vaak. Of geef haar een aardig weerwoord zoals: ik vind het hier ook zo gezellig.
Als ik later een schoondochter heb die "het gesprek" met me aan wil gaan omdat ze overgevoelig is om opmerkingen die ik in mijn huis maak, haak ik af. Kom op zeg, hoe oud ben je? Ken je plek een beetje.
Als ik later een schoondochter heb die "het gesprek" met me aan wil gaan omdat ze overgevoelig is om opmerkingen die ik in mijn huis maak, haak ik af. Kom op zeg, hoe oud ben je? Ken je plek een beetje.
donderdag 6 juli 2017 om 11:02
ik weet nog dat ik toen het mijn vriend liet vragen en toen ik de volgende daar op keer langs kwam sprak zijn moeder mij aan en bedoelde ze idd dat soms beetje te veel was, ze was ook niet gewend zijn vriendin voor hem was er bijna nooit, Daar hadden we begrip voor en spraken dan buiten af, en op gegeven moment werd het kouder en toen kwam ik vaker en was het gewoon oke
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 6 juli 2017 om 11:11
Ben je mijn schoondochter toevallig? Van de week maakte ik nog als grapje de opmerking dat het vriendinnetje van een van mijn zonen nu blijkbaar bij het interieur hoort. Als ik last heb van alle aanhang die mijn kinderen meeslepen dan zeg ik dat gewoon direct. Maar misschien durft ze dat niet en is dit een subtiele hint.
Ik zou niet zo zitten te wachten op een goed gesprek met mijn schoondochter over mijn gedrag in mijn huis. Als het je niet bevalt gaan ze lekker bij haar thuis zitten. Mijn huis he.
Ik zou niet zo zitten te wachten op een goed gesprek met mijn schoondochter over mijn gedrag in mijn huis. Als het je niet bevalt gaan ze lekker bij haar thuis zitten. Mijn huis he.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 6 juli 2017 om 11:20
Ja dat dus. "Het gesprek aangaan"... doe effe normaal zeg. Met een blaag van waarschijnlijk 20 jaar die toevallig 6 maandjes verkering heeft. Dan is het gelijk exit.MwTheelepel schreef: ↑06-07-2017 11:11Ben je mijn schoondochter toevallig? Van de week maakte ik nog als grapje de opmerking dat het vriendinnetje van een van mijn zonen nu blijkbaar bij het interieur hoort. Als ik last heb van alle aanhang die mijn kinderen meeslepen dan zeg ik dat gewoon direct. Maar misschien durft ze dat niet en is dit een subtiele hint.
Noemen jullie in Nederland de ouders van je prille relatie zo makkelijk 'schoonouders'?
Je vriend woont dus nog thuis en jij bent daar erg vaak? Zou ik ook niet leuk vinden, heb graag mijn privacy thuis. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag ga werken en dan regelmatig 's avonds de vriendin van mijn zoon (die niet mijn schoondochter is) over de vloer heb. En dan zeker niet mochten ze in de woonkamer blijven, zou ik ten minste willen dat ze naar zijn kamer trekken.
Je vriend woont dus nog thuis en jij bent daar erg vaak? Zou ik ook niet leuk vinden, heb graag mijn privacy thuis. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag ga werken en dan regelmatig 's avonds de vriendin van mijn zoon (die niet mijn schoondochter is) over de vloer heb. En dan zeker niet mochten ze in de woonkamer blijven, zou ik ten minste willen dat ze naar zijn kamer trekken.
Ik ben daar ook heel direct in. Ik heb geen zin om elke dag een van de vriendinnen of vriendjes van dochter/zoons over de vloer te hebben. Ik voel me dan gast in eigen huis. Wordt het dus te vaak dan meld ik dat. Mijn huis, mijn regels. Het was op een gegeven moment zo veel dat ik werkelijk nooit meer een minuut GEEN gast in huis had. Dat was voor mij echt de druppel.
donderdag 6 juli 2017 om 11:21
Het kan natuurlijk een verkapte boodschap zijn, als in dat zij vindt dat jullie teveel tijd samen doorbrengen of iets in die zin. Aan de andere kant kan het ook haar manier zijn om luchtig een grapje te maken en het ook zo bedoelen als grapje.
het enige wat je kunt doen is het het haar op de man afvragen. Gewoon zeggen; 'wat bedoelt u daarmee?'. Daarnaast denk ik dat jouw vriend een prima graadmeter is om in te schatten hoe zij over je denkt hoor,
het enige wat je kunt doen is het het haar op de man afvragen. Gewoon zeggen; 'wat bedoelt u daarmee?'. Daarnaast denk ik dat jouw vriend een prima graadmeter is om in te schatten hoe zij over je denkt hoor,
donderdag 6 juli 2017 om 11:21
Eens met een voorganger, Een verkering van 6 maanden of zelfs langer noem ik echt geen 'schoondochter' noch ben ik haar schoonmoeder. Ik ben de moeder van haar vriendje of van zijn vriendinnetje. Ik zie ze echt komen en gaan. Soms blijven ze een paar maanden, soms een jaar maar er zijn altijd wel wisselingen in de wacht in het gezin. Vier kinderen waarvan 3 boven de 17 inmiddels
donderdag 6 juli 2017 om 11:22
Ik vond het ook wat raar. Daarom schreef ik ook "de moeder van je vriend".Treezebees schreef: ↑06-07-2017 11:20Noemen jullie in Nederland de ouders van je prille relatie zo makkelijk 'schoonouders'?