uitkeringsfraude
dinsdag 11 juli 2017 om 20:37
Bij mij in het appartementencomplex is een situatie waar ik mijn twijfels bij heb.
Iets meer dan twee jaar geleden is er een nieuwe buurman gekomen bij mij in het appartementencomplex via een woningruil (sociale huur). Deze man is een WA-jonger vanwege psychische problemen en werkt dus niet.
Echter, deze man woont al twee jaar niet in zijn appartement. Nee, hij woont bij mijn buurvrouw in. Zijn eigen appartement ziet eruit als een van opslagplaats waar hij nooit is. Hij is altijd bij haar. Ik weet dit zeker want beide woningen zijn bij mij in het blok, zelf ontkennen ze het ook niet. Ik heb wel eens gevraagd of ze een relatie hebben maar dit wordt wel ontkent.De halve flat praat over deze twee. En andere buren willen hier melding van gaan maken bij De Woningbouw.
Hoe denken jullie over deze situatie? Is dit uitkeringsfraude ?
Iets meer dan twee jaar geleden is er een nieuwe buurman gekomen bij mij in het appartementencomplex via een woningruil (sociale huur). Deze man is een WA-jonger vanwege psychische problemen en werkt dus niet.
Echter, deze man woont al twee jaar niet in zijn appartement. Nee, hij woont bij mijn buurvrouw in. Zijn eigen appartement ziet eruit als een van opslagplaats waar hij nooit is. Hij is altijd bij haar. Ik weet dit zeker want beide woningen zijn bij mij in het blok, zelf ontkennen ze het ook niet. Ik heb wel eens gevraagd of ze een relatie hebben maar dit wordt wel ontkent.De halve flat praat over deze twee. En andere buren willen hier melding van gaan maken bij De Woningbouw.
Hoe denken jullie over deze situatie? Is dit uitkeringsfraude ?
dinsdag 11 juli 2017 om 20:43
Ja volgens mij wel. Maar dit is toch een rare situatie? En ze zeggen geen relatie te hebben.
dinsdag 11 juli 2017 om 20:44
Hoe weet je nou of je buurman wel of niet toeslagen krijgt?
Kijk het is niet netjes, om bij je vriendin in te trekken en je sociale huurwoning aan te houden voor lange tijd. Niet netjes omdat je dan andere mensen benadeelt, die misschien staan te springen om die woning.
Uitkeringsfraude zou het pas zijn als vriendin een sociale dienst-uitkering zou hebben. Voor de hoogte van haar uitkering telt namelijk het inkomen van haar partner mee. Dat is niet het geval bij een Wajong. Dus als vriendin werkt, is er wederom geen uitkeringsfraude.
dinsdag 11 juli 2017 om 20:53
dinsdag 11 juli 2017 om 21:00
Lady_Voldemort schreef: ↑11-07-2017 20:43Je bent in de war met de bijstand.
En zo te lezen hebben de andere bewoners van je appartementencomplex ook niet zo veel te doen overdag.
dinsdag 11 juli 2017 om 21:00
dinsdag 11 juli 2017 om 21:02
De uitkering mag je natuurlijk behouden, maar het zou wel kunnen dat ze in geval van samenwonen allebei hun toeslagen kwijtraken, zoals zorgtoeslag.gizzmo-returns schreef: ↑11-07-2017 20:52Iemand met een Wajong uitkering mag met behoud van uitkering gewoon samenwonen dus er is van zijn kant geen uitkeringsfraude.
dinsdag 11 juli 2017 om 21:05
dinsdag 11 juli 2017 om 21:08
Ik noem zoiets een LAT-relatie.
Waar bemoeit iedereen zich mee? Ik heb 2x jarenlang een LAT-relatie gehad, in één geval was ik eigenlijk altijd bij mijn vriend. De enige die er wat van zei was mijn directe buuf: ze was blij dat ik niet verhuisd was
Dat je daar een topic over opent.. ik ben wel weer extra blij met mijn buren hier als ik zoiets lees, dankjewel!
Waar bemoeit iedereen zich mee? Ik heb 2x jarenlang een LAT-relatie gehad, in één geval was ik eigenlijk altijd bij mijn vriend. De enige die er wat van zei was mijn directe buuf: ze was blij dat ik niet verhuisd was
Dat je daar een topic over opent.. ik ben wel weer extra blij met mijn buren hier als ik zoiets lees, dankjewel!
dinsdag 11 juli 2017 om 21:12