Anders doen bij tweede?

11-07-2017 21:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van m'n tweede kindje en ben wat aan het denken over wat ik anders zou doen bij de tweede, vooral in de kraamweek en eerste maanden. Wat zou jij anders doen?

Ik zal aftrappen: baby laten slapen als ze slaapt en niet bij visite neerleggen omdat ze dat graag willen. Baby bij me houden en daar meer van genieten. Beter m'n best doen om de borstvoeding te laten slagen.

Ik ben benieuwd naar die van jullie!
Meteen beginnen met inbakeren zodra ik merk dat de wereld te groot voor hem / haar is.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Ik denk dat dit idd door t hoofd v iedere moeder v 2 kids is gegaan: wat anders doen?

Precies die dingen die jij zei, maar ook minder druk maken over dingen (bijv als bv toch niet lukt), ging vanzelf overigens (dat minder druk maken), want ik had er ook geen tijd voor

Wel proberen nog net zoveel v je zwsch en kraambed te genieten/onthouden!

Veel geluk alvast!
Doen wat werkt/goed voelt.

Weg met alle ongeschreven regels en hoe het allemaal zou moeten. Dikke doei.
Ook borstvoeding, lactatiekundige inschakelen als het nodig is. Inbakeren ook een goede. En zelf meer doen in plaats van het de kraamverzorgster laten doen uit onzekerheid.

Maar met een tweede is het sowieso anders omdat je dan je aandacht moet gaan verdelen...
.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:39
99.00% gewijzigd
Haha dat laatste klinkt goed Madonna

Inderdaad heb ik daar ook over nagedacht. Bijna uitgerekend van de tweede.

In de kraamtijd minder zelf willen doen, wilde de was en schoonmaak ed zelf doen want dat kon allemaal wel. Wil nu meer rust nemen en misschien wat tijd nemen om te eten af en toe ;-)

Kleine niet per se in eigen bed willen hebben vanaf moment 1.
Minder aantrekken van wat hoort en meegaan in gevoel maar dat laatste heb ik vorige keer ook wel geprobeerd eigenlijk.
En genieten want het gaat echt zo snel en waarschijnlijk ook de laatste keer.
Cosleeper aanschaffen zodat de kleine dichtbij me kan slapen, vond een wieg uiteindelijk maar onhandig. Ook proberen bv langer vol te houden (maar niet ten koste van alles), proberen minder druk te maken over of de baby wel voldoende slaapt, eet, etc. Proberen meer op eigen gevoel te vertrouwen.. dat soort dingen. Het is nog niet zover bij ons, twijfel ook nog enorm of we voor een tweede gaan maar dit zijn de dingen die het eerste in me opkomen.
Ik heb bij de tweede een co-sleeper aangeschaft en nog wat 'gemaks'dingen.
Verder minder druk maken om slaapjes, borstvoeding, onrust, huiluurtjes en de vermoeiende babytijd.
Oh ja, en ik heb gevraagd om een ruggenprik tijdens de bevalling.
Ik had een draagdoek gekocht voor de tweede. Wilde ze er niet in.
Tvp
Hmm al die gedachtes gaan ook door mijn hoofd, maar ben nog niet zwanger van de tweede.

Waarom een echo voor de bevalling Madonna?

Ik ga zelf al het kraambezoek weren, ik heb er niks aan en ben doodmoe, ze kunnen het kind ook wel 2 weken later ontmoeten, alleen ouders, broers/zussen. Ik ga me volledig richten op BV, en mijn zoontje, is toch wennen een broertje /zusje lijkt me! :)
anoniem_335463 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 08:14
Reden: Typefout
0.26% gewijzigd
Madderijn schreef:
11-07-2017 23:15
Ik had een draagdoek gekocht voor de tweede. Wilde ze er niet in.
Oh ja. Herkenbaar. Eerste weken paar keer gebruikt 's avonds tijdens de huiluurtjes, maar verder vond ik het niets, en zij ook niet.
Daliah schreef:
12-07-2017 08:12

Ik ga zelf al het kraambezoek weren, ik heb er niks aan en ben doodmoe, ze kunnen het kind ook wel 2 weken later ontmoeten, alleen ouders, broers/zussen.
Dit ja. Dit keer echt pas kraambezoek als ik er weer aan toe ben en genoeg hersteld ben .
Hopelijk zal ik meer genieten. Ik snapte maar niet waarom baby de hele nacht wakker was en alleen maar aan de borst wilde en werd daar echt wanhopig van. Nu begrijp ik dat het erbij hoort en vanzelf over gaat. We gaan de co sleeper meteen klaar zetten en wiegje gaan we niet eens proberen. Ik vond kraamvisite juist wel gezellig, dus ga wat socialer zijn denk ik haha. Verder word mijn instelling go with the flow.
Meer genieten van die eerste (zware) tijd, omdat ik nu weet dat het echt (redelijk snel) overgaat.

Verder minder druk maken en niet te vaak laten wegen, werd ik alleen maar onzeker van.
Nog 7 weekjes en dan ben ik ook uitgerekend van de tweede.

Ik zou juist makkelijker de borstvoeding willen opgeven. Mocht dit kindje ook weer verborgen reflux hebben of wat dan ook en het supermoeizaam gaan. Mijn productie bij de eerste was verder prima dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar ik moest het eerste half jaar de helft van de voedingen kolven. Daarna liep het als een zonnetje.

Verder: veeeel eerder beginnen met inbakeren en baby gelijk in draagdoek doen bij onrust. Deed ik vorige keer pas na 8 weken ofzo, dacht dat we wel zonder konden (Haha..).

Minder bezoek in de eerste week. Eerst maar ons gezinnetje en naaste familie.

Ik was altijd iemand die elke ochtend douchte etc. Heb van toen geleerd dat het prima is om 's avonds te douchen of op een ander moment dat er rust in de tent is. Of anders rust te nemen. Het heeft geen zin om allebei geïrriteerd te zijn door een huilende baby, afwisselen werkt beter... Ontbijt laten maken door manlief voordat hij weggaat naar werk, thermoskan thee neerzetten voor als baby aan het clusteren is....

Ben overigens wel heel benieuwd hoe dit alles met een peuter samengaat, haha.
Vanaf de tweede volgde ik meer mijn eigen gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven