Geld & Recht alle pijlers

Gezondheidsverklaring

12-07-2017 17:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met het afsluiten van een overlijdensrisico verzekering; Wat een ontzettende lijst met vragen zeg. Er wordt zelfs gevraagd of ik wel eens hoofdpijn heb gehad!

Ik ben wel een aantal keer bij de huisarts geweest, maar met mij is eigenlijk gelukkig nooit echt iets serieus aan de hand geweest. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het verwijderen van een vetbultje een paar jaar terug, en dit was niet eens echt nodig (zat gewoon op een zichtbare plek, erg lelijk!). Zijn dit dan dingen die ik aan moet geven, of gaat het vooral om echte serieuze dingen? Wat is jullie ervaring?
eerlijk zijn maar niet te eerlijk.. je hoeft niet elk pijntje op te schrijven!

Daarnaast mag verzekeraar niet jouw complete dossier inkijken na overlijden. Ze mogen alleen aan arts vragen of jouw overlijden te maken kan hebben met iets wat in jouw dossier staat.
Dat vind ik ook een bizarre vraag, of je wel eens hoofdpijn hebt. Dat vetbultje, kan me haast niet voorstellen dat je dat ergens in zou moeten vullen? Zo heeft iedereen toch wel wat...
Tja, die hoofdpijnvraag kan natuurlijk net zo goed een controlevraag zijn om te zien of mensen de lijst wel eerlijk invullen. In dat geval zou je dus gewoon 'ja' in moeten vullen (wat ook logisch is, want iedereen heeft wel eens hoofdpijn gehad).
Ik heb er vorige maand ook eentje ingevuld. En inderdaad hoofdpijn, verkoudheid, keelontsteking, griep, hoesten, oorontsteking als kind en nog veel meer van dit soort dingen aangevinkt. En daarna vermeld dat ik niet meer weet wanneer, niet weet of en hoe er behandeld is, en ook niet weet hoe lang het duurde.
Dit heeft in mijn geval niet tot een hogere premie geleid. Zo'n verzekeraar weet ook wel dat het risico op overlijden niet enorm toeneemt bij dit soort klachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven