Teken bij een hond.

20-07-2017 09:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hondje met een zwarte, lange krullende vacht.

Voor we op vakantie gingen heb ik hem behandeld met spul tegen vlooien en teken en ik probeer hem ook elke dag te controleren, maar vanwege zijn vacht, is dit haast niet te doen.

Gister ontdekte mijn man toch een volgezogen teek op zijn kop, natuurlijk gelijk verwijderd.
Om dit te voorkomen, wil ik hem nog beter gaan controleren en ik hoop dat iemand tips heeft, hoe ik dit moet aanpakken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Waar heb je hem mee behandeld? Onze Berner wordt elke 4 weken met frontline behandeld en op een enkele teek na, werkt dit goed.

Tijdens het spelen buiten, krijgt hij vaak een lekkere 'massage' waarbij we met onze handen door zijn vacht woelen en goed liezen/oksels/kin etc controleren. Dan vinden we die verdwaalde teek altijd wel.

Vorig jaar hebben we, toen we nog niet wisten dat dit zulk slecht spul is, met bravecto behandeld. Onze hond had er geen last van, maar toch gebruiken we dit niet meer.

Conclusie: vaak door de vacht voelen (elke dag), goed borstelen en preventief behandelen.

Succes!
schapenvet met knoflook geven helpt
is te koop bij de boerenbond
Gewoon elke ochtend en elke avond controleren en teken meteen weghalen met een goede tekenpen. Ik gebruikte altijd druppels van de dierenarts, maar er zijn vast tig goede soorten. Maar dan nog kunnen die druppels nooit alle teken weghouden.
Hier wordt ook Frontline gebruikt. Bezuinig nooit op dit soort middelen. Dus koop bijvoorbeeld nooit iets van onbekende merken bij Action of Kruidvat. Ga naar een goede dierenwinkel of koop het bij de dierenarts.

Borstel meerdere keren per dag de hond, dan voel je het ook eerder als ze teken hebben.
En anders voor de tekenperiode je hond een zomerkapsel laten aanmeten :)
Mijn hond heeft een vergelijkbare vacht. Hij heeft een tekenband om van 'seresto'. Die band werkt 8 maanden en hij heeft nooit teken. Voorheen allerlei andere dingen gebruikt, maar altijd toch nog teken te vinden. Nu niet meer. Gebruik het inmiddels al een jaar of 3 en ben er erg tevreden over.
Ik gebruik ook saresto! Nooit een teek😀
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
De Seresto band!
Zowel voor mijn katten als honden .
Werkt heel erg goed.
Mijn katten hebben hem zelfs al jaar om.(Zal nieuwe bestellen :lol: )
Mijn ene kat zat elke dag onder de teken,in de winter ook.
Sinds de band niet meer.
https://www.agradi.nl/seresto-teken-en- ... g-38cm.htm
Idd, de Seresto halsband! Echt ideaal!
Hij is behandeld met frontlinie, controleren doe ik dus, maar door zijn vacht had ik hem dus niet eerder gezien.
Such a beautiful place to be with Friends.
Hier ook Frotline en een dikke vacht en dagelijks één tot 5 uur in het bos.

Gewoon dagelijks met de vlakke hand overal over de vacht gaan, een teek voel je meteen, zelfs hele kleintjes.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven