"De Update"

11-02-2009 17:47 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is er een update geweest, men is bijna een hele dag off-line geweest hierdoor, dus het moet een beste update zijn, toch? Ik las net via mijn notificaties dat **** een nieuw topic had geopend in de pijler Thuis. Yes!! Dit is een teken dat de update geslaagd is....dacht ik. Maar de pijler heet nog steeds Wonen en geen Thuis. Nu bekruipt mij het gevoel dat de update mislukt is, kweenie, is echt alleen maar een gevoel hoor. Als mijn gevoel onterecht is wil je ons dan even komen vertellen wat voor een update we nu hebben gehad Naomi? Of waarom niet? Hij is op dit moment wel lekker snel, dan dan wel weer !

Zie jij veranderingen op/in het forum?

Totaal aantal stemmen: 27

Ja (4%)
Nee (78%)
Ik herken het forum niet meer! (15%)
Ja tuurlijk, de ....... is veranderd! (4%)
quote:geve schreef op 12 februari 2009 @ 10:10:

[...]

Kortom, het loopt weer eens zoals vanouds bij een Vivaforum-update: ongetest, slecht gepland, slecht gecommuniceerd, chaotisch. De update zou een uurtje duren, dat uurtje werden uren, oeps o sorry hoor maar er is nog een "foutje(!)" gevonden, terugdraaiuh!!! Resultaat: de site is er de ganse (werk)dag uit geweest, en geen update. We wachten hoopvol in anticipatie op de volgende wilde poging hoor.

Wat is dit nu voor een rare reactie?

Natuurlijk is zo'n update goed voorbereid, maar je kunt altijd tegen foutmeldingen aanlopen en dan is het kiezen: doorgaan en het risico lopen dat het erger wordt, of terug naar de oude situatie.

Dan is de keuze weinig anders dan terugdraaien lijkt me.

Beste stuurlui staan aan wal?
Beste stuurlui schrijven op het viva-forum, dat weet je toch?
quote:Viva Angel1 schreef op 12 februari 2009 @ 10:22:

Wat is dit nu voor een rare reactie?

Natuurlijk is zo'n update goed voorbereid, maar je kunt altijd tegen foutmeldingen aanlopen en dan is het kiezen: doorgaan en het risico lopen dat het erger wordt, of terug naar de oude situatie.

Dan is de keuze weinig anders dan terugdraaien lijkt me.

Beste stuurlui staan aan wal?

Beste stuurlui zijn zelf informatici, en u bent????

Na een goed voorbereide update (lees: getest in een acceptatie-omgeving die als 2 druppels water lijkt op de productie-omgeving) heb je dit soort ongein voor het oog van al je gebruikers en concurrenten niet.

O ja, de "plaats bericht"-knop ontbreekt ook nu weer na een quote, dus zo perfect is dat terugdraaien ook weer niet gebeurd. Ik dacht "ik rapporteer het maar even"... wat jammer nou...
Laten we eerlijk en wel wezen: Het getuigt natuurlijk NIET van professionaliteit hoe het momenteel gaat. Ik kan wel weer het hele riedeltje opnoemen waar het in dit forum fout gaat, maar dat weet iedereen zo langzamerhand wel.

Volgens mij heeft Sanoma/Viva volledig de plank misgeslagen om met het bedrijf in zee te gaan die voor deze ellende verantwoordelijk is. Eigenlijk mag en kan je dit niet verwachten van een uitgeverij als Sanoma.
quote:geve schreef op 12 februari 2009 @ 10:35:

[...]

Beste stuurlui zijn zelf informatici, en u bent????

Na een goed voorbereide update (lees: getest in een acceptatie-omgeving die als 2 druppels water lijkt op de productie-omgeving) heb je dit soort ongein voor het oog van al je gebruikers en concurrenten niet.

O ja, de "plaats bericht"-knop ontbreekt ook nu weer na een quote, dus zo perfect is dat terugdraaien ook weer niet gebeurd. Ik dacht "ik rapporteer het maar even"... wat jammer nou...

Ik ben engel / ontwerper / marketingadviseur
quote:geve schreef op 12 februari 2009 @ 10:35:

Helaas moet ik het met Geve eens zijn.
Ik vind eigenlijk dat zulke langdurige updates 's nachts moeten worden uitgevoerd.
quote:Viva Angel1 schreef op 12 februari 2009 @ 10:39:

[...]

Ik ben engel / ontwerper / marketingadviseur En zo is het maar net!
Jongens, jongens, zo erg is het toch niet? We hebben het hier over een forum, niet over de NASA.
quote:Viva Angel1 schreef op 12 februari 2009 @ 10:39:

Ik ben engel / ontwerper / marketingadviseur Precies, dus dan kan het niet zo moeilijk zijn om jouw "de beste stuurlui"-opmerking even te kaderen tegen jouw en mijn achtergrond.
quote:geve schreef op 12 februari 2009 @ 10:53:

[...]

Precies, dus dan kan het niet zo moeilijk zijn om jouw "de beste stuurlui"-opmerking even te kaderen tegen jouw en mijn achtergrond.

Daar heb je deels gelijk in.

Maar hoe lullig het nu ook loopt, fouten kunnen altijd voorkomen toch? Ik denk namelijk dat er wel getest is, maar kunnen er dan niet alsnog zich fouten openbaren?
Ik zie de poes!
Wat ik wél vind is dat de update wat eerder aangekondigd had kunnen worden vanuit Viva zelf. Dat voorkomt al een hoop gezeik.

Zelfs wij wisten het pas op het moment dat het forum al uit de lucht wás...
quote:Sarah Scott schreef op 12 februari 2009 @ 13:13:

Wat ik wél vind is dat de update wat eerder aangekondigd had kunnen worden vanuit Viva zelf. Dat voorkomt al een hoop gezeik.

Zelfs wij wisten het pas op het moment dat het forum al uit de lucht wás...A-men!
quote:Sarah Scott schreef op 12 februari 2009 @ 13:13:

Zelfs wij wisten het pas op het moment dat het forum al uit de lucht wás...Ben ik 't mee eens! Als er de dag ervoor een aankondiging op het forum had gestaan dat woensdag de site plat zou gaan wegens werkzaamheden was het minder vervelend dan nu ie onverwachts er uit klapte met 'n lullige mededeling dat het binnen 'n uur klaar zou zijn, terwijl het forum bijna de hele dag plat lag.
Gut, ik heb alle commotie gemist. Dat me dat nog gebeurt, zeg!

Ik ben werkelijk aan het ontforummen, geloof ik.
Geen bijzonderheden
Me too, heb hier helegaar niks van meegekregen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Vroeger zou ik op de barricades hebben gestaan, werkelijk niets van meegekregen.
Geen bijzonderheden
Wie had dat ooit gedacht he Yas
De gebrekkige communicatie is aan mij te wijten. Ik dacht dat er 's ochtends vroeg min of meer 'ongemerkt' een update live gezet zou worden. Toen ik gemaild werd dat 't forum NU een uur plat zou gaan, was ik in 't ziekenhuis (maar toen was 't natuurlijk toch al te laat om aan te kondigen) Afijn, mijn schuld dus, waarvoor mijn excuses! Dit gebeurt me geen tweede keer, daar kunnen jullie op vertrouwen.

Grtjs, Naomi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven