Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
27-07-2017 19:57
Carrière/studie technisch is het fout gelopen. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik ben vorig jaar eindelijk uit mijn depressie geklommen met dít als doel. "Oké, ik blijf nog even leven, maar dan alleen om deze carrière een succes te maken" en nu dat voor nu in ieder geval van de baan lijkt heb ik het gevoel voor terug te slippen. Psycholoog is op vakantie dus ben even een beetje de weg kwijt.

Dan ga ik altijd meteen denken tja ik heb geen succesvolle carrière, zal nooit een relatie hebben, heb geen levenslust, ben nooit gelukkig... bleh. Maar komt goed!
Wat jammer. Heb je zelf het idee dat die items belangrijk zijn om je leven een succes te noemen? In dat geval ben ik ook niet erg succesvol.

Ik denk alleen dat er heel veel mensen tegen je gaan zeggen dat het hebben van een goede carrière of een het hebben van een relatie toch dat gevoel van mislukking heeft kunnen wegnemen.
JonasV91 schreef:
Gezien de context en het feit dat ik het aanbracht legde ik de link.
Gooi er nog wat 'egoïsme' en/of egocentrisch denken erbij en dan krijg je de uitkomst dat je denkt dat je iets foutief gedaan hebt.
Dus hier weer teveel de nadruk om mezelf. Zoiets.
Ik heb het gevoel dat je weer een beetje aan het afglijden bent, Jonas.
Naar mijn idee werden je berichten aan het einde van het vorige topic constructiever, bondiger en begrijpelijker. En nu verzand je weer in veel negativisme en overanalyseren. Ik begrijp ook steeds minder goed wat er staat, hoewel ik echt mijn best doe iedere post van je te lezen. Het lijkt wel een vreemde taal of wiskunde.
En vat het nou alsjeblieft niet op als dat je stom of een rotzak zou zijn, want dat ben je niet. Je bent een hartstikke aardige en sympathieke man.
:hug:
JonasV91 schreef:
27-07-2017 20:03
Het is niet omdat iemand anders doet dat hij daardoor per definitie iemand last bezorgt. Ik bedoel. ik ben nog altijd in de veronderstelling dat ik niet hypereigenaardig doe maar ik merk wel dat er iets is. Iets wat ertoe lijdt/leidt dat het niet verder komt. Maar als ik niet weet wat dat is wordt het wel hyperfrustrerend omdat ik er dan niets aan kan doen.

Situationeel bekeken is het inderdaad de ene keer een positief effect en de andere keer een negatief. De omgang daarmee is ook belangrijk. Al hou ik blijkbaar toch niet van schommelingen.

Ik ben nu zodanig onverschillig dat ik denk 'Het zal wel, volgende'.

Maandagavond een situatie gehad bij de brandweer waarbij ik m'n uitleg wou doen over een situatie. M'n woordkeuze maakte het bijna noodzakelijk dat er een vertaler bij kwam zitten. Da's niet echt bevorderlijk voor de 'connectie' want alleen al dat creëert meteen een afstand.
Ongewild want ik kon op dat moment vaker niet dan wel synoniemen bedenken. Het maakt het wel een stukje begrijpelijker waarom men niet spontaan een conversatie met me aangaat. Ik ben te ingewikkeld en val dus niet te begrijpen. Eenzaamheid ten top.
Nou kijk dat bedoel ik. Als je zelf toch al weet dat wollige taal een issue is dan geef je dat toch even aan. Iet van: "ik zie dat ik jullie nu aan het kwijtraken ben en dat vind ik heel jammer, maar ik heb er op de een of andere manier erg veel moeite mee om het begrijpelijk uit te leggen, maar dat wil ik wel heel graag". Dan helpen de mensen je echt wel.
JonasV91 schreef:
27-07-2017 15:06
Het is dubbel. In bepaalde situaties zal ik meer empathisch en gevoelig zijn dan in bepaalde andere situaties. Het vermogen an sich lijkt me niet beperkt te zijn. Wel het tot uiting brengen, zowel het moment als misschien ook de manier waarop. In dat opzicht doet wat jij zegt wel ter zake. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet aangezien het zo afwisselend is. Is het enkel dat of ben ikzelf eigenlijk sowieso al niet stabiel?
De dingen die iemand anders zegt (al dan niet op dit forum) zal ik sneller naast me neerleggen dan zaken die jij zegt.
Ik ga ervan uit dat jij dingen zegt om constructief te zijn. Dat moet ergens op gebaseerd zijn. Anders zou je het niet zeggen.

Het gevoel wordt dan beïnvloed door de redenering die ik misschien al langer gemaakt heb? Ik ben ook niet vrij van vooroordelen vrees ik. Al is niemand dat veronderstel ik. Het maakt wel dat ik denk uit te gaan van het gevoel terwijl het gevoel veroorzaakt wordt door het denken.

Niet mainstream zijn is in principe helemaal niet slecht. Alleen al mijn denkwijze zorgt voor een uniek gegeven. Wat an sich positief is maar wat ook geleid heeft tot de breuk met leeftijdsgenoten. Met name op school. Net de periode waarin je moet ontwikkelen en dus ook de periode met de grootste weerslag op jouw leven. Een volwassen persoon maakt natuurlijk ook heel veel mee. Maar de manier waarmee hij ermee omgaat is we gebaseerd op zijn ontwikkeling in die eerste +/- 20 jaar. Verloopt dat goed, dan kan hij later met veel meer dealen.

Ik ben inderdaad bang om afgerekend te worden. Zelfs online door mensen die me niet kennen. Laat staan offline. Waarom? Omdat dat wederom mijn eigen idee bevestigd wordt dat ik geen reet kan. Bijvoorbeeld. In zeldzame gevallen vallen dames voor een arrogante hufter maar da's inderdaad niet iets wat ik zou nastreven. Het probleem an sich is gewoon dat ikzelf het idee heb over geen positieve eigenschappen te beschikken.

Stel dat jij die drie eigenschappen hebt. En je bevindt je in een soortgelijke situatie zoals ik. Hoe zou jij die aangrijpen om met betrekking tot deze context succes te boeken?

Ik hou van lange verhaaltjes maar het topic leent zich er vermoedelijk niet voor en de PB's werken nog altijd niet :sigh:
Dus eigenlijk ben je wel empathisch, maar het ontbreekt je aan moed om er wat mee te doen? Of voel je de ander de ene keer wel aan en de andere keer niet? dat laatste lijkt mij vrij normaal. Het eerste kan je aanleren. Ik hoop dat wat ik zeg constructief is. Maar let er wel op dat wat ik zeg niet juist hoeft te zijn. Ik ben zelf overtuigd van mijn eigen gelijk, dat is gewoon iets wat bij mij hoort. Het maakt voor mij niet uit als je het er niet mee eens bent. Het is geen kwestie van wellus nietus.

Je hebt wel meer positieve eigenschappen dan geschreven. Je kan zelf ook dingen noemen. Kies eens uit elke zin 1 eigenschap?

Egocentrisch assertief filosofisch hautain altruïstisch cru gemotiveerd hebzuchtig intelligent ambitieus opgeruimd idealistisch

Haatdragend analytisch beheerst hardvochtig decadent argwanend attent aanhalig excentriek koppig gedecideerd afwerend

Bombastisch alert imponerend angstig apathisch nalatig hypocriet aandachtig inschikkelijk ijdel bedachtzaam tolerant vinnig

Pronkzuchtig onderhoudend blasé zwaarmoedig dogmatisch energiek fatsoenlijk competitief erkentelijk dom afstandelijk bleu bekrompen

Hartstochtelijk bruusk geduldig gelijkmatig expressief zwaartillend asociaal geïnteresseerd flamboyant aanvallend hooghartig bondig

Balorig bedaard hulpeloos humoristisch zuinig vrijmoedig doortrapt vrijgevig kleingeestig edelmoedig artistiek onvriendelijk benepen

Oplettend brutaal kwistig competent inhalig complex bedreven bedrukt begrijpend autonoom behulpzaam infantiel

Capabel claimend zachtaardig gracieus consequent besluiteloos calvinistisch chaotisch conformistisch extravert conservatief integer

Behendig bezield associatief congruent ijverig grimmig fideel driftig deskundig belangstellend zedig beschouwelijk onbeschaamd

Behoedzaam bedeesd flegmatiek zonderling kinderachtig heldhaftig onbezonnen bot berekenend humaan beleefd druk driest discreet

Dapper dominant diepzinnig evenwichtig individualistisch inspirerend egoïstisch elitair arrogant actief eigenwijs accuraat ad rem

Eenzelvig charmant hitsig extravagant enerverend enthousiast efficiënt erudiet arglistig hoogmoedig bedrijvig afwijkend betrouwbaar

Beminnelijk indiscreet achterbaks exuberant boud eufemistisch aanmatigend abrupt ferm achterdochtig empathisch gevat introvert

Beweeglijk blijmoedig flexibel bescheiden fantasierijk complimenteus fanatiek fervent frigide gezagsgetrouw gevoelig bespraakt ervaren

Berustend melancholiek conventioneel zelfverzekerd overrompelend boosaardig gemakzuchtig koket gierig flink bestiaal geremd gemeen

Aarzelend gereserveerd eerlijk bekwaam banaal gematigd oppervlakkig gesloten ingetogen overmoedig grappig ongevoelig bescheiden

Doortrapt denigrerend bezorgd beschermend breedsprakig bijdehand onderzoekend onverschillig geestig gewelddadig geraffineerd

Geëmancipeerd goedhartig achteloos gewiekst geniaal gewetenloos doelgericht droog indolent anticiperend rigide bereidwillig

Chagrijnig ruimdenkend rusteloos dromerig handig baldadig plooibaar clownesk methodisch fragiel genuanceerd hoffelijk ongeduldig

Consistent agressief innemend confuus content daadkrachtig defaitistisch defensief incapabel ondeugend waakzaam inventief

Ingehouden militant indrukwekkend overdreven offensief openhartig cynisch fatalistisch indirect initiatiefrijk innovatief jaloers jolig

Kortzichtig koel kil kwetsbaar kritisch kwiek kieskeurig schrander kordaat karaktervol lui vriendelijk loyaal lichtgeraakt oprecht impulsief

Levendig lief lijzig laconiek oneerlijk sereen repulsief lusteloos loslippig motiverend naïef doortastend direct weifelend luchthartig

Coherent laatdunkend streng leergierig liberaal libertijns laf opstandig creatief snobistisch materialistisch melomaan monter onbesuisd

Mild moedig panisch vastberaden prikkelbaar hoogdravend hatelijk preuts punctueel persoonlijk realistisch wulps wrevelig afwijzend

Welbespraakt ruw deemoedig recalcitrant rustig resoluut zorgelijk rechtvaardig weerspannig zorgeloos vindingrijk verheven vlug scherp

Raar relativerend ongedwongen rancuneus rabiaat radeloos saai racistisch rap radicaal rationeel ravissant teerhartig toegankelijk

Voorzichtig rebels rechtlijnig ridicuul reformistisch rein religieus revolutionair roekeloos romantisch ruig resultaatgericht spraakzaam

Overredend obstinaat sociabel soepel sceptisch systematisch ongekunsteld spontaan stil speels nauwgezet stug stoer sterk vormelijk

Stoïcijns stiekem snedig stuurs zelfvoorzienend zenuwachtig strikt stabiel klantgericht selectief simplistisch statig stimulerend suïcidaal

Sexy terughoudend trots twijfelend toegeeflijk plomp timide traag vasthoudend onnozel tiranniek simpel pienter veranderlijk vreedzaam

Schamper veelzijdig vrijgevochten vermetel grotesk nors knap kuis vergevingsgezind verwaand verbeten verstandig vrolijk verlegen

Verraderlijk verleidelijk veeleisend wantrouwend onzeker wellustig zorgzaam zachtaardig minzaam murw preuts manipulatief serieus

Manisch mysterieus zwijgzaam nieuwsgierig nonchalant redelijk nederig nadenkend nuchter nuffig schuchter neerslachtig netjes

Narcistisch ondoorgrondelijk reactionair optimistisch origineel opgewekt ridderlijk zeurderig star pompeus onbestendig representatief

Ontvankelijk openhartig opportunistisch ontoegankelijk zorgvuldig raadselachtig ongenaakbaar onafhankelijk zelfstandig observerend

Open rigoureus ontwikkeld traditioneel onderlegd slordig opvliegend onstuimig vrij xenomanisch overheersend stoutmoedig vreemd

Meedogenloos pragmatisch meegaand wraakzuchtig passief pessimistisch reversief praktisch verstrooid progressief pedant paranoïde

Principieel perfectionistisch puriteins welwillend solide vrijpostig laks wispelturig.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 20:57
0.07% gewijzigd
Ik krijg last van keuzestress....
JonasV91 schreef:
27-07-2017 20:03
Ik ben te ingewikkeld en val dus niet te begrijpen. Eenzaamheid ten top.
In dit topic heb je periodes dat je wel te begrijpen bent, dus het is niet zo dat het voor jou onmogelijk is om begrijpelijk te zijn.
Als ik jouw vaardigheden zou hebben en in dezelfde situatie zou zitten dan zou ik ook op fora schrijven. Daarnaast zou ik mijn vaardigheden inzetten om een leuke profieltekst te schrijven. Als ik een relatie zou willen en ik woon in een dorp en heb weinig vrienden en kennissen zou dat voor mij de manier zijn om een vrouw te vinden.
Ik zou ook een tekst schrijven die ik kan gebruiken om op andere profielen te reageren, met ruimte voor het specifieke profiel waar ik op reageer. Die tekst zou ik naar elke vrouw sturen op de site die qua leeftijd in de buurt komt.
Ja, wat heb je te verliezen?
Dina80 schreef:
27-07-2017 20:05
Ik heb het gevoel dat je weer een beetje aan het afglijden bent, Jonas.
Naar mijn idee werden je berichten aan het einde van het vorige topic constructiever, bondiger en begrijpelijker. En nu verzand je weer in veel negativisme en overanalyseren. Ik begrijp ook steeds minder goed wat er staat, hoewel ik echt mijn best doe iedere post van je te lezen. Het lijkt wel een vreemde taal of wiskunde.
En vat het nou alsjeblieft niet op als dat je stom of een rotzak zou zijn, want dat ben je niet. Je bent een hartstikke aardige en sympathieke man.
:hug:
Ik ga proberen om het begrijpelijker neer te zetten maar als ik verzink in m'n gedachten ben ik verloren.
Ik maak het niet bewust ingewikkeld voor alle duidelijkheid.
Het is geschreven zoals ik denk en dat gaat nu in overdrive.

Geef jij geen knuffelsessies? :hihi:
Wat schrijven jullie veel. Ik kan het niet bijhouden. ;)
JonasV91 schreef:
27-07-2017 20:17
Geef jij geen knuffelsessies? :hihi:
Ik ben wel dol op knuffels. ;)
spell68 schreef:
27-07-2017 20:07
Nou kijk dat bedoel ik. Als je zelf toch al weet dat wollige taal een issue is dan geef je dat toch even aan. Iet van: "ik zie dat ik jullie nu aan het kwijtraken ben en dat vind ik heel jammer, maar ik heb er op de een of andere manier erg veel moeite mee om het begrijpelijk uit te leggen, maar dat wil ik wel heel graag". Dan helpen de mensen je echt wel.
Da's dan ook wederzijds, die feedback wil ik ook horen van de andere kant.
Dat ze me even bewustmaken dat ik bijvoorbeeld aan het overdrijven ben als ik me verlies in m'n gedachtegang.
Jij vertrouwt mensen? :sarcastic: :rolling:
Dina, ik ben het niet helemaal / helemaal niet met je eens. Ik vind taalkundig gezien Jonas een stuk helderder schrijven dan in het laatste gedeelte van het voorgaande topic. Ook zie ik dat hij meer aandacht heeft voor anderen.
spell68 schreef:
27-07-2017 20:11
Ik krijg last van keuzestress....
Niets aan de hand. Jij hoeft niet te kiezen. :)
safrat schreef:
27-07-2017 20:07
Dus eigenlijk ben je wel empathisch, maar het ontbreekt je aan moed om er wat mee te doen? Of voel je de ander de ene keer wel aan en de andere keer niet? dat laatste lijkt mij vrij normaal. Het eerste kan je aanleren. Ik hoop dat wat ik zeg constructief is. Maar let er wel op dat wat ik zeg niet juist hoeft te zijn. Ik ben zelf overtuigd van mijn eigen gelijk, dat is gewoon iets wat bij mij hoort. Het maakt voor mij niet uit als je het er niet mee eens bent. Het is geen kwestie van wellus nietus.

Je hebt wel meer positieve eigenschappen dan geschreven. Je kan zelf ook dingen noemen. Kies eens uit elke zin 1 eigenschap?
Ik heb verpleegkunde geprobeerd als richting dus ik ga ook in dat opzicht ervan uit dat ik ergens wel empathisch ben. Ik durf zelfs zeggen dat ik het meer ben dan de meerderheid van de verpleegkundigen. Lees even de topics na over pesten. Toeval of niet maar vaak zit er minstens één verhaal tussen van een verpleegkundige. En veelal meer dan één. Zoniet een volledig topic.

Laat ik zeggen dat ik zo m'n momenten kan hebben. Vandaar dat ik die bewustmaking door anderen zo zinvol vind. Geef aan wat er is als het aan mij ligt en dan tracht ik het op te lossen (voor zover mogelijk). Trek me figuurlijk even terug uit m'n gedachten. Kan ook helpen.

Dwing me aub niet om één iets te kiezen. Er zijn vele zaken van toepassing (+ en -) maar als ik het doe ben ik wel een paar uur bezig vrees ik :facepalm:
Dina en spell,

Ik heb inderdaad wel sterk het gevoel dat carrière voor mij prioriteit nummer één is. Die richting is mijn passie, mijn leven, alles. De enige reden dat ik door ben gegaan tot nu.

Het maakt het denk ik ook makkelijker om alleen te zijn. Relaties zijn dan niet meer belangrijk. En nu dat zo instort, ja shit. Sta je er toch helemaal alleen voor, niemand die je even een knuffel geeft, niemand die zegt dat het goedkomt... Afijn, jullie kennen het vast wel.

Ik vind Jonas' schrijfstijl eigenlijk vrij constant, merk geen verschil tussen nu en het vorige topic. Met af en toe begrijpelijke uitbarstingen :) Dat is, denk ik, nu eenmaal hoe hij is. Ook niks mis mee.
Jonas, praat je precies zoals je schrijft, of gaat dat anders?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
JonasV91 schreef:
27-07-2017 20:35
Ik heb verpleegkunde geprobeerd als richting dus ik ga ook in dat opzicht ervan uit dat ik ergens wel empathisch ben. Ik durf zelfs zeggen dat ik het meer ben dan de meerderheid van de verpleegkundigen. Lees even de topics na over pesten. Toeval of niet maar vaak zit er minstens één verhaal tussen van een verpleegkundige. En veelal meer dan één. Zoniet een volledig topic.

Laat ik zeggen dat ik zo m'n momenten kan hebben. Vandaar dat ik die bewustmaking door anderen zo zinvol vind. Geef aan wat er is als het aan mij ligt en dan tracht ik het op te lossen (voor zover mogelijk). Trek me figuurlijk even terug uit m'n gedachten. Kan ook helpen.

Dwing me aub niet om één iets te kiezen. Er zijn vele zaken van toepassing (+ en -) maar als ik het doe ben ik wel een paar uur bezig vrees ik :facepalm:
Ja maarrr dat jij dingen zegt in een pesttopic komt doordat jij een pestverleden hebt. Zoiets raakt jou. Daar heb ik niets over gezegd. Ik heb wel wat gezegd over dingen die jou niet raken. Gewoon een post om steun te geven zonder dat jij daar zijdelings bij betrokken bent. Je kan het wel. Ik zag het in dit topic. In het andere topic zag ik dat niet en vandaar dat ik met die opmerking kwam.

Ik dwing je wel te kiezen. Kies de meest positieve uit. En schiet een beetje op. Ik ga er geen uren op wachten. :whip: :D
safrat schreef:
27-07-2017 20:13
Als ik jouw vaardigheden zou hebben en in dezelfde situatie zou zitten dan zou ik ook op fora schrijven. Daarnaast zou ik mijn vaardigheden inzetten om een leuke profieltekst te schrijven. Als ik een relatie zou willen en ik woon in een dorp en heb weinig vrienden en kennissen zou dat voor mij de manier zijn om een vrouw te vinden.
Ik zou ook een tekst schrijven die ik kan gebruiken om op andere profielen te reageren, met ruimte voor het specifieke profiel waar ik op reageer. Die tekst zou ik naar elke vrouw sturen op de site die qua leeftijd in de buurt komt.
Hey, jij daar!
Heet jij Safrat en ben je tussen de 18 en 28 jaar?
Heb je zin in plezier voor twee?
Stuur dan meteen een bericht op deze site of bel naar xxxx/xx.xx.xx!

(het is een lolletje, niet serieus serieus :rolling: )

Dus een standaardtekstje waarbij je natuurlijk ook ingaat op het profiel zelf maar hoe lang mag dat dan zijn?
Veelal is lang ook niet altijd even gewenst.

OkCupid is een goede denk ik?
LaFolie schreef:
27-07-2017 20:35
Dina en spell,

Ik heb inderdaad wel sterk het gevoel dat carrière voor mij prioriteit nummer één is. Die richting is mijn passie, mijn leven, alles. De enige reden dat ik door ben gegaan tot nu.

Het maakt het denk ik ook makkelijker om alleen te zijn. Relaties zijn dan niet meer belangrijk. En nu dat zo instort, ja shit. Sta je er toch helemaal alleen voor, niemand die je even een knuffel geeft, niemand die zegt dat het goedkomt... Afijn, jullie kennen het vast wel.

Ik vind Jonas' schrijfstijl eigenlijk vrij constant, merk geen verschil tussen nu en het vorige topic. Met af en toe begrijpelijke uitbarstingen :) Dat is, denk ik, nu eenmaal hoe hij is. Ook niks mis mee.
Jonas, praat je precies zoals je schrijft, of gaat dat anders?
Ehm, sowieso een stuk.
Alleen kan ik het van mezelf niet echt bevestigen aangezien het zo al genoeg energie vraagt.
Om dat te bewijzen is real life contact nodig maar ik vrees wel dat het veelal zo zal zijn.

Hey hey hey, knuffel! Alles komt goed! :D

(mocht het het in real life mogelijk zijn, deed ik het meteen, weet je meteen ook hoe ik praat :clown: )
JonasV91 schreef:
27-07-2017 20:42
Hey, jij daar!
Heet jij Safrat en ben je tussen de 18 en 28 jaar?
Heb je zin in plezier voor twee?
Stuur dan meteen een bericht op deze site of bel naar xxxx/xx.xx.xx!

(het is een lolletje, niet serieus serieus :rolling: )

Dus een standaardtekstje waarbij je natuurlijk ook ingaat op het profiel zelf maar hoe lang mag dat dan zijn?
Veelal is lang ook niet altijd even gewenst.

OkCupid is een goede denk ik?
:rofl:

Nee niet heel lang en uitgebreid. Zoek iets dat opvalt. Een hobby of een boek/film en vraag daar wat over. Zoek een overeenkomst en leg dat uit. Vertel waarom je juist op haar reageert (uiterlijk, karakter en interesses).
15 zinnen misschien? Afgewisseld in kort, lang, kort.
safrat schreef:
27-07-2017 20:41
Ja maarrr dat jij dingen zegt in een pesttopic komt doordat jij een pestverleden hebt. Zoiets raakt jou. Daar heb ik niets over gezegd. Ik heb wel wat gezegd over dingen die jou niet raken. Gewoon een post om steun te geven zonder dat jij daar zijdelings bij betrokken bent. Je kan het wel. Ik zag het in dit topic. In het andere topic zag ik dat niet en vandaar dat ik met die opmerking kwam.

Ik dwing je wel te kiezen. Kies de meest positieve uit. En schiet een beetje op. Ik ga er geen uren op wachten. :whip: :D
Ik ben me nu aan het afvragen of ik het niet aangeleerd ben. Ik voel heel veel maar als ik niet weet hoe ik erop moet reageren gebeurt er veelal niets. Het vraagt enorm veel heb ik de indruk. Energievretend als het op emoties aankomt dus misschien ook de reden dat ik ze vermijd.
Maar als iemand steun nodig heeft, ben ik zeker bereid die te geven. Op mijn manier waarschijnlijk.
Maar aangezien het zo uitputtend kan zijn verkies ik één iemand. Maar die is er niet dus ik neem het misschien wel van iedereen op. Waardoor ik me dan afsluit en 'ongevoelig' kan zijn.
Ach, theorie vrees ik.

Wat doe ik dan met de negatieve en de verklaringen en nota's en bijkomende gegevens?

Ik ga maar zwijgen over de gebruikte emoticon :facepalm:
(my apologizes! :clown: )
safrat schreef:
27-07-2017 20:53
:rofl:

Nee niet heel lang en uitgebreid. Zoek iets dat opvalt. Een hobby of een boek/film en vraag daar wat over. Zoek een overeenkomst en leg dat uit. Vertel waarom je juist op haar reageert (uiterlijk, karakter en interesses).
15 zinnen misschien? Afgewisseld in kort, lang, kort.
Datingcoach uitgespaard! Yeey :D
Misschien omdat je je snel afgewezen voelt. Als je het hebt over bijvoorbeeld pesten dan heb je die kennis. Als ervaringsdeskundige loop je minder risico om afgewezen te voelen. Daarnaast is het lastig om iets te zeggen over iets waar je geen verstand van hebt. Steun is overigens wel iets waar je verstand van hebt. Je hebt het zelf nodig en als geen ander weet je hoe de ander jou het beste kan steunen. In dat opzicht moet je kunnen aanvoelen wat de ander nodig heeft? We zijn namelijk zo'n beetje allemaal hetzelfde. Er is wel een genderverschil.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 21:11
0.64% gewijzigd
LaFolie schreef:
Carrière/studie technisch is het fout gelopen. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik ben vorig jaar eindelijk uit mijn depressie geklommen met dít als doel. "Oké, ik blijf nog even leven, maar dan alleen om deze carrière een succes te maken" en nu dat voor nu in ieder geval van de baan lijkt heb ik het gevoel voor terug te slippen. Psycholoog is op vakantie dus ben even een beetje de weg kwijt.

Dan ga ik altijd meteen denken tja ik heb geen succesvolle carrière, zal nooit een relatie hebben, heb geen levenslust, ben nooit gelukkig... bleh. Maar komt goed!
oh bah dat klinkt rot LaFolie. Dikke :hug: voor jou. Bij gebrek aan psycholoog kun je altijd hier je verhaal kwijt als je wilt he!
LaFolie:
Wat is er gebeurd dan? Waarom gaat het opeens mis met jouw opleiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven