Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Misschien denk ik gewoon te rationeel. Hoe ik me voel hoeft geen waarheid te zijn. Ik hou me liever vast aan feiten.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 29-07-2017 15:47
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:43
Maar dit is een afwijking of handicap en dan is er iets verkeerd gegaan tijdens de vroege ontwikkeling van de zwangerschap.
Dit is niet normaal.
Door taalkundige keuzes te maken label je vanalles. Door dit dus een fout/ afwijking/niet normaal/verkeerd te noemen gaat het voor jou een fout (het andere woord dat je gebruikt) worden.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:47
Misschien denk ik gewoon te rationeel. Hoe ik me voel hoeft geen waarheid te zijn. Ik hou me liever vast aan feiten.
Zelfs op feiten niveau zit je er naast en jij kan echt nooooit oordelen over het gevoel van een ander.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:47
Misschien denk ik gewoon te rationeel. Hoe is me voel hoeft geen waarheid te zijn. Ik hou me liever vast aan feiten.
Mijn vorige post heb ik als taalkundige behoorlijk rationeel geschreven. Als feiten. Lees je bijvoorbeeld eens in hoe woordkeuze verschillende ervaringen creëren.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:45
Zoals ik al zo vaak vroeg, sinds wanneer is gevoel wetenschap geworden en hebben we door gevoel wetenschap en rationeel denken losgelaten?
Daar geeft ook niemand antwoord op.

Het is wetenschap dat er mensen zijn die vrouwelijke en mannelijke geslachtskenmerken hebben.

Als er nou zo veel over wordt geschreven, documentaires over worden gemaakt, mensen die vertellen dat ze zich altijd anders hebben gevoeld, dat ze een meisje zijn terwijl ze als jongetje zijn geboren..... Als je dat leest en hoort van mensen.......wáárom kun je dat dan niet gewoon aannemen? Wat is het probleem daarin? Kun jij alleen iets aannemen van iemand als jij zelf het gevoel kent?
gedanst schreef:
29-07-2017 15:49
Het is wetenschap dat er mensen zijn die vrouwelijke en mannelijke geslachtskenmerken hebben.

Als er nou zo veel over wordt geschreven, documentaires over worden gemaakt, mensen die vertellen dat ze zich altijd anders hebben gevoeld, dat ze een meisje zijn terwijl ze als jongetje zijn geboren..... Als je dat leest en hoort van mensen.......wáárom kun je dat dan niet gewoon aannemen? Wat is het probleem daarin? Kun jij alleen iets aannemen van iemand als jij zelf het gevoel kent?
Wat natuurlijk verre van rationeel is.
gedanst schreef:
29-07-2017 15:45
En wie bepaalt dan hoe iemand zich moet voelen? Als je bijvoorbeeld een penis en een baarmoeder hebt. Hoe denk jij dan dat dat moet voelen voor die persoon? En wie bepaalt wat er in je paspoort komt te staan?

Ik ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt.

Ik heb een paar weken terug gelezen dat er wel DNA testen bestaan en onderzoeken die je hier kan doen. Ook qua hormonen ect. kan men testen welk geslacht je eigenlijk écht bent en waarmee het verkeerd is gegaan. Daarmee kan je kijken wat doorweegt en hiermee aan de slag dmv operaties.
Ik kan het artikel niet meer vinden nu, maar het was in het Engels, geschreven door een pediatrician.
gedanst schreef:

Wetenschappelijk zijn er heel veel soorten lichamelijke en mentale handicaps en afwijkingen.
Waarom worden deze mensen niet geholpen in de psychiatrie dan?
gedanst schreef:

De genderneutrale wc's zijn niet in het leven geroepen voor transgenders, maar voor een groep die zich in geen van beide toiletten (m/v) kan vinden.
Nou LAgirl, ik vind je kortzichtig, jij hebt hier met je posts bewust mensen gekwetst waaronder ook mij. Erg jammer dat je niet openstaat voor wat mensen hier schrijven en dat je alleen maar vasthoud aan het geen jij denkt en voelt. Dat je hier met je posts overduidelijk mensen loopt te kwetsen door ze te betitelen als foutje van de natuur vind ik ronduit gewoon kwalijk.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:53
Wetenschappelijk zijn er heel veel soorten lichamelijke en mentale handicaps en afwijkingen.
Hup ga je mond spoelen, hoe krijg je dit op papier. Zo kwetsend en zo kortzichtig
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:51
Ik heb een paar weken terug gelezen dat er wel DNA testen bestaan en onderzoeken die je hier kan doen. Ook qua hormonen ect. kan men testen welk geslacht je eigenlijk écht bent en waarmee het verkeerd is gegaan. Daarmee kan je kijken wat doorweegt en hiermee aan de slag dmv operaties.
Ik kan het artikel niet meer vinden nu, maar het was in het Engels, geschreven door een pediatrician.
Het is helemaal niet zo wenselijk te opereren, verdiep je er is in zou ik zeggen.
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 15:57
1.30% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
Waarom worden deze mensen niet geholpen in de psychiatrie dan?
Wat voor hulp zouden ze volgens jou nodig hebben dan?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mevrouw75 schreef:
29-07-2017 15:50
Wat natuurlijk verre van rationeel is.

Precies.

En als iemand zo zwart/wit denkt, dan is alleen DIE mening de waarheid.

Ik ben als meisje geboren en zo voel ik me ook. Maar ik weet ook dat er mensen zijn waar dat niet voor geldt. Die als meisje zijn geboren maar die eigenlijk een jongetje zijn. Ik weet ook dat er mensen zijn die zich én jongen én vrouw voelen. En dat er mensen zijn die zich de ene keer meer man voelen en dan weer meer vrouw. En ...er zullen nog zoveel mensen zijn die zich weer anders voelen. Misschien ene combinatie hiervan. Of allemaal tegelijk. Weet ik veel.

Het feit dat ik dat gevoel niet heb betekent niet dat het niet bestaat. En dat mis ik helemaal bij LAgirl82
Bossanova schreef:
De genderneutrale wc's zijn niet in het leven geroepen voor transgenders, maar voor een groep die zich in geen van beide toiletten (m/v) kan vinden.

Ik denk dat je mij verkeerd quote?
tonkje schreef:
29-07-2017 15:57
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
tonkje schreef:
29-07-2017 15:57

bv voor vrouwen om te leren omgaan met hun vrouwelijkheid/vrouw zijn, en voor mannen om te leren omgaan met hun mannelijkheid/man zijn.

Maar goed, ik denk dat ik ipv in het verkeerde lichaam, in de verkeerde eeuw geboren ben. En ik doe dit niet bewust, ik snap het écht niet.
Eeuwen is het zo geweest......
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 16:03
bv voor vrouwen om te leren omgaan met hun vrouwelijkheid/vrouw zijn, en voor mannen om te leren omgaan met hun mannelijkheid/man zijn.

Maar goed, ik denk dat ik ipv in het verkeerde lichaam, in de verkeerde eeuw geboren ben. En ik doe dit niet bewust, ik snap het écht niet.
Ik zou zeggen verdiep je er is in, wellicht leer je er nog wat van
Geezz, weer een reden in de hedendaagse tijd waardoor mensen zich beledigd voelen.
Gender = man (piemel) of vrouw (vagina). Dat staat los van hoe je je voelt.

Als je beledigd bent bij de zin "Dames en heren" dan ben je gewoon aan het zoeken naar een probleem dat niet bestaat.
Jammer dan mensen steeds triester worden. Oh nee, ik wordt een vrouw genoemd, maar ik voel mij een Apache Helicopter.
LAgirl82 schreef:
Waarom zou dat nodig zijn? En wie bepaalt dan wat vrouwelijk en mannelijk is?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
LAgirl82 schreef:

Nee niet eeuwen is het zo zwart/wit geweest. Er wordt nu alleen over gepraat. Gelukkig. En dat werd al die eeuwen niet of nauwelijks gedaan.
Afbeelding
essychan schreef:
29-07-2017 16:09
Geezz, weer een reden in de hedendaagse tijd waardoor mensen zich beledigd voelen.
Gender = man (piemel) of vrouw (vagina). Dat staat los van hoe je je voelt.

Als je beledigd bent bij de zin "Dames en heren" dan ben je gewoon aan het zoeken naar een probleem dat niet bestaat.
Jammer dan mensen steeds triester worden. Oh nee, ik wordt een vrouw genoemd, maar ik voel mij een Apache Helicopter.

Als jij je een helikopter voelt is dat jouw goed recht. Ik vind niet dat een ander mag veroordelen dat jij je zo voelt.

Maar ik krijg sterk de indruk dat je wilt rellen. Daar ga ik verder niet op in.
LAgirl82 schreef:

Niet alles wat eeuwen is geweest is ook juist. Eeuwenlang zijn homo's vervolgd, Eeuwenlang, ja zelfs millennialang, is er slavernij geweest. Eeuwenlang zijn joden gediscrimineerd en verdreven. Allemaal zaken die nu gelukkig tot het verleden behoren in ons land.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
gedanst schreef:
29-07-2017 16:10
Nee niet eeuwen is het zo zwart/wit geweest. Er wordt nu alleen over gepraat. Gelukkig. En dat werd al die eeuwen niet of nauwelijks gedaan.
Klopt eeuwenlang is het geen probleem geweest dat je als hermafrodiet geboren bent, het werd zelfs afgebeeld in schilderijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven