1e verjaardag

30-07-2017 19:55 43 berichten
Mijn zoontje wordt over ongeveer een maandje 1 jaar🎈🎉😀

Nu vraag ik me af wat ik moet geven aan mijn zoontje..

Kleding heeft hij genoeg, en dat wil ik liever ni3t cadeau doen voor zijn eerste verjaardag.
Speelgoed zou ik wel willen geven, maar ik heb geen idee wat leuk is. Hij heeft speelgoed en speelt er ook mee. Op dit moment is hij helemaal in to the blokken, met verschillende vormpjes.

Hij klimt overal op en staat ook overal tegen aan. Ik denk niet dat het lang gaat duren totdat hij gaat lopen. Misschien iets in die richting?
Wat gaven jullie, jullie kleintje op zijn/ haar eerste verjaardag?

En wat gingen jullie trakteren op het kdv?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben oudste een blokkenkar gegeven en jongste een loopauto. Maar prentenboeken en duplo kwamen ook goed van pas

Kdv: knijp fruit, danoontje, rozijntjes of nijntje koekje ofzo
Leidsters bonbons natuurlijk
Wij gaven niets noemenswaardigs. Geloof een klein dingetje. Als het papier maar kraakt.

Als je echt een 'serieus' cadeau wil geven, vind ik het keukentje (van Ikea) altijd erg leuk. Zodra ze konden staan, gingen hier de deurtjes open en dicht. Open en dicht. En weer open. En ook weer dicht. Urenlang plezier.
Goede 'investering'.
Traktatie voor het kdv een banaan, knijpfruitje of een Nijntje koekje oid.
Rol kadopapier. Pret gegarandeerd.
taxi87 schreef:
30-07-2017 20:48
Wij hebben oudste een blokkenkar gegeven en jongste een loopauto. Maar prentenboeken en duplo kwamen ook goed van pas

Kdv: knijp fruit, danoontje, rozijntjes of nijntje koekje ofzo
Leidsters bonbons natuurlijk

Blokkenkar lijkt me ook heel leuk. En duplo ook. 😄
Zelf gaven we een woezel en pip loopwagentje, van marktplaats. Zag eruit als nieuw en ze heeft er veel lol mee (gehad). Van opa en oma kreeg ze een zelfgemaakt keukentje met toebehoren. Wat ons betreft een veel te groot cadeau, maar ook daar heeft ze enorm veel plezier van. Verder heeft ze enkele duplo sets gekregen.
Op het kdv heb ik doosjes rozijntjes versierd met de nijntje-beestjes en de leidsters op boterkoek getrakteerd.
puky pukylino vond onze zoon erg leuk.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Mijn zoontje word straks ook 1 en wij hebben een fauteuil tje gekocht en een mandje gemaakt met speciale spullen erin. Eigenlijk een praktisch cadeau want rond zijn eerste verjaardag ben ik uitgerekend en moet hij opeens de aandacht delen. Dus als mama de baby aan het voeden is, kan hij er lekker naast gaan zitten met zn speciale 'voedingsmandje' met speciaal speelgoed, lekkers, etc.

Verder ga ik er vanuit dat hij meeeeeeeeer dan genoeg zooi van familie en vrienden gaat krijgen. En op die leeftijd vind hij het eten en pakpapier enzo toch het leukste.
Ga mijn best doen een mooie vegan (vanwege kma en het feit dat ik hem liever nog geen ei geef) taart te maken voor hem zodat hij zich lekker tegod kan doen voor 1 dag aan zooi.

Voor cadeautjes vond ik bol.com heel handig. Kun je de geschikte leeftijd aanklikken en dan kijken wat goed beoordeelt wordt. Vond ik erg handig, want dan valt het in ieder geval bij het gros van de koters in de smaak.
Wij hebben zoon een loopauto gegeven, deze: https://www.loopauto.nl/racing-team/met ... gJy9_D_BwE

Kan hij heerlijk op rijden, maar staat daarnaast mooi en stoer op z'n kamer decoratief te zijn :)

Als traktatie op het KDV hadden we soepstengels gedaan, omdat hij daar op dat moment weg van was, deze: https://goo.gl/images/HtpHtu
Wat een leuke ideeën zeg. Ik weet dat ik vroeger (uiteraard wel ouder dan 1) eens een verjaardagslp gekregen heb met daarop een verjaardagslied met mijn naam. Draaide ik het heel jaar door :facepalm:
Of een speeltentje welke je buiten en binnen kunt zetten.

Wij mogen op het KDV absoluut niet trakteren, ook niets voor de begeleidsters. Ze trakteren vanuit het KDV zelf.
gizzmo-returns schreef:
30-07-2017 19:59
Ik vind het altijd heel bijzonder dat je anderen moet vragen wat je kind leuk vindt
Ik vind het juist heel logisch. Mijn eerste kind is net 1 geworden. Ik weet dat ze geen knuffels hoefde, want daar doet ze niets mee. Maar ik heb verder werkelijk waar geen flauw idee wat je allemaal kunt kopen voor een kind van 1. Dus heb ik het hier aan mijn viva zwangerschapsgroepje gevraagd. En op basis van die informatie heb ik bedacht wat ik denk dat mijn kind leuk zou vinden. En dat leverde fijne cadeau;s op.
pejeka schreef:
30-07-2017 20:02
Dit dus.

Daarnaast zijn er bijzonder weinig tot geen mensen die hun 1e verjaardag nog kunnen herinneren, dus waar maak je je druk om? Al geef je een lege doos met véél cadeaupapier erom, dat hij eraf kan trekken, dan nog heeft hij lol. Niet alsof hij over 30 jaar gaat zeggen "Ja maar, ik weet nog háárscherp dat ik op mijn 1e verjaardag dit of dat kreeg". Koop een aardigheidje voor hem, maak er een gezellige dag van (die hij ook nooit meer gaat herinneren) met opa's en oma's en that's it.
En het hoeft niet perse te gaan over een memorable verjaardag. Maar het kan er ook gewoon over gaan dat je een keer ies anders wil kopen voor je kind. Bovendien wilde bij mij opa's en oma's en ooms en tantes dolgraag wat kopen voor hun kleine oogappel. Dus dan maar liever iets wat ook echt leuk is.

@TO, onze dochter heeft een VTech dierenhotel gekregen. Vind ze super leuk, maakt lawaai. Ze kan er nog niet echt mee spelen, maar dat gaat echtnog wel komen.
Ze heeft ook een serviesset gekregen, een roze theepot die liedjes speelt. Super leuk voor haar, kan ze echt een uur mee spelen, iets minder leuk voor ons, ik krijg het liedje niet meer uit mijn hoofd.....
Ze heeft een schommel gekregen.
Ze heeft de stoffen mandjes met fruit en groente gekregen van de IKEA. VInd ze ook dik te gek. Kan je de hele dag in en uit het tasje doen.
En ze heeft een Vtech piano gekregen. Nog meer lawaai!
Op het KDV heb ik niet getrakteerd. Dat komt volgend jaar wel als ze het ook door heeft.
Hier een stoffen auto gegeven die weg rijdt als kind er achteraan kruipt.

Niet te moeilijk doen hoor, gewoon een klein kado en heliumballonnen waren hier ook altijd een hit.
Zoon heeft van ons een houten loopkarretje gegeven voor 1e verjaardag.
Het inpakpapier was interessanter, maar het aller indrukwekkendste vond hij de TAART!

Verder kreeg hij (ja veel te gek, die opa's en oma's vooral, iets met eerste kleinkind): een pukylino, zwembadje + zwemspullen, pyama's, prentenboeken, van die puzzel-tegels.

Op het kdv knijpfruitjes getrakteerd die ik had opgeleukt obv een idee van Pinterest. Doe vooral niet te moeilijk! Die kindjes interesseert het niet (en in zoons baby-groep mocht de helft uberhaupt nog geen traktaties).
Kaaaaaaaatje schreef:
30-07-2017 22:08

@TO, onze dochter heeft een VTech dierenhotel gekregen. Vind ze super leuk, maakt lawaai. Ze kan er nog niet echt mee spelen, maar dat gaat echtnog wel komen.
Ze heeft ook een serviesset gekregen, een roze theepot die liedjes speelt. Super leuk voor haar, kan ze echt een uur mee spelen, iets minder leuk voor ons, ik krijg het liedje niet meer uit mijn hoofd.....
Ze heeft een schommel gekregen.
Ze heeft de stoffen mandjes met fruit en groente gekregen van de IKEA. VInd ze ook dik te gek. Kan je de hele dag in en uit het tasje doen.
En ze heeft een Vtech piano gekregen. Nog meer lawaai!
Een dierenhotel!😁 lijkt me ook heel leuk. Hij heeft een paar speeltjes van Vtech en is er ook gek op. Die liedjes ken ik ook al uit kijk hoofd😂. Leuk zeg!
Hihi een zingende theepot..schattig😋😄

Ik heb al een paar leuke ideeën door jullie gekregen.

Ik denk dat ik op het kdv een nijntje koekje met een klein leesboekje of bellenblaas of een ander klein speeltje erbij doe.. voor de kinderen en voor de leidster idd chocola oid☺
anoniem_63e0affe6e1db wijzigde dit bericht op 30-07-2017 22:43
Reden: spellingsfoutje
0.04% gewijzigd
Volgens mij heb ik op het kinderdagverblijf bellenblazen en papieren cupcake bakjes met blauwe bessen getrakteerd of een doosje rozijnen. Iets in die trant, een uitdeelzakje met een ballon en toeter doet het ook altijd goed.
Wij hebben voor de eerste verjaardag van de oudste een wheely bug gegeven. Bijna 3 jaar later ziet dat ding er nog uit als nieuw, en er wordt echt dagelijks meegespeeld. Verder is Duplo ook al genoemd maar ook echt een hit.

Wat betreft de traktatie, ik zou een ding doen. Of bellenblaas of een koekje of knijpfruit oid. Bij ons op het KDV krijgen ze soms een compleet cadeauzakje. Het kan ook te gek hè?
snowy2 schreef:
30-07-2017 20:40
Ik had niet gedacht dat het ooit zou gebeuren maar ik ben het 100% met Pejeka eens!
(En ik heb drie kinderen en bij alle drie hebben we de eerste verjaardagen zo gevierd)
haha hier ook. Of een stevige kartonnen kadodoos. speelgoed werd niet naar omgekeken. Met de doos werd een half jaar gespeeld.

Maar goed de echt leuke kados voor 1 jarige zijn al genoemd:
-ikeakeukentje- lijkt wel alsof elk kind dat leuk vindt. En je kan elke verjaardag of sinterklaas erna uitbreidingen kopen.
-loopfietsje. wordt vanzelf leuk als hij gaat lopen. Of een loopauto om mee te leren lopen.

Ook leuk: een pop. Tenminste die van mij gaat dat ineens leuk vinden. Eventueel met een wagentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven