Duur!
zaterdag 29 juli 2017 om 02:46
zaterdag 29 juli 2017 om 12:04
"Eerst sparen en dan pas kopen", blijft dé methode.
En als je hebt gekocht, meteen weer gaan sparen voor latere vervanging.
Afgezien van de brandstof moet je rekenen op rond de (minimaal) zo'n 250,- euro per maand aan kosten:
27,- wegenbelasting
40,- verzekering
30,- onderhoud
10,- parkeergeld
Ruim 100,- euro per maand
150,- afschrijving/sparen (per jaar dus 1800,- en dan heb je over 5 jaar weer 9.000,- beschikbaar voor vervanging)
Dan zit je bij elkaar al op 257,- per maand
100,- brandstof per maand erbij en je zit op ruim 350,- per maand.
Autorijden is niet alleen duur; het blijft duur. Twaalf keer 350,- is toch 4200,- per jaar (minimaal)
Afgezien van de brandstof moet je rekenen op rond de (minimaal) zo'n 250,- euro per maand aan kosten:
27,- wegenbelasting
40,- verzekering
30,- onderhoud
10,- parkeergeld
150,- afschrijving/sparen (per jaar dus 1800,- en dan heb je over 5 jaar weer 9.000,- beschikbaar voor vervanging)
Autorijden is niet alleen duur; het blijft duur. Twaalf keer 350,- is toch 4200,- per jaar (minimaal)
zaterdag 29 juli 2017 om 12:16
Wij hebben een jaar geleden een 2ehands gekocht voor 3500 met 110.000 op de teller. 5deurs met airco etc. Alleen de distributieriem moest binnen een half jaar vervangen worden (was bekend bij aankoop). Ik heb toen ook veel dure auto's gezien op marktplaats en gaspedaal etc. en de betaalbare waren binnen een dag al verkocht. Maar deze uiteindelijk gevonden door heel veel websites van dealers en garages af te gaan waardoor ik ook auto's tegen kwam die nog niet op mp stonden.
zaterdag 29 juli 2017 om 12:36
Ik rij met een wagen van het bedrijf. Dat is een gigantisch dure auto in mijn ogen (V70 met toeters en bellen). Ik zou wel gek zijn, mocht ik dat er ooit aan willen geven. In het begin vond ik het gewoon gênant dat er mensen waren die dachten dat ik zoveel geld aan een auto zou geven. Echt nooit ofte nimmer. Hiervoor reed ik met 2-handsjes van max 8.000 euro. De V70 rijdt prima en je hebt er nooit last mee maar als ik ooit terug zonder lease-auto val, ga ik terug naar iets goedkoop en 2e hands. Dat ding verliest waarde van het moment dat je er de garage mee uitrijdt. Persoonlijk zou ik het een erg slechte besteding van m'n spaargeld vinden. Als we er vroeger eentje nodig hadden, vond ik het ook altijd ontzettend veel geld,net als jij. Een auto voor de deur is mij wel iets waard, maar zoveel...
zaterdag 29 juli 2017 om 12:37
Kijk anders eens naar een Duitse of Belgische auto.
Moet je hem wel invoeren, maar de auto's zelf zijn goedkoper.
Er was iets met de grens van 5 jaar, dat weet ik niet meer.
Ik heb tien jaar geleden mijn auto in Duitsland gekocht, hij heeft toen nog even van de weg afgestaan tot hij 5 jaar was, toen was de invoer goedkoper.
Moet je hem wel invoeren, maar de auto's zelf zijn goedkoper.
Er was iets met de grens van 5 jaar, dat weet ik niet meer.
Ik heb tien jaar geleden mijn auto in Duitsland gekocht, hij heeft toen nog even van de weg afgestaan tot hij 5 jaar was, toen was de invoer goedkoper.
zaterdag 29 juli 2017 om 18:25
7000 euro ...
Als je er 10 jaar mee rijdt is dat dus 700 per jaar sparen.
Oftwel 60 euro per maand.
Zet dat bedrag dus voor de volgende auto over 10 jaar elke maand apart en je komt er wel.
Hier jaar of 4 geleden een degelijke tweedehandse gekocht van 11.000 euro.
10 jaar ermee rijden zorgt ervoor dat ie aan "afschrijving" ongeveer 90 à 95 euro per maand kost.
Alles wat ik er extra mee zou rijden (de vorige is 12 jaar meegegaan) is mooi meegenomen.
Procentueel gezien vind ik het overigens veel geld voor weinig auto, die Fiesta.
Als je het geld zou hebben, kan je ook es naar een iets groter model kijken, eventueel ander merk.
Misschien meer / grotere auto voor procentueel gezien minder geld.
Een fatsoenlijk grote kofferbak is mij bijvoorbeeld wel wat waard.
Net zoals 4 zijdeuren ipv 2.
Zet dat bedrag dus voor de volgende auto over 10 jaar elke maand apart en je komt er wel.
10 jaar ermee rijden zorgt ervoor dat ie aan "afschrijving" ongeveer 90 à 95 euro per maand kost.
Alles wat ik er extra mee zou rijden (de vorige is 12 jaar meegegaan) is mooi meegenomen.
Procentueel gezien vind ik het overigens veel geld voor weinig auto, die Fiesta.
Als je het geld zou hebben, kan je ook es naar een iets groter model kijken, eventueel ander merk.
zaterdag 29 juli 2017 om 18:34
Onze "autobegroting" is 250 voor beurten, reparatie en vervanging, 50 voor benzine, parkeren e.d. De wegenbelasting en verzekering hebben we opgenomen in de jaarbegroting voor alle vaste lasten. Dus net een andere verdeling. Maar strikt genomen heb je helemaal gelijk. Verzekering en belasting horen er ook bij.Gebruna schreef: ↑29-07-2017 12:04"Eerst sparen en dan pas kopen", blijft dé methode.
27,- wegenbelasting
40,- verzekering
30,- onderhoud
10,- parkeergeld
zaterdag 29 juli 2017 om 19:15
onze eerste auto kostte ook zoveel. Maar inmiddels zijn we met 4. Groot hoeft niet hoor, maar 4 deurs en airco zou wel fijn zijn.
zaterdag 29 juli 2017 om 19:16
Vergelijk maar eens, voor een occasion met dit op de teller en 4 deurs betaal je al snel 7 a 8000.Tornacense schreef: ↑29-07-2017 18:257000 euro ...
zaterdag 29 juli 2017 om 23:00
Wij hebben hier 1 lease auto van de baas (cataloguswaarde +/- €35.000)
En 1 2e hands auto. Kleine auto uit 2011, gekocht in 2015 met ongeveer 60.000 km op de teller voor €6.000 betaald uit spaargeld. Daarvoor hadden we een 2e hands middenklasser met veel opties die we kochten voor €10.000, helemaal op gereden en daarvoor hadden we een 2e hands auto die we kochten voor €2.000.
Voor tweedehands auto's kijk ik het meest op autotrack en autoscout.
En 1 2e hands auto. Kleine auto uit 2011, gekocht in 2015 met ongeveer 60.000 km op de teller voor €6.000 betaald uit spaargeld. Daarvoor hadden we een 2e hands middenklasser met veel opties die we kochten voor €10.000, helemaal op gereden en daarvoor hadden we een 2e hands auto die we kochten voor €2.000.
Voor tweedehands auto's kijk ik het meest op autotrack en autoscout.
zondag 30 juli 2017 om 04:11
Wij reden met zn 4en in dat brikje (oud model Panda) naar Zuid Frankrijk. Beetje inschikken en handig pakken, best te doen. En die had Arko... Alle Raampjes Konden Openmammavanmeisje schreef: ↑29-07-2017 19:15onze eerste auto kostte ook zoveel. Maar inmiddels zijn we met 4. Groot hoeft niet hoor, maar 4 deurs en airco zou wel fijn zijn.
zondag 30 juli 2017 om 09:10
Wij hebben 2 auto's die we nieuw hebben aangeschaft. Een middenklasser auto en een wat kleinere. Toevallig kijken we alvast naar een vervanger van onze 2e kleinere auto deze is alweer +10jaar.
Ons Budget is rond de 28k ( hebben we de afgelopen paar jaren gespaard) voor een wat grotere auto in het D segment denk Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia, Renault Talisman.
Auto Mag maximaal 2 jaar oud zijn met minder dan 50.000km op de teller.
Stiekem keek ik ook naar een bmw 520d van 3-4jaar oud maar de maandelijkse kosten vind ik net iets te hoog.
We zoeken een auto uit het buitenland. Scheelt toch weer paar duizend euro tov iets van Nederlandse bodem. Deze importeren wij zelf.
Auto is voor ons geen status (anders ging ik wel voor een Audi bmw of benz).
Maar comfort vinden we zeker belangrijk evenals wat uitstraling (denk aan bijv. grotere velgen), een wat sterkere motor,etc
Ons Budget is rond de 28k ( hebben we de afgelopen paar jaren gespaard) voor een wat grotere auto in het D segment denk Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia, Renault Talisman.
Auto Mag maximaal 2 jaar oud zijn met minder dan 50.000km op de teller.
Stiekem keek ik ook naar een bmw 520d van 3-4jaar oud maar de maandelijkse kosten vind ik net iets te hoog.
We zoeken een auto uit het buitenland. Scheelt toch weer paar duizend euro tov iets van Nederlandse bodem. Deze importeren wij zelf.
Auto is voor ons geen status (anders ging ik wel voor een Audi bmw of benz).
Maar comfort vinden we zeker belangrijk evenals wat uitstraling (denk aan bijv. grotere velgen), een wat sterkere motor,etc
zondag 30 juli 2017 om 10:27
Wij gingen met een 2-hands Clio'tje met 2 deuren zonder airco ook naar Z-Frankrijk. Met een baby en een peuter en alle zooi die daarbij hoort. Op de terugweg hebben we nog 2 kistjes wijn tussen autostoel en maxi cosi weten in te proppen
zondag 30 juli 2017 om 12:07
In sommige categorien is private lease heel aantrekkelijk. Je moet wel goed zoeken en het moet toevallig precies kloppen qua aanbod en aantal kilometers, maar ik zou er wel naar kijken.
Mijn huidige gloednieuwe private lease auto is namelijk in totaal goedkoper dan mijn vorige oude barrel. En dan heb je nog de brandstofbesparing doordat een nieuwe auto veel zuiniger is.
Mijn huidige gloednieuwe private lease auto is namelijk in totaal goedkoper dan mijn vorige oude barrel. En dan heb je nog de brandstofbesparing doordat een nieuwe auto veel zuiniger is.
maandag 31 juli 2017 om 18:56
Ik mag toch hopen dat mensen met kinderen ook gewoon opletten.
Ik heb iig nog nooit iets omver geteden omdat er kinderen op de achterbank zaten...
maandag 31 juli 2017 om 19:07
Rare reactie. Mijn auto is duurder dan gemiddeld omdat ik het gewoon een leuke auto vind (en het interesseert me geen fuck wat anderen er van vinden). Ter compensatie woon ik in een goedkoper huis dan gemiddeld voor mensen met mijn inkomen. Dat maakt duurdere huizen toch ook geen statussymbool?