Vriend mist kindje
maandag 31 juli 2017 om 22:41
Heb sinds 3 maanden een geweldige man leren kennen en we voelen ons goed samen en bouwen stilaan een band op.
Hij heeft uit een vorige relatie een kindje van 1 jaar die hij enorm mist en niet zo vaak kan zien. Hij en zijn ex zijn totaal verschillend en hadden constant ruzie en daarom zijn ze dan ook uit mekaar gegaan.
Nu wil zijn ex hem terug en heeft hij mij gezegd dat hij eraan denkt om terug te gaan. Niet uit liefde maar enkel en alleen zodat hij zijn kind meer ziet.
Ik begrijp dat hij zijn kindje mist, maar wil hem natuurlijk niet kwijt uit mijn leven.
Ik ben bang dat hij zich ongelukkig gaat voelen na verloop van tijd en stel mij de vraag of dat wel goed voor het kindje gaat zijn.
Ik ben echt bezorgd dat niemand hier beter van gaat worden op lange termijn, maar kan dot moeilijk tegen hem zeggen. Dan komt het precies over dat ik hem bij zijn kind wil weghouden en dat wil ik absoluut niet.
Graag had ik willen weten of er al iemand ervaring had met zo een situatie en of jullie advies hadden
Hij heeft uit een vorige relatie een kindje van 1 jaar die hij enorm mist en niet zo vaak kan zien. Hij en zijn ex zijn totaal verschillend en hadden constant ruzie en daarom zijn ze dan ook uit mekaar gegaan.
Nu wil zijn ex hem terug en heeft hij mij gezegd dat hij eraan denkt om terug te gaan. Niet uit liefde maar enkel en alleen zodat hij zijn kind meer ziet.
Ik begrijp dat hij zijn kindje mist, maar wil hem natuurlijk niet kwijt uit mijn leven.
Ik ben bang dat hij zich ongelukkig gaat voelen na verloop van tijd en stel mij de vraag of dat wel goed voor het kindje gaat zijn.
Ik ben echt bezorgd dat niemand hier beter van gaat worden op lange termijn, maar kan dot moeilijk tegen hem zeggen. Dan komt het precies over dat ik hem bij zijn kind wil weghouden en dat wil ik absoluut niet.
Graag had ik willen weten of er al iemand ervaring had met zo een situatie en of jullie advies hadden
maandag 31 juli 2017 om 22:45
Ik zou mij dan eerder focussen op de reden waarom hij bij zijn ex weg is.
De constante ruzies.
Die gun je geen enkel kind jaren aan een stuk.
Dat kan je hem dus wel vertellen.
Is co-ouderschap (op termijn) een optie?
Of een andere verdeling (bijvoorbeeld 10-4, 9-5, ...)?
Aan 't eind is 't wel hij die de beslissing moet nemen.
De constante ruzies.
Die gun je geen enkel kind jaren aan een stuk.
Dat kan je hem dus wel vertellen.
Is co-ouderschap (op termijn) een optie?
Of een andere verdeling (bijvoorbeeld 10-4, 9-5, ...)?
Aan 't eind is 't wel hij die de beslissing moet nemen.
maandag 31 juli 2017 om 22:46
maandag 31 juli 2017 om 22:49
Ik ben weer met mijn ex gaan samenwonen vanwege ons kind. Ik kon uiteindelijk niet leven met de helft van de tijd gescheiden zijn van kind en kind te moeten 'delen'. Dus ik snap je vriend wel. Maar snap ook dat dit voor jou moeilijk is. Maar je hoeft hem hierdoor niet kwijt te zijn. Als hij gaat samenwonen met ex zonder liefdes relatie kunnen jullie elkaar blijven zien. Je relatie zal wel een andere dynamiek krijgen en samenwoon plannen moet je niet hebben. Maar probeer het 'los' te zien. Ex en ik wonen samen als ouders niet als geliefden. Ik heb een vriend en die is er oke mee. Het gaat goed zo. Ik zie mijn vriend regelmatig en hij kan door 1 deur met ex.
Voor mij een goede keus. Het voelt goed en fijn dat we dit voor ons kind kunnen doen. Er moeten wel ego's opzij gezet worden.
Voor mij een goede keus. Het voelt goed en fijn dat we dit voor ons kind kunnen doen. Er moeten wel ego's opzij gezet worden.
maandag 31 juli 2017 om 22:52
Begin eens met eerlijk te zijn naar jezelf.
Dat kind kan jou geen bal schelen.
Jij wil gewoon je vriend niet kwijt.
Voor het kind hoop ik dt hij terug gaat. Kinderen zien hun ouders het liefst bij elkaar. Tenzij ze elkaar echt bijna de hersens inslaan.
Maar dat zal wel meevallen aangezien hij overweegt om terug te gaan.
Voor het kind hoop ik dt hij terug gaat. Kinderen zien hun ouders het liefst bij elkaar. Tenzij ze elkaar echt bijna de hersens inslaan.
maandag 31 juli 2017 om 22:54
Bij co ouderschap 'deel' je je kind en zie je dus de helft van de tijd je kind niet. Telkens weer afscheid nemen voor een tijd. Ik vond dat loodzwaar. En wat doe je een kind aan? Heen en weer. 'Ja, kinderen zijn flexibel '. Ammehoela, ga het zelf eens doen, twee huizen wonen en steeds op en neer. Ik heb het anderhalf jaar gedaan (bird nesting situatie), toen was ik aan het eind, trok het niet meer. Dat is heftig hoor. Dus ook voor kinderen.
maandag 31 juli 2017 om 22:54
En in dit geval: stoppen met ruzie maken, anders loopt dat kind een trauma op.Saz schreef: ↑31-07-2017 22:49Ik ben weer met mijn ex gaan samenwonen vanwege ons kind. Ik kon uiteindelijk niet leven met de helft van de tijd gescheiden zijn van kind en kind te moeten 'delen'. Dus ik snap je vriend wel. Maar snap ook dat dit voor jou moeilijk is. Maar je hoeft hem hierdoor niet kwijt te zijn. Als hij gaat samenwonen met ex zonder liefdes relatie kunnen jullie elkaar blijven zien. Je relatie zal wel een andere dynamiek krijgen en samenwoon plannen moet je niet hebben. Maar probeer het 'los' te zien. Ex en ik wonen samen als ouders niet als geliefden. Ik heb een vriend en die is er oke mee. Het gaat goed zo. Ik zie mijn vriend regelmatig en hij kan door 1 deur met ex.
In sommige gevallen is het echt beter om uit elkaar te zijn hoor.
Kut voor de ouders dat ze het kind moet "delen", maar dat is dan dikke pech.
Kind voorop.
maandag 31 juli 2017 om 22:56
Ik vind 2 ruziënde ouders die elkaar niet moeten en waar geen liefde tussen is veel erger dan een stabiel co ouderschap.Saz schreef: ↑31-07-2017 22:54Bij co ouderschap 'deel' je je kind en zie je dus de helft van de tijd je kind niet. Telkens weer afscheid nemen voor een tijd. Ik vond dat loodzwaar. En wat doe je een kind aan? Heen en weer. 'Ja, kinderen zijn flexibel '. Ammehoela, ga het zelf eens doen, twee huizen wonen en steeds op en neer. Ik heb het anderhalf jaar gedaan (bird nesting situatie), toen was ik aan het eind, trok het niet meer. Dat is heftig hoor. Dus ook voor kinderen.
Verschilt per situatie, lijkt mij. Ik ga op de OP af.
maandag 31 juli 2017 om 22:57
maandag 31 juli 2017 om 22:57
Ik dacht uit de OP te lezen dat zijn ex hem echt terug wil en dat TO's vriend tegen TO zegt dat hij enkel terug zou gaan om zijn kindje vaker te zien. Ik denk dat jouw benoemde 'constructie' dan geen optie is...Saz schreef: ↑31-07-2017 22:49Ik ben weer met mijn ex gaan samenwonen vanwege ons kind. Ik kon uiteindelijk niet leven met de helft van de tijd gescheiden zijn van kind en kind te moeten 'delen'. Dus ik snap je vriend wel. Maar snap ook dat dit voor jou moeilijk is. Maar je hoeft hem hierdoor niet kwijt te zijn. Als hij gaat samenwonen met ex zonder liefdes relatie kunnen jullie elkaar blijven zien. Je relatie zal wel een andere dynamiek krijgen en samenwoon plannen moet je niet hebben. Maar probeer het 'los' te zien. Ex en ik wonen samen als ouders niet als geliefden. Ik heb een vriend en die is er oke mee. Het gaat goed zo. Ik zie mijn vriend regelmatig en hij kan door 1 deur met ex.
Wel erg knap dat jullie dit beiden voor je kind over hebben!
Only dead fish go with the flow
maandag 31 juli 2017 om 23:00
Wij maakten geen ruzie en nu nog steeds niet. Dat lijkt me logisch.Lucylucille schreef: ↑31-07-2017 22:54En in dit geval: stoppen met ruzie maken, anders loopt dat kind een trauma op.
In sommige gevallen is het echt beter om uit elkaar te zijn hoor.
Kut voor de ouders dat ze het kind moet "delen", maar dat is dan dikke pech.
Kind voorop.
maandag 31 juli 2017 om 23:00
Ik ben zelf ook mama en mijn kind heeft geen vader in zijn leven. Dus ik zit wel degelijk in met dit kind.sugarmiss schreef: ↑31-07-2017 22:52Begin eens met eerlijk te zijn naar jezelf.
maandag 31 juli 2017 om 23:03
Misschien kan dit wel besproken worden. Wilde het daarom delen. Het is niet zo voor de hand liggend en daarom denkt iemand er wellicht niet eens over na. Na mijn verhaal misschien wel.Dreamglasses schreef: ↑31-07-2017 22:57Ik dacht uit de OP te lezen dat zijn ex hem echt terug wil en dat TO's vriend tegen TO zegt dat hij enkel terug zou gaan om zijn kindje vaker te zien. Ik denk dat jouw benoemde 'constructie' dan geen optie is...
Wel erg knap dat jullie dit beiden voor je kind over hebben!
Maar het is wel een uitzonderlijke situatie, dat beseffen wij ook.
anoniem_37973 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:06
0.33% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 23:03
Ik ben blij dat dit goed voor jullie allemaal gaat en dat je vriend zich hier goed bij voelt.Saz schreef: ↑31-07-2017 22:49Ik ben weer met mijn ex gaan samenwonen vanwege ons kind. Ik kon uiteindelijk niet leven met de helft van de tijd gescheiden zijn van kind en kind te moeten 'delen'. Dus ik snap je vriend wel. Maar snap ook dat dit voor jou moeilijk is. Maar je hoeft hem hierdoor niet kwijt te zijn. Als hij gaat samenwonen met ex zonder liefdes relatie kunnen jullie elkaar blijven zien. Je relatie zal wel een andere dynamiek krijgen en samenwoon plannen moet je niet hebben. Maar probeer het 'los' te zien. Ex en ik wonen samen als ouders niet als geliefden. Ik heb een vriend en die is er oke mee. Het gaat goed zo. Ik zie mijn vriend regelmatig en hij kan door 1 deur met ex.
Ik ben zelf mama en moet dus ook met mijn kindje rekening houden. Ik weet niet of ik het los kan houden.
maandag 31 juli 2017 om 23:05
Als je anders in de relatie gaat staan kan er een hoop druk van de ketel komen waardoor er wel een stabiele relatie kan komen. Ik vind dat wel de moeite waard om te onderzoeken.Lucylucille schreef: ↑31-07-2017 22:56Ik vind 2 ruziënde ouders die elkaar niet moeten en waar geen liefde tussen is veel erger dan een stabiel co ouderschap.
Verschilt per situatie, lijkt mij. Ik ga op de OP af.
maandag 31 juli 2017 om 23:06
Gelukkig, ik vind jullie constructie ook indrukwekkend hoor, maar nogmaals, ik ga op de OP af.
En ik kan het me dus niet voorstellen dat je (het vriendje van TO dus) moedwillig terug zou gaan naar de persoon waar je continu ruzie mee hebt en zodoende het kind daar aan blootstelt stelt en mee belast.
In hun situatie, voor zover ik die kan beoordelen, lijkt me een constructie als die van jullie schadelijk voor het kind. En dan is het kut dat pa en ma hun tijd moeten verdelen, maar dat is in belang van het kind.
maandag 31 juli 2017 om 23:09
Ik denk dat je dat echt allebei moet willen en kunnen. En dat de andere relatie (TO in dit geval) dit ook moet kunnen.
Gezien de laatste reactie van TO en de OP denk ik dat dit m in deze situatie niet gaat worden. Maar je weet natuurlijk nooit!
Only dead fish go with the flow
maandag 31 juli 2017 om 23:15
Als jij moeder bent en je hebt een kindje zonder vader..( En ik weet niet welke reden dit heeft hoor)
Maar dan wil je toch geen gesodeflikker bij je kind van een twijfelaartje?
Nee.
Laat hem lekker terug gaan.