Klant vs. medewerker
maandag 7 augustus 2017 om 13:52
Ik heb een oogje op een man die in een autogarage werkt. De laatste weken ben ik er meerdere keren geweest omdat mijn auto een aantal mankementen had. We hadden ondertussen ook app-contact en daarop deed hij al meteen heel persoonlijk. Toen ik daar was hebben we verder leuke gesprekken gehad en had hij veel interesse in wat voor werk ik deed en dat soort dingen. Ook hadden we een apart oogcontact. Maar goed, dat kan ook gewoon zijn karakter zijn of een soort klantvriendelijkheid.
Uiteindelijk bleek dat ik iets vergeten was in de garage en zei hij dat hij het wel bij me thuis kwam brengen. Dit duurde wat lang en uiteindelijk kwam hij 4 uur later pas. Hij deed ineens heel geirriteerd en zei dat hij het heel druk had. Beetje vreemd, want hij bood zelf aan om langs te komen (best een stukje rijden).
Toen ik een beetje geschrokken reageerde zei hij zoiets als: ik doe dit niet voor iedereen hoor, maar jou mag ik wel (met een big smile).
Nu, een aantal dagen later, weet ik niet zo goed of ik nog wat moet zeggen en al helemaal niet wat precies na het vreemde voorval vrijdag. Wat zouden jullie doen?
Uiteindelijk bleek dat ik iets vergeten was in de garage en zei hij dat hij het wel bij me thuis kwam brengen. Dit duurde wat lang en uiteindelijk kwam hij 4 uur later pas. Hij deed ineens heel geirriteerd en zei dat hij het heel druk had. Beetje vreemd, want hij bood zelf aan om langs te komen (best een stukje rijden).
Toen ik een beetje geschrokken reageerde zei hij zoiets als: ik doe dit niet voor iedereen hoor, maar jou mag ik wel (met een big smile).
Nu, een aantal dagen later, weet ik niet zo goed of ik nog wat moet zeggen en al helemaal niet wat precies na het vreemde voorval vrijdag. Wat zouden jullie doen?
maandag 7 augustus 2017 om 14:00
Had je er iets van gezegd dat je het lang vond duren?Uiteindelijk bleek dat ik iets vergeten was in de garage en zei hij dat hij het wel bij me thuis kwam brengen. Dit duurde wat lang en uiteindelijk kwam hij 4 uur later pas. Hij deed ineens heel geirriteerd en zei dat hij het heel druk had.
(voordat hij geïrriteerd was). Of kwam hij al geïrriteerd bij je aan de deur?
maandag 7 augustus 2017 om 14:01
De laatste keer dat ik mijn auto kwam ophalen was ik zelf veel te laat, dus ik dacht: laat ik hier maar niks van zeggen.
Dus ja, hij deed al geïrriteerd bij mij aan de deur.
maandag 7 augustus 2017 om 14:17
Je kunt hem toch gewoon appen?
Bijv door te zeggen dat het "niet zo soepel" ging de laatste keer dat jullie elkaar zagen
En dat hij geïrriteerd was, tja, daar is echt wel een reden voor, mensen zijn niet opeens zo, dus gewoon naar vragen.
Dat jij het vriendschappelijk wilt houden mogelijk, vind ik persoonlijk verdacht. Je gaat voor meer of niks. Je hebt vrienden genoeg neem ik aan?
Bijv door te zeggen dat het "niet zo soepel" ging de laatste keer dat jullie elkaar zagen
En dat hij geïrriteerd was, tja, daar is echt wel een reden voor, mensen zijn niet opeens zo, dus gewoon naar vragen.
Dat jij het vriendschappelijk wilt houden mogelijk, vind ik persoonlijk verdacht. Je gaat voor meer of niks. Je hebt vrienden genoeg neem ik aan?
maandag 7 augustus 2017 om 14:19
Je geeft je nummer en appt met die gast.AnoukNoukje schreef: ↑07-08-2017 14:05Jezelf opdringen aan klanten is ook niet echt de bedoeling denk ik, aangezien ik nog niks heb laten merken.
maandag 7 augustus 2017 om 14:24
IJsbreken? Hij is bij je aan de deur geweest.AnoukNoukje schreef: ↑07-08-2017 14:13Ik wil eigenlijk gewoon het ijs breken, al is het vriendschappelijk. Altijd maar dingen voor je houden is ook niet alles.
Hij komt op mij over als een player. Als hij zegt dat hij dat niet voor iedereen doet, dan weet je dat hij dit als vaste troef in zijn reportoire heeft zitten. Een vanzelfsprekendheid benoem je niet. Doe gewoon even niets. Als hij jou echt beter wil leren kennen, dan merk je dat vanzelf.
maandag 7 augustus 2017 om 14:25
Dat is omdat ik daar als klant graag wil blijven komen, bij een eventuele afwijzing doe je dat niet zo snel meer.20062016 schreef: ↑07-08-2017 14:17Je kunt hem toch gewoon appen?
maandag 7 augustus 2017 om 14:26
Een vrijgezellig man komt niet 4 uur te laat voor een soort van date. Wat moest hij nog doen dan?AnoukNoukje schreef: ↑07-08-2017 14:21Dat weet ik niet, zulke directe vragen durf ik niet te stellen. Maar ik heb het gevoel van wel.
maandag 7 augustus 2017 om 14:29
Voor zover ik begrepen heb is hij echt dag en nacht bezig met zijn werk, klein familiebedrijf.tampontouwtje schreef: ↑07-08-2017 14:26Een vrijgezellig man komt niet 4 uur te laat voor een soort van date. Wat moest hij nog doen dan?
maandag 7 augustus 2017 om 14:40
Wat heb je dan aan hem?AnoukNoukje schreef: ↑07-08-2017 14:29Voor zover ik begrepen heb is hij echt dag en nacht bezig met zijn werk, klein familiebedrijf.
maandag 7 augustus 2017 om 14:43
Weet je hoeveel autogarages er zijn?AnoukNoukje schreef: ↑07-08-2017 14:25Dat is omdat ik daar als klant graag wil blijven komen, bij een eventuele afwijzing doe je dat niet zo snel meer.