Sleur doorbreken?

13-02-2009 13:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en we hebben 5 jaar een relatie. We zijn nog steeds stapelgek op elkaar, alleen komen we volgens mij in een sleur terecht. We werken, eten en doen beiden ons ding.

Hebben jullie tips om die sleur te doorbreken. Wat voor leuke dingen kunnen we bijvoorbeeld dit weekend gaan doen (en dan niet omdat het valentijnsdag is)?

Uit eten gaan doen we al regelmatig, dat helpt niet echt. Ook zoek ik iets voor overdag.

Wie helpt?
lekker een weekendje weg samen? dit lijkt me ook erg leuk: http://www.samenbeleven.nl/54/tortelduifjes-toer

heb je er ook al met je vriend over gesproken? ervaart hij het ook zo?
Volgens mij zit 'm dat niet in dingen gaan dóen, maar puur in je gevoel.

Ik vind het dan dus ook altijd weer zorgwekkend als ik mensen hoor die zo'n sleur ervaren. Volgens mij zegt het een hele hoop van je relatie en moet je daar eens goed over nadenken.
sleur hoeft niet perse iets negatiefs te zijn..... als beide partijen hier gelukkig mee zijn: prima toch?
- Samen iets moeilijks koken uit een kookboek

- Cocktails maken

- In het bos wandelen

- Je samen bezatten in de kroeg

- Een muur in jullie huis schilderen

- Een plaatsje bij jullie in de buurt bezoeken waar je nog nooit bent geweest

- Naar de Christine le Duc

- Samen een taart bakken
Koop een mooi lingeriesetje en wacht hem daarin op.
Ik heb geen idee wat voor weer het wordt , maar een boswandeling , strandwandeling ofzo ? Een avondje ouderwets coma-zuipen / dansen ? Naar de sauna ? Stuk fietsen ? Winkelen of cultuur snuiven in een leuke stad ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk niet dat het in het gevoel zit.

Het lijkt wel dat we elkaars aanwezigheid zo vanzelfsprekend vinden, dat we er niet echt moeite voor doen ofzo. Ik weet alleen niet zo goed hoe we dat moeten doorbreken.
Misschien doe je leuke ideeén op op de sexpijler ...........anale seks , fisten , kies een leuke fetish uit en stort je daar op samen
quote:Vrouwtje83 schreef op 13 februari 2009 @ 13:23:

sleur hoeft niet perse iets negatiefs te zijn..... als beide partijen hier gelukkig mee zijn: prima toch?Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.
Wanneer heb je voor het laatst aan hem verteld dat je van hem houdt en wat je zo in hem waardeert , bijv. ?

Wanneer hebben jullie voor het laatst écht gezellig / serieus gepraat , over iets anders dan de boodschappen en de vuile was ?
Ik geloof niet dat fisten helemaal mijn ding is ;)
quote:dancingqueen2009 schreef op 13 februari 2009 @ 13:27:

Ik geloof niet dat fisten helemaal mijn ding is ;)

Als je het niet geprobeerd hebt weet je het niet .

En dicht laten naaien op de EHBO en met je gat in een bakkie Biotex weken tegen de pusvorming is wel erg sleurdoorbrekend , denk ik .
quote:Kym schreef op 13 februari 2009 @ 13:27:

[...]

Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.niet lachoniek bedoeld... bedoel meer te zeggen dat er bijv. mensen zijn die het heerlijk vinden elke dag op de bank te zitten niets doen, terwijl dit vaak als "sleur" wordt omschreven....
Er is zat te doen als je maar ondernemend genoeg bent. Misschien een avontuurlijke vakantie een idee? Djoser heeft er zat.
quote:dancingqueen2009 schreef op 13 februari 2009 @ 13:15:

We werken, eten en doen beiden ons ding.

Doe structureel meer dingen samen (mijn man en ik sporten vaak samen). Zorg ook dat je interesse in elkaar(s bezigheden) blijft tonen. En verras de ander af en toe eens met iets kleins. Maak echt tijd om met elkaar te praten over wat je meemaakt. Een leuke relatie, daar moet je je best voor blijven doen.
Misschien is het precies wat je zegt. Je doet geen moeite, elkaars aanwezigheid is vanzelfsprekend. Dus! Ga er eens in je eentje op uit, mis elkaar een een paar dagen. Boek een weekend eruit voor jezelf en je moeder / een vriendin / je zus. Leuk voor jou, leuk voor degene die met je mee gaat. Gun hem hetzelfde natuurlijk, laat hem maar met zijn vriend / broer / vader gaan coma zuipen in Praag of paragliden in duitsland of whatever jouw man graag doet. Wat niet onder handbereik is, is al snel aantrekkelijker.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
- samen dingen doen

- elkaar verassen met kleine dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven