Sleur doorbreken?
vrijdag 13 februari 2009 om 13:15
Hallo allemaal,
Ik woon nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en we hebben 5 jaar een relatie. We zijn nog steeds stapelgek op elkaar, alleen komen we volgens mij in een sleur terecht. We werken, eten en doen beiden ons ding.
Hebben jullie tips om die sleur te doorbreken. Wat voor leuke dingen kunnen we bijvoorbeeld dit weekend gaan doen (en dan niet omdat het valentijnsdag is)?
Uit eten gaan doen we al regelmatig, dat helpt niet echt. Ook zoek ik iets voor overdag.
Wie helpt?
Ik woon nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en we hebben 5 jaar een relatie. We zijn nog steeds stapelgek op elkaar, alleen komen we volgens mij in een sleur terecht. We werken, eten en doen beiden ons ding.
Hebben jullie tips om die sleur te doorbreken. Wat voor leuke dingen kunnen we bijvoorbeeld dit weekend gaan doen (en dan niet omdat het valentijnsdag is)?
Uit eten gaan doen we al regelmatig, dat helpt niet echt. Ook zoek ik iets voor overdag.
Wie helpt?
vrijdag 13 februari 2009 om 13:18
lekker een weekendje weg samen? dit lijkt me ook erg leuk: http://www.samenbeleven.nl/54/tortelduifjes-toer
heb je er ook al met je vriend over gesproken? ervaart hij het ook zo?
heb je er ook al met je vriend over gesproken? ervaart hij het ook zo?
vrijdag 13 februari 2009 om 13:19
vrijdag 13 februari 2009 om 13:23
vrijdag 13 februari 2009 om 13:25
vrijdag 13 februari 2009 om 13:27
quote:Vrouwtje83 schreef op 13 februari 2009 @ 13:23:
sleur hoeft niet perse iets negatiefs te zijn..... als beide partijen hier gelukkig mee zijn: prima toch?Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.
sleur hoeft niet perse iets negatiefs te zijn..... als beide partijen hier gelukkig mee zijn: prima toch?Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.
vrijdag 13 februari 2009 om 13:27
vrijdag 13 februari 2009 om 13:30
quote:dancingqueen2009 schreef op 13 februari 2009 @ 13:27:
Ik geloof niet dat fisten helemaal mijn ding is
Als je het niet geprobeerd hebt weet je het niet .
En dicht laten naaien op de EHBO en met je gat in een bakkie Biotex weken tegen de pusvorming is wel erg sleurdoorbrekend , denk ik .
Ik geloof niet dat fisten helemaal mijn ding is

Als je het niet geprobeerd hebt weet je het niet .
En dicht laten naaien op de EHBO en met je gat in een bakkie Biotex weken tegen de pusvorming is wel erg sleurdoorbrekend , denk ik .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 13 februari 2009 om 13:34
quote:Kym schreef op 13 februari 2009 @ 13:27:
[...]
Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.niet lachoniek bedoeld... bedoel meer te zeggen dat er bijv. mensen zijn die het heerlijk vinden elke dag op de bank te zitten niets doen, terwijl dit vaak als "sleur" wordt omschreven....
[...]
Om het feit dat Dancingqueen er al een topic over opent en aangeeft iets te willen doorbreken plús de definitie van het woord vind ik jouw opmerking toch een beetje laconiek eigenlijk.niet lachoniek bedoeld... bedoel meer te zeggen dat er bijv. mensen zijn die het heerlijk vinden elke dag op de bank te zitten niets doen, terwijl dit vaak als "sleur" wordt omschreven....
vrijdag 13 februari 2009 om 14:07
quote:dancingqueen2009 schreef op 13 februari 2009 @ 13:15:
We werken, eten en doen beiden ons ding.
Doe structureel meer dingen samen (mijn man en ik sporten vaak samen). Zorg ook dat je interesse in elkaar(s bezigheden) blijft tonen. En verras de ander af en toe eens met iets kleins. Maak echt tijd om met elkaar te praten over wat je meemaakt. Een leuke relatie, daar moet je je best voor blijven doen.
We werken, eten en doen beiden ons ding.
Doe structureel meer dingen samen (mijn man en ik sporten vaak samen). Zorg ook dat je interesse in elkaar(s bezigheden) blijft tonen. En verras de ander af en toe eens met iets kleins. Maak echt tijd om met elkaar te praten over wat je meemaakt. Een leuke relatie, daar moet je je best voor blijven doen.
vrijdag 13 februari 2009 om 16:16
Misschien is het precies wat je zegt. Je doet geen moeite, elkaars aanwezigheid is vanzelfsprekend. Dus! Ga er eens in je eentje op uit, mis elkaar een een paar dagen. Boek een weekend eruit voor jezelf en je moeder / een vriendin / je zus. Leuk voor jou, leuk voor degene die met je mee gaat. Gun hem hetzelfde natuurlijk, laat hem maar met zijn vriend / broer / vader gaan coma zuipen in Praag of paragliden in duitsland of whatever jouw man graag doet. Wat niet onder handbereik is, is al snel aantrekkelijker.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....