Werk & Studie alle pijlers

Assessment en problemen broer

11-08-2017 20:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe baan. Nu had ik gereageerd op een functie bij een bank maar ik mocht van mijn broer daar niet werken.
Mijn broer heeft bij dezelfde bank gewerkt en heeft vrienden daar. De functie waar ik op had gesolliciteerd had geen assessment vereiste. Dus het was echt een hele mooie kans voor mij. Voor alle andere functies waar ik tot nu toe voor heb gesolliciteerd moet ik een assessment maken. Ik heb faalangst en om die reden haal ik assessments nooit. Dus ik kom maar niet aan een baan. Wat is jullie advies? Wat moet ik doen?

Ik ben nu heel erg verdrietig.
anoniem_351936 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 20:30
0.33% gewijzigd
Je hebt valangst?
Valangst? Je bent bang om te vallen? Wat heeft dat met een assessment te maken?
Wat je moet doen? Niet naar je broer luisteren die je verbiedt om een baan te nemen.

En valangst? Bang om te vallen met een dienblad met koffie voor je collega's?
himalaya wijzigde dit bericht op 11-08-2017 20:30
0.31% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze is bang om in een gat te vallen als ze weer zakt

(Denk ik)
Excuses wat ik wilde zeggen is faalangst.
Gewoon solliciteren.
die ik wilde bestaat al...
Waarom laat jij je dit door je broer verbieden?
Schop tegen zijn schenen en solliciteren.
Waarom wil je broer dat dan niet? Volg je altijd zijn commando's op?
Flauw ze bedoelt natuurlijk faalangst. Je broer zou blij voor je moeten zijn dat je een baan gevonden hebt.
Gewoon solliciteren!
Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
Verbied je broer om je dit te verbieden. Probleem opgelost.
viaduct schreef:
11-08-2017 20:38
Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
Ik zou ook eens gaan werken aan het klakkeloos accepteren dat mensen je dingen verbieden. Ik neem aan dat je een volwassen vrouw bent. Dan laat je je dingen niet verbieden, tenzij door de wet.
viaduct schreef:
Tijd om dingen voor jezelf te houden en je eigen beslissingen te nemen.
En heb je een keer fout gekozen: opstaan, doorgaan en het zien als een leermoment.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel bedankt. Klopt helemaal! Ik ga voortaan ook echt naar mezelf luisteren.
viaduct schreef:

Oh, verboden opleggen valt onder overleggen? Joh, ga lekker solliciteren!
viaduct schreef:
11-08-2017 20:27
. Nu had ik gereageerd op een functie bij een bank maar ik mocht van mijn broer daar niet werken.
[...]
:rofl:

1) Lach je broer even flink in zijn gezicht uit.
2) Ga werken aan je faalangst.
3) Laat je niks voorschrijven door anderen.

Hoe heb je je diploma gehaald als je geen assessments kunt maken?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
viaduct schreef:
11-08-2017 20:59
Tickel bedankt. Klopt helemaal! Ik ga voortaan ook echt naar mezelf luisteren.
Dus in dit geval luister je nog wel naar je broer? Jammer. Ik zou deze kans niet laten lopen.
Well behaved women rarely make history.
Zoek hulp voor je faalangst en maak zelf keuzes. Alles bespreken met je familie is grote onzin.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
1. Negeer je broer en grijp die baan
2. Werk aan je faalangst
3. Probeer je zoveel mogelijk op assesment voor te bereiden door YouTube filmpjes te kijken met tips, volg se websites van assessment coaches, en probeer te leren van de feedback/ assesments. Als je jezel langzaam aan leert te verbeteren in de assessments dan kom je er vanzelf door heen. Zie ze als tussentijdse toetsen in je eigen progressie.
Idd veel oefenen met die assesments.

Je bent een volwassen vrouw, f#ck iT, met die broer van je. (Niet te letterlijk, dat schijnt ook voor te komen)

Het zal een enorme overwinning zijn voor je ego. Deze heeft geen assesment, dus ga er voor!
Laat je broer de rambam krijgen en zich met zijn eigen zaken bemoeien zeg. Wat denkt hij wel niet..
Laat je broer zich lekker met andere dingen bemoeien. Gewoon ervoor gaan!
Ik zou mijn middelvinger opsteken naar mijn broer en gewoon solliciteren. Waarom is het boeiend dat hij daar vrienden/kennissen heeft? Als het zulke goede vrienden zijn dan had je ze allang eens ontmoet toch? Raar gedoe. Vandaag de dag mag je blij zijn dat je überhaupt een baan hebt.

Je komt trouwens heel erg onvolwassen en futloos over. Niet iets wat werkgevers aantrekkelijk vinden dus zeker een punt om aan te gaan werken. Je zal echt moeten leren om je eigen leven te leiden en je niet door anderen de wet op te laten leggen. Prima dat jullie thuis dingen bespreken maar een ander iets verbieden gaat echt veel te ver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven