Lijf & Lijn alle pijlers

Zwangerschapsbuikje eraf, wie doet mee?

07-08-2017 21:04 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 2 mooie kindjes wil ik toch echt dat rolletje bij mijn buik eraf.

Ik wil geen dieet gaan volgen maar mijn eetpatroon aanpassen (ik eet nu de hele dag door van alles en nog wat)
Dit is enkele weken heel goed gelukt, met resultaat, maar mis toch motivatie om door te gaan (Zo zwak!)

Dus wie doet er mee?
Elkaar motiveren om net dat zwangerschapsrolletje weg te werken en weer tevreden te zijn met je lichaam?!
Haha, goed bezig. :biggrin:
Pfff ik heb een weekendje weg gehad met vrienden en heb me de afgelopen dagen helemaal volgevreten. Dit was echt de laatste keer, vanaf nu op de gezonde toer zodat ik volgende zomer wel in bikini kan :-)
Ik wil ook wel mee doen. Jongste is nu 1,5 jaar. Twee zwangerschappen vrij dicht op elkaar, na de eerste door de stress weer snel op gewicht maar nu is er toch een kilo of 3-4 blijven plakken. Of eigenlijk, erbij gekomen doordat ik nog steeds het "ik ben zwanger/ geef borstvoeding dus prop alles naar binnen wat ik wil" patroon heb. Die borstvoeding is alweer een jaar geleden gestopt :-$
En hoewel van 36 naar 36-38 ook niet de grootste ramp is, merk ik wel dat ik steeds bezig ben met mijn buik camoufleren. Want die paar kilo zit grotendeels daar, plus slappere huid, dus welkom high waist jeans.

Ik sport (mom in Balance), maar moet na onze vakantie in juni weer goed in mijn 1x pw ritme komen.

Maar denk dat ik vooral even een andere mindset moet. Voor het eerst in mijn leven oppassen met eten en niet meer eten wat ik wil zonder dat het effect heeft.
Elifantje schreef:
12-08-2017 13:27
Ik ben nog op zoek naar een sport. Ik deed hardlopen, maar ik heb de motivatie nog niet weer kunnen vinden.. buiten sporten vind ik wel erg fijn dus misschien is een bootcamp wel wat.
Ik heb het nu 4x gedaan en vind het écht leuk. Heerlijk buiten inderdaad, in een groepje dus fijn qua motivatie, en goed intensief.
Wel jammer dat ik toch niet ben afgevallen deze week, zelfs wat aangekomen. Maar ik heb ook flink wat gesnackt dus dat moet ik komende week maar even aanpassen.
Elifantje schreef:
12-08-2017 13:27
Ik ben nog op zoek naar een sport. Ik deed hardlopen, maar ik heb de motivatie nog niet weer kunnen vinden.. buiten sporten vind ik wel erg fijn dus misschien is een bootcamp wel wat.
Ik doe de m-power training van Mom in Balance. Dat is gewoon buiten, in een park. Combinatie van cardio, kracht en een high intensity training.
Er zitten vrijwel alleen vrouwen met jonge kinderen bij omdat het een vervolg is op de zwanger- en back in shape trainingen.
Ze zitten in steeds meer plaatsen in Nederland (ook buiten de randstad), dus misschien ook bij jou in de buurt?
elko schreef:
13-08-2017 10:14
Ik doe de m-power training van Mom in Balance. Dat is gewoon buiten, in een park. Combinatie van cardio, kracht en een high intensity training.
Er zitten vrijwel alleen vrouwen met jonge kinderen bij omdat het een vervolg is op de zwanger- en back in shape trainingen.
Ze zitten in steeds meer plaatsen in Nederland (ook buiten de randstad), dus misschien ook bij jou in de buurt?
Dat klinkt leuk! En bij mij in de buurt! Dus eigenlijk heb ik geen excuus meer nu..
Nou dan gaan we samen in de goede voornemens: ik voor 2x pw de komende tijd en jij gaan beginnen! :cheers: (met een flesje water)
Whiterabitt schreef:
13-08-2017 07:47
Pfff ik heb een weekendje weg gehad met vrienden en heb me de afgelopen dagen helemaal volgevreten. Dit was echt de laatste keer, vanaf nu op de gezonde toer zodat ik volgende zomer wel in bikini kan :-)
Herkenbaar.. maar dan met een hele week!!
En nu nog teveel lekkers in huis.. voel me zo zwakkeling 🙈
En Elifantje en elko, al braaf wezen sporten?
Mimamama2: dat wat in huis is, ga je dat ook allemaal opeten? Is wel lekker maar ook zonde, want dat moet je er ook weer afsporten. Kun je het misschien uitdelen? Dan doe je wel een hapje mee, maar ben je niet de hele week het ongezonde spul uit je voorraadkast aan het leegeten.. beetje van twee kanten (genieten en wegdoen) zeg maar..?

Hier net weer lekker gesport. Al 5x sinds 5 augustus, ik ben helemaal trots :yes:
Ik merk dat ik mijn lijf fijner begin te vinden, ook al is er vast niks zichtbaars veranderd. Maar het voelt minder papperig van 'ik doe er niks aan'. De weegschaal daarentegen blijft maar oplopen. Ik hoop maar door spieropbouw..
Ik hoop wel dat het hardloopgedeelte van de bootcamp me binnenkort wat beter afgaat, want de 500 meter waar we mee beginnen als warming up, vind ik al zwaar! Voelt zo sneu om daar al van buiten adem te zijn :biggrin:
Vanavond! En ik ben minder aan het snoepen overdag, plus 's avonds 1 koekje bij de thee ipv 2 of 3. Wil eigenlijk ook kijken voor andere tussendoortjes voor op mijn werk (nu mueslireep en pauzekoek/cracker) die ook snel en makkelijk te eten zijn, zonder vieze handen. En snel in een tas te gooien tijdens ochtendstress met 2 peuters X-D

Fijn is dat he, het gevoel om weer wat beter in je lijf te zitten. Dat gevoel krijg ik er ook altijd van. Als ik in een sportritme zit, dan ga ik ook trouw. Maar ben ik er uit, dan vind ik het moeilijk om weer te gaan en ga ik me zo futloos en uitgezakt voelen.
Volgens mij vraagt het hardlopen aan het begin van je bootcamp een ander soort conditie dan de rest van de oefeningen. Hardlopen is een hele constante inspanning, terwijl die oefeningen meer intervallen zijn: kort en heftig en dan weer even rust. Ik sta ook altijd te hijgen na de warming-up haha.
Ik heb bedacht om na de vakantie toch het hardlopen maar weer op te pakken. En om vanaf nu meer te gaan fietsen. Wandelen doen dochter en ik al veel, en nu dus ook op de fiets naar de verre supermarkt boodschappen doen. Ik merkte vanmorgen meteen hoe slecht mn fietsconditie eigenlijk nog is.
Elko, hoe was het?
Elifantje: vandaag weer gefietst?

Hier vanavond weer gebootcampt. Dit keer 3km hardlopen met tussendoor oefeningen. Ik vond het pittig en mijn enkel doet nu ook wel zeer..
Ik ging dood tijdens de HIT gisteren! Vanochtend ook superstijf, maar dat is gelukkig weggetrokken nu.
Morgen hopelijk niet al te slecht weer, dan ga ik een stukje fietsen met de kinderen. Is ook workout toch, met 2 peuters op een mamafiets?

3km hardlopen, brrrr doe het je niet na. Echt supergoed!! Ik vind hardlopen zo stom. Word nu steeds uitgenodigd om mee te doen aan een afstand bij de marathon in de buurt, maar echt no way.
Staat bij jullie vakantie ook altijd gelijk aan meer en lekker eten? Oh man ik kan er wat van. En hoe meer je eet, hoe sneller je trek hebt. Ik fiets/wandel dan wel weer elke dag, een klein beetje compensatie. Na deze week pak ik het gezond eten echt weer op. Echt..
Morgen begin ik met mijn ik-eet-gezond-en-ik-beweeg-voldoendeplan. Morgen ga ik ook weer aan het werk, dat leek me een geschikt moment om ineens te starten met mijn "dieet." Ik schrijf dieet tussen haakjes omdat ik wel wat meer wil letten op wat ik eet (lees: niet elke dag chips en cola), maar mezelf een pleziertje af en toe niet wil ontzeggen. Het zal een kwestie zijn om van die af en toe niet dikwijls te maken en uiteindelijk dagelijks...
Er is niet veel ongewenst aan mijn lichaam blijven hangen na de geboorte van mijn zoontje, dus ik doe het niet zozeer om te vermageren, maar ik vind dat ik wat gezonder moet gaan leven. Voor mezelf, maar ook om het goede voorbeeld aan mijn zoon te tonen.

Hoe stellen jullie het?
Elko, ben je nadien nog vaker naar HIIT geweest? Toen minder spierpijn?

Elifantje: heel herkenbaar hoor. Normaal is mijn regel alleen snacks in het weekend. Tijdens vakantie mag het elke dag. Ook het avondeten is minder gezond. En regelmatig een uitgebreidere lunch enzo. Het helpt allemaal niet mee. Aan de andee kant, het zijn 1, 2 of 3 weken in het jaar..

@Oliv: klinkt als een prima plan toch? Ik denk niet eens dat je uiteindelijk naar dagelijks ontzien hoeft te gaan. Als je mate weet te houden, is af en toe prima. Hoe gaat het met het plan om voldoende te bewegen?

Hier sinds de start (nu 1mnd) elke week 2 of 3x (meestal 3..) gesport!
Vooral bootcamp en een beetje hardlopen.
Ik ben zo trots :proud:
Kwartje, 1x pw blijft het bij. Vorig weekend alleen met de kinderen geweest, das toch ook topsport :biggrin:
Deze week niet gelukt dus dacht gisteren, dan ga ik een stuk hardlopen. Ik HAAT hardlopen dus vond het een overwinning op mezelf. Dikke vette spijt van nu, heb sindsdien ontzettend veel last van mijn bekken :-( blijkbaar toch teveel geweest.

Het goede voornemen heeft eigenlijk maar kort geduurd. We gaan volgende week op vakantie en het is nu een totaal gekkenhuis op mijn werk met veel overwerken. Man veel afspraken in de avond en het weekend gehad waardoor ik de zorg voor de kinderen erbij had, bijtanken er niet in zit dus ben echt kapot. Na de vakantie wordt het rustiger dus dan opnieuw beginnen met meer sporten en minder snaaien.
En hoe gaat het dames? Ik ben een halve kilo kwijt geraakt afgelopen week. Gewoon weer normaal eten. En ik fiets wat meer. Dochter die slaapt nog maar 1 keer overdag, en dan is 2 keer per dag naar buiten wel lekker, meestal een stukje wandelen en stukje fietsen.
Wauw Elifantje, wat goed!

Ik ben nu een week op mijn eten aan het letten. Geen chips. Geen frisdrank meer. En dat gaat eigenlijk prima. Ik ben ook regelmatig gaan wandelen of gaan fietsen.

Hoe gaat het met de andere dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven