Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe blijf jij wakker?

14-08-2017 11:21 45 berichten
Als je echt slecht hebt geslapen of gewoon super moe bent, maar je kunt overdag niet even dutje doen?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan doen, voor zover dat mogelijk is
Life is short. Eat dessert first.
koffie en roken
Door iets te gaan doen, wandelen of fietsen, maakt niet uit, als ik in beweging ben gaat het meestal wel goed. En slaap ik de nacht erna ook beter.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vooral veel bezig blijven, vaker een stukje lopen. Even naar buiten voor wat frisse lucht en hopen dat de dag snel voorbij gaat.
It ain't me
Bewegen in de buitenlucht helpt goed, en koffie.
Koffie en thee drinken. Koud water over mijn polsen laten stromen. Extra vaak even naar buiten. Harde muziek via koptelefoon.
Ik ga alles doen wat jullie tot nu toe aandragen :lol:
Koffie en frisse buitenlucht. Mezelf bezig houden. Zodra ik ga zitten of even mijn ogen sluit is het voor mij eigenlijk al een beetje klaar. Heb je last van slaapproblemen?
Ik zak dan meestal na de lunch in. Koffie drinken (doe ik normaal alleen 's ochtends) en als dat niet voldoende helpt inderdaad even in beweging komen: naar een collega op een andere verdieping lopen ipv opbellen, zoiets.
The owls are not what they seem
Vooral accepteren dat je moe bent en je er niet te veel tegen verzetten. Verder bezig blijven maar wel alles een beetje op halve kracht doen.
Paroxysm schreef:
14-08-2017 11:31
Koffie en frisse buitenlucht. Mezelf bezig houden. Zodra ik ga zitten of even mijn ogen sluit is het voor mij eigenlijk al een beetje klaar. Heb je last van slaapproblemen?
Ja, helaas wel. Is terugkerend thema hoor bij mij maar laatste tijd slaap ik wel erg belabberd ondanks medicatie.

En dan merk ik echt dat mijn IQ met de helft is gedaald lol, en ik voel me ook wel een zombie. Straks word ik nog een Bieber fan.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2017 11:41
Ja, helaas wel. Is terugkerend thema hoor bij mij maar laatste tijd slaap ik wel erg belabberd ondanks medicatie.

En dan merk ik echt dat mijn IQ met de helft is gedaald lol, en ik voel me ook wel een zombie. Straks word ik nog een Bieber fan.
Ik heb er zelf ook last van. En inderdaad, zo'n zombie gevoel, alsof je hersenen gehalveerd zijn en er een spanningsboog van niks overblijft. Ik probeer veel te sporten 's avonds zodat ik echt moe naar bed ga, een saai boek te lezen in bed of iets van Valdispert in te nemen. Soms helpt het...
14-08-2017 11:41

:there: :redrose:
Koffie! Heel veel koffie.
Goed eten.
In beweging blijven.
Computerwerk en fysiek werk afwisselen.
Af en toe naar buiten.
En voor extra concentratie wil ik nog weleens een zuurtje of een lolly pakken.

En daarnaast, ga uitzoeken waardoor je zo belabberd slaapt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Bij te veel koffie ga ik kotsen :sick: al drink ik wel veel koffie (3 grote mokken in de ochtend).

Mja Kia, ik slaap al mijn hele leven niet al te best, ben ook al geen ochtend mens dus dat ritme heb ik ook al niet van nature dus ben bang dat dit een soort van realiteit blijft.

Dankje Amand haha :cat:
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 12:24
10.83% gewijzigd
Cocaïne?
Ik probeer alleen maar te helpen hè.
_Amand schreef:
14-08-2017 12:23
Cocaïne?
LOL, och dat is ook een methode maar werkt niet zo lang he en daar na ben je ook weer moe. Bovendien lijkt me lastig in te plannen op je werk, ff snuiven bij de wastafel en dan je collega die dat ziet. Neuh, goede optie maar ik verwerp hem toch.
guarana
cola light
En appels schijnen ook te helpen
14-08-2017 12:23
Bij te veel koffie ga ik kotsen :sick: al drink ik wel veel koffie (3 grote mokken in de ochtend).

Mja Kia, ik slaap al mijn hele leven niet al te best, ben ook al geen ochtend mens dus dat ritme heb ik ook al niet van nature dus ben bang dat dit een soort van realiteit blijft.

Dankje Amand haha :cat:

Ik ook hoor, dus ik wissel het geregeld af met cola, een ander cafeïne houdend drankje, ice coffee of koffie en chocolademelk door elkaar. Energiedrankjes vind ik echt heel goor dus die drink ik niet. Je hebt ook cafeïne pillen mocht de nood echt hoog zijn.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
14-08-2017 12:28
Ik ook hoor, dus ik wissel het geregeld af met cola, een ander cafeïne houdend drankje, ice coffee of koffie en chocolademelk door elkaar. Energiedrankjes vind ik echt heel goor dus die drink ik niet. Je hebt ook cafeïne pillen mocht de nood echt hoog zijn.
Cola of ander koolzuurhoudend drank drink ik nooit, dan boer ik de ruiten uit de kozijnen lol. Deze vind ik wel ok:
Afbeelding

Heb jij last van slaap problematiek?
Ik ga altijd heel veel rondlopen op het werk wanneer ik moe ben. Werken aan m'n relaties binnen het bedrijf. Is noodzakelijk voor goed functioneren maar meestal neem ik er de tijd niet voor. Nou, zulke dagen zijn daar dus ideaal voor.
Een korte powernap van 15 minuten. Mij helpt het. Doen ze in het leger ook.

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_nap
Hier slaap ik slecht vanwege de kinderen
Als ik die volgende dag moet werken gaat het verrassend goed maar als ik die dag met de kinderen thuis hang voel ik me zooooo moeeeee
Afleiding dus

Het voordeel van thuis zijn is dan wel weer dat ik de middagslaap mee pak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven