Bedrogen, hoe nu verder??

18-08-2017 22:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Sinds 2 weken weet ik dat mijn man mij heeft bedrogen met een kennis van ons. Ik had een niet pluis gevoel. Die vrouw was er in eens wel erg vaak. Aan hem gevraagd of er iets meer was tussen hun, dat was allemaal niet waar. Ik ben zijn telefoon gegevens na gaan kijken. Toen ik zag hoe vaak hij haar had gebeld wist ik genoeg. Toen ik dat zei tegen hem, vertelde hij de waarheid.Hij heeft tot de allerlaatste dag normaal gedaan tegen mij, gezegd dat hij zo blij met mij was en dat hij zoveel van mij hield. Vakantie plannen gemaakt voor in oktober. sex met mij gehad. Terwijl hij iets met die vrouw heeft. Zo vies.
Wij gaan nu scheiden en hij gaat verder met haar. Dat is prima, want een man die geen respect heeft voor mij en mij zo erg heeft vernedert wil ik niet mee samen leven. Wij waren wel 12 jaar bij mekaar en hebben 2 kindjes. Van 9 en 5 jaar.

Ik wil los komen van die man en ook niet meer zo boos zijn op hem. Als ik hem zie of hoor dan kook ik al van binnen. Hoe doe je dat? los komen van iemand waar al zoveel jaren mee samen was. Het liefste zo ik hem nooit meer willen zien. Dat kan helaas niet vanwege de kinderen.
Wat ontzettend naar. Rationeel is het natuurlijk misschien "beter zo" zonder die flapdrol maar het is heftig na zoveel tijd en als je kinderen samen hebt.

Doe vooral wat goed voor jou is en zorg daarin voor jezelf, hij heeft er blijk van gegeven dat niet te doen.

Mocht dat betekenen dat jullie voorlopig alleen via de telefoon de meest belangrijke dingen bespreken, of dat je via een bekende communiceert: so be it. Mocht dat betekenen dat je iemand anders aanwezig laat zijn als hij bijvoorbeeld de kinderen ophaalt; doen! Het minste wat hij kan doen is jou de tijd geven om het rouwproces door te gaan, onder andere de fase van de woede. Doe het op jouw manier, op jouw tempo met natuurlijk wel het belang van je kinderen als leidraad.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 23:15
7.80% gewijzigd
Los kom je nooit, jullie hebben samen kinderen.
Koken van woede mag best, als je maar zorgt dat het je blik niet vertroebelt.
Het wordt vanzelf minder.

Sterkte!
Twee weken is veel te kort om al deze emoties al te hebben losgelaten! Gun jezelf tijd...
Heel erg balen dit...
Twee weken is natuurlijk nog maar heel erg kort, het kost tijd om dit te verwerken. Boos zijn is heel logisch, maar wat je ook doet, laat je kinderen niet merken dat je boos op hun vader bent. Uit je frustraties niet bij hen. Hij is en blijft hun vader, en ze zullen zelf hun band met hem op moeten kunnen bouwen. Koop desnoods een boksbal, huil uit bij vriendinnen, hier op het forum, bij mensen die je vertrouwt. Maar wees voorzichtig met wat je tegen je kinderen zegt. Ze hebben het recht om onbevangen met hun vader om te gaan.

Heel veel sterkte.
Het is pas twee weken geleden. Geef het tijd, tijd en nog eens tijd. En doe vooral waar jij je goed bij voelt. Ik neem aan dat hij het huis al heeft verlaten?
That's just me though...
Wat rot!
2 weken is kort. Je mag boos zijn he. Je bent bedonderd.
Geef het de tijd.
Veel sterkte
Wat een haast. Laat het bezinken. Doe niets overhaast. Gooi er een therapietje tegen aan. Wik en weeg en maak een weloverwogen beslissing, ipv uit boosheid en gekwetste trots.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-08-2017 23:24
Wat een haast. Laat het bezinken. Doe niets overhaast. Gooi er een therapietje tegen aan. Wik en weeg en maak een weloverwogen beslissing, ipv uit boosheid en gekwetste trots.
Ze hoeft toch geen beslissing te nemen?
Hoe nu verder ?
Alleen denk ik ?
Niet geschoten is altijd mis
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het is ook wel kort geleden en ik moet het idd tijd geven.

Hij wilde hier in huis blijven wonen totdat hij een andere huis had. Ik heb hem weggestuurd. Hij zit nu op de camping, samen met die vrouw. Die gaat ook scheiden van haar man, en heeft 4 kinderen.
Wat een puinhoop maken die twee tortelduiven ervan zeg. Zij met vier kinderen, jullie hebben er twee..

Samen halsoverkop naar de camping. Want het is vast échte liefde, dat kán alleen maar goed gaan.

Wees jij maar lief voor jezelf en de kinderen. Want jouw ex heeft zich in een 'avontuur' gestort waarbij de roze wolken langzaam zullen wijken voor pikzwart noodweer. En dan hoop ik dat jij de lachende derde bent, met een fijn huis en financiële zelfstandigheid.

Gebruik de energie die de boosheid brengt om zalen op orde te stellen. Boosheid geeft zevenmijlslaarzen daardoor kun je in korte tijd een hoop veranderen of in gang zetten. Dan keer de energie zich ook niet tegen jezelf.
Straks wanneer er meer rust komt, komt er ook de ruimte voor het verdriet. Het kan voelen als een paar stappen terug, maar dat is het niet. Het uiten van het verdriet is nodig voor het verwerken van de gebeurtenissen en hee afscheid van je toekomstplannen zoals jij die had met het gezin. En dan langzaam drogen de tranen op, en kom je tot acceptatie. En dan ben jij vrij van wrok, woede en frustratie. En dat gun ik je van harte.
Heel veel sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een verschrikkelijk gevoel is dat. Alsof de bodem opeens wordt weggeslagen. Je zegt dat het prima is. Maar is dat niet vooral rationeel? Dit is immers niet de toekomst die jij voor ogen had.
Twee weken is heel erg kort. Die boosheid is inderdaad heerlijk om even de dagen door te komen. Probeer alle praktische zaken op een rij te zetten. Wat moet er geregeld worden (huis, geld, kinderen), op welke manier en door wie. Neem een advocaat of iets, want je bent getrouwd en er zijn kinderen. Je ex is niet op deze wereld en jij bent heel kwaad. Geen goede basis om overleg te hebben met elkaar. Laat je adviseren zodat je geen overhaaste beslissingen neemt.
Zorg ook dat je af en toe niet bij je kinderen bent, zodat je ruimte hebt voor als jouw emoties. Zo mij mogelijk een op een contact met je ex is ook een goede. Misschien iemand anders dingen laten doen of altijd een ander er bij.
En luister naar je verstand, dat heeft mij wel geholpen om geen rare dingen te doen.
Heel veel sterkte, het gaat nu pas beginnen. Maar ook jij komt dit te boven! :hug:
Pfff...wat een lul. Maar goed, je hebt er geen invloed op, dus hier moet je het mee doen. Logisch dat je kookt van binnen, vind een plek of een activiteit waar je je boosheid in kwijt kan. En richt je verder op het herpakken en opbouwen van jouw leven. Wat wil jij in je leven vanaf nu? Creëer samen stabiliteit en duidelijkheid voor de kinderen. Hij is nog steeds vader van de kinderen en daar zit een verantwoordelijkheid in, hoe gaan jullie het doen met het verdelen van het ouderschap, de praktische zaken en de kosten voor de kinderen? Dat moeten jullie samen bepalen.

:hug: wat een kutstreek van ze allebei, maar je bent beter af zonder iemand die je zo behandelt en blijkbaar ook niet voor je wil vechten nu je ervan weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven