Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
lemoos2 schreef:
23-08-2017 18:41
Bah, net wat meegemaakt zeg. Wil er geen topic over openen maar het zit mij erg hoog. In de supermarkt heeft zoon gezien hoe een vader zijn (?) kindje mishandelde. Zoon is nog steeds overstuur.
Gats wat naar zeg :( .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
AeonOfWinter schreef:
23-08-2017 18:41
wat heb je nu weer gedaan dan TAM? :mrgreen:
Een beetje suggestieve vraag is dit wel, niet? :(

Alsof ik zo'n kluns ben Je hebt gelijk.

Ik ben mijn tuinhuisje aan het restaureren en terwijl ik al balancerend op een nogal wankele trapladder bezig was om enkele verrotte dakdelen te vervangen, heb ik een beetje per ongeluk door mijn vinger geschroefd. En dat het bloed in ruime mate eruit stroomde had ik pas na een tijdje door. (Lees: ik ben een bikkel)

Ook dacht ik dat de hond aan het bloeden was, maar dat bleek gelukkig haar staart te zijn die in de robijnrode beits had gehangen. ;-D
doornroosje9 schreef:
23-08-2017 18:46
Ik reken wel liggeld vanaf nu hè. :jump:
En ik denk dat ik schoonmaak kosten ga rekenen, gezien dat het al enkele dagen ergens ligt te liggen. Het is toch een paar uur rijden met die stank.
Zoon kwam aanrennen dat een vader een klein kind onderuit trapte. Nu heeft zoon de leeftijd voor overdramatiseren dus ik liep heel rustig verder.
Zoon liep voorop, dat ik moest doorlopen. En ik zie, als ik de gang indraai met de kar, hoe een man met opzet de beentjes onder een peutertje vandaan maait. Zoon krijst 'Laat dat!'. De hufter draait zich om, ziet ons en raapt het kind aan één armpje weer op (het huilde niet eens ocharme). Ik begin luidkeels 'vragen' te stellen (Spoor jij nog wel? Van wie is dat kind? Van.Wie.Is.Dat.Kindje?!) en meerdere mensen komen daarop af. Hufter negeert ons gewoon, het kindje scharrelt intussen op veilige afstand rond hem. Ik heb een vakkenvuller bij de arm gepakt en gevraagd de manager te halen.
Dan komt er een vrouw die het kind oppakt en die ons wat wazig aankijkt. Ik vertel wat ik heb gezien en zij zegt: "Ja ongelukjes gebeuren" en ze lopen met hun drietjes weg en laten hun spullen midden in de winkel staan.
Afbeelding

O, ik bedoel natuurlijk, wat erg en veel beterschap.
Life is short. Eat dessert first.
Ok, koud water dus.
Het is vast handig als ik de broek dan ook uit doe, hè? Kan ik ook ossengal gebruiken ipv zeep?
lemoos2 schreef:
23-08-2017 18:50
Zoon kwam aanrennen dat een vader een klein kind onderuit trapte. Nu heeft zoon de leeftijd voor overdramatiseren dus ik liep heel rustig verder.
Zoon liep voorop, dat ik moest doorlopen. En ik zie, als ik de gang indraai met de kar, hoe een man met opzet de beentjes onder een peutertje vandaan maait. Zoon krijst 'Laat dat!'. De hufter draait zich om, ziet ons en raapt het kind aan één armpje weer op (het huilde niet eens ocharme). Ik begin luidkeels 'vragen' te stellen (Spoor jij nog wel? Van wie is dat kind? Van.Wie.Is.Dat.Kindje?!) en meerdere mensen komen daarop af. Hufter negeert ons gewoon, het kindje scharrelt intussen op veilige afstand rond hem. Ik heb een vakkenvuller bij de arm gepakt en gevraagd de manager te halen.
Dan komt er een vrouw die het kind oppakt en die ons wat wazig aankijkt. Ik vertel wat ik heb gezien en zij zegt: "Ja ongelukjes gebeuren" en ze lopen met hun drietjes weg en laten hun spullen midden in de winkel staan.
Ongelofelijk. Wat een weggewaaide dakramen lopen er toch rond.
lemoos2 schreef:
Wat? Mijn god, ik hoop dat die man onder een auto loopt. Ja, ik weet het, dat wens je niemand toe, maar dat is mijn eerste reactie. Wat een zak!
Arm kind. :-|
Djeez Lemoos, echt te bizar voor woorden gewoon. En dat dan publiekelijk doen... Je wil niet weten wat er dan achter gesloten deuren gebeurt. :cry:
doornroosje9 schreef:
Afbeelding

O, ik bedoel natuurlijk, wat erg en veel beterschap.
:(
ThunderassMan schreef:
23-08-2017 18:51
Ok, koud water dus.
Het is vast handig als ik de broek dan ook uit doe, hè? Kan ik ook ossengal gebruiken ipv zeep?
Ja dat kan. Je kunt het ook eerst even laten weken in koud water, dat helpt meestal ook.
ThunderassMan schreef:
23-08-2017 18:51
Ok, koud water dus.
Je kan natuurlijk ook met je broek aan in een bad ijskoud water zitten. Het is toch een warme dag. Google leert me dat ossengal prima is.
lemoos2 schreef:
Och wat zielig.
Wat goed dat je gelijk actie ondernam. En zo moeilijk uit te leggen aan je kind, dat dat soort mensen er zijn.
En dat je dan dus niet ter plekke in de gevangenis wordt gesmeten maar gewoon naar huis mag.
Arm kindje.
lemoos2 schreef:

Camerabeelden laten doorsturen door supermarkt naar Veilig Thuis?
Tam, wat heb je trouwens met mevrouw Tam gedaan? Of ga ik dat straks zien voordat ik naar Roosje rij?
doornroosje9 schreef:
23-08-2017 18:52
Wat? Mijn god, ik hoop dat die man onder een auto loopt. Ja, ik weet het, dat wens je niemand toe, maar dat is mijn eerste reactie. Wat een zak!
Ik hoopte eigenlijk stiekem ook even op een pijnlijk ongeluk voor beide ouders en dan een liefdevol nieuw gezin voor dat kindje. Maar dat zal ik nooit hardop zeggen.
Star² schreef:
23-08-2017 18:58
Camerabeelden laten doorsturen door supermarkt naar Veilig Thuis?
De manager zou de camerabeelden veilig stellen, dan kan de politie kijken of het überhaupt binnen bereik van de camera is gebeurd. Anders is het alleen mijn melding (geen namen, één meisje is nog achter hen aangelopen in de hoop een kenteken van een auto te noteren maar ze waren niet met de auto).

En ja, het is moeilijk uit te leggen dat zo'n hufter gewoon naar buiten mag lopen. En nog moeilijker uit te leggen waarom die moeder niets deed. En waarom ik die man niet heb getrapt. En de teleurstelling dat de politie niet met gillende sirenes uitrukte.
Moeilijk uit te leggen waarom die moeder niets deed? Die moeder verwaarloost haar kind. Dat is de uitleg.
lemoos2 schreef:
23-08-2017 19:06
De manager zou de camerabeelden veilig stellen, dan kan de politie kijken of het überhaupt binnen bereik van de camera is gebeurd. Anders is het alleen mijn melding (geen namen, één meisje is nog achter hen aangelopen in de hoop een kenteken van een auto te noteren maar ze waren niet met de auto).

En ja, het is moeilijk uit te leggen dat zo'n hufter gewoon naar buiten mag lopen. En nog moeilijker uit te leggen waarom die moeder niets deed. En waarom ik die man niet heb getrapt. En de teleurstelling dat de politie niet met gillende sirenes uitrukte.
Oh wat frustrerend dat je zo machteloos bent als je dit ziet! Hopen dat er camerabeelden zijn.
-Kia-Ora- schreef:
23-08-2017 19:00
Tam, wat heb je trouwens met mevrouw Tam gedaan? Of ga ik dat straks zien voordat ik naar Roosje rij?
Die zit voor een aantal maanden aan de andere kant van de wereld. Dus ik moet een beetje voor mezelf zorgen. Ik probeer al die tijd niet te koken, maar na 5 weken is m'n afhaal/breng/magnetron/ik-nodig-mezelf-uitinspiratie een beetje op. :(
ThunderassMan schreef:
23-08-2017 19:33
Die zit voor een aantal maanden aan de andere kant van de wereld. Dus ik moet een beetje voor mezelf zorgen. Ik probeer al die tijd niet te koken, maar na 5 weken is m'n afhaal/breng/magnetron/ik-nodig-mezelf-uitinspiratie een beetje op. :(
5 weken? Ik heb niet-koken tot kunst verheven. Bevalt me uitstekend.
Soms moet ik even iets voor mijn kinderen koken, maar dat zijn uitzonderingen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
doornroosje9 schreef:
23-08-2017 18:46
Ik reken wel liggeld vanaf nu hè. :jump:
:HA:
Ik zie de boekhouding helemaal goed komen Roosje! Al op zoek naar een hulpje voor de koelkastadmin?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Solomio schreef:
23-08-2017 19:47
5 weken? Ik heb niet-koken tot kunst verheven. Bevalt me uitstekend.
Soms moet ik even iets voor mijn kinderen koken, maar dat zijn uitzonderingen.
Maar jij drinkt toch alleen maar koffie?

Wat zijn jouw alternatieven qua koken?
Lemoos zelf gaan trappen lost niets op. Je reageerde en dat 'stopte' deze situatie. En je bent er achteraan gegaan dat de camerabeelden worden bekeken. Meer kan je niet. Wat Kia zegt, als dit al in het openbaar gebeurt???
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven