Waar slaapt jullie kat?
woensdag 23 augustus 2017 om 16:54
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:19
Mijn kat is echt zo'n slaapkop, niet normaal. Hij ligt zo'n beetje de hele dag door te slapen. Als hij al even opstaat, is dat om weer ergens anders te gaan liggen. Hij slaapt trouwens overal. Hij is nu net 10 jaar geworden, dus nog niet heel oud en hij is altijd al zo'n slaapkop geweest. Ach, hij is wel lief!
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:46
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:54
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:57
Afgezien van de haren, kattenbakgrit en zand wat ze mee naar boven sleept bleek die van ons vorige week vlooien te hebben, dus ik ben er nu een beetje extra huiverig voor... en ja, ik weet dat die beesten er toch wel zitten, maar toch.Miriam1981 schreef: ↑25-08-2017 10:04Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen het onhygiënisch vinden katten op bed? Of is dit puur vagnwege de haren op het bed? (wat ik me wel kan voorstellen) Ik ben van de meeste mensen viezer dan van dieren.
Overigens ligt die van ons het liefst of of tussen onze hoofdkussens als we er niet zijn en dat vind ik al helemaal niet fijn.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 25 augustus 2017 om 11:04
Eh, omdat ze met hun pootjes in de kattenbak staan waar ze ook poepen en piesen? En de haren idd ook nog. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dat níet snaptMiriam1981 schreef: ↑25-08-2017 10:04Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen het onhygiënisch vinden katten op bed? Of is dit puur vanwege de haren op het bed? (wat ik me wel kan voorstellen) Ik ben van de meeste mensen viezer dan van dieren.
vrijdag 25 augustus 2017 om 11:12
Overdag weet ik het niet, dan zijn we niet thuis en kunnen de katten alleen in de bijkeuken komen via het kattenluik. Ik denk dat de een (jeweetwelkater) dan in een stoel van de loungeset onder de overkapping slaapt en de ander (poes) in de kattenbench die in de bijkeuken staat (deurtje er uit gehaald).
's Nachts slaapt ze daar ook en de jeweetwelkater in de huiskamer in "zijn" stoel.
Als we thuis zijn ligt ie daar ook meestal. Poes ligt dan, 's nachts dus, in de bijkeuken.
Poes en jeweetwelkater kunnen niet goed samen dus proberen we zoveel mogelijk te scheiden. Poes is inmiddels 16 jaar en plast in huis als we er niet zijn dus zij mag niet meer zonder toezicht in huis.
's Nachts slaapt ze daar ook en de jeweetwelkater in de huiskamer in "zijn" stoel.
Als we thuis zijn ligt ie daar ook meestal. Poes ligt dan, 's nachts dus, in de bijkeuken.
Poes en jeweetwelkater kunnen niet goed samen dus proberen we zoveel mogelijk te scheiden. Poes is inmiddels 16 jaar en plast in huis als we er niet zijn dus zij mag niet meer zonder toezicht in huis.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
vrijdag 25 augustus 2017 om 11:29
Ik vind kattenharen irritant maar niet vies. De meeste katten wassen zich zo goed, die zijn schoner dan de gemiddelde mens. Mijn kat gaat maar 1x per dag ofzo op de kattenbak poepen en is er dan gelijk weer af alsof ze er zelf vies van is
Veel mensen wassen hun handen niet na een toiletbezoek en dat vind ik nog viezer.
Als ze vlooien hebben snap ik dat je ze niet in bed wilt maar normaal gesproken hoort een kat geen vlooien te hebben hoor.
Veel mensen wassen hun handen niet na een toiletbezoek en dat vind ik nog viezer.
Als ze vlooien hebben snap ik dat je ze niet in bed wilt maar normaal gesproken hoort een kat geen vlooien te hebben hoor.
vrijdag 25 augustus 2017 om 11:32
Maar vriend en ik doen dat allebei wel en ik hoef ook geen wildvreemde in mijn bed...Miriam1981 schreef: ↑25-08-2017 11:29Ik vind kattenharen irritant maar niet vies. De meeste katten wassen zich zo goed, die zijn schoner dan de gemiddelde mens. Mijn kat gaat maar 1x per dag ofzo op de kattenbak poepen en is er dan gelijk weer af alsof ze er zelf vies van is![]()
Ieder het zijne hoor! Maar ik hoef poes er niet bij.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 25 augustus 2017 om 11:39
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:08
Na het aaien was ik ook mijn handen even ja, kleine moeite toch?Miriam1981 schreef: ↑25-08-2017 11:39Dan zou ik poes ook maar niet meer aaien want wie weet is die net naar de kattenbak geweest, heeft z'n kont gewassen en daarna z'n vacht.
Maar inderdaad moet iedereen zelf weten natuurlijk of poes in bed slaapt. Was gewoon nieuwsgierig waarom veel mensen het onhygiënisch vinden.
Lees anders dit artikel: https://www.google.nl/amp/s/www.volkskr ... 314220/amp
maandag 28 augustus 2017 om 14:34
maandag 28 augustus 2017 om 20:17
Miriam1981 schreef: ↑28-08-2017 14:34Die van mij maakt mij ook altijd wakker 's nachts en iedere keer denk ik de volgende keer moet je maar beneden slapen. Maar dan ga ik de volgende avond naar bed en zit ze al voor de deur te wachten en kijkt me zo vragend aan en ben ik weer verkocht. Zo gaat dat iedere avond / nacht![]()