Werk & Studie alle pijlers

Onzekerheid op werk

28-08-2017 16:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met beetje een rot gevoel op werk. Ik werk nu 4 maanden bij een bedrijf waar ik het naar mijn zin heb.
Nu is er een maand na mij een nieuwe collega aangenomen die het voor mijn gevoel erg goed doet waar ik onzeker van wordt. Er gaat bij mij weleens wat fout, dit hoort erbij denk ik dan ook al voelt het shit. Zij maakt echter nooit fouten in mijn ogen en doet het super goed. Ook wordt ze vaak gevraagd voor extra dingen te doen en mij niet zo vaak. Dit maakt mij onzeker over mijn functioneren.

Mijn contract loopt nog 2 maanden en daarna zou het verlengd worden. Ik heb nog nooit een beoordelingsgesprek gesprek gehad dus weet ook niet hoe er over mijn functioneren gedacht wordt dit vind ik lastig. Nu zijn ze heel erg aan het kijken hoeveel werknemers er nodig zijn, dit maakt mij onzeker over het feit of ik hier kan blijven. Dit moet ik uiterlijk over een maand te horen krijgen.

Kan iemand tips geven hoe ik hiermee om kan gaan:)? Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?

Liefs Liselorre
hebben jullie dezelfde functie? en zo ja: is er voldoende werk voor jullie beiden?
Zij maakt nooit fouten in jouw ogen, Jouw ogen zijn niet de ogen van de baas he.
Verder zijn we allemaal verschillend, en liggen die extra dingen haar misschien beter dan jou.Niet druk maken, over wat eventueel voor naars zou kunnen gebeuren.
Er heeft nog niemand geklaagd dat je het verkeerd doet, fouten maken we allemaal wel eens vroeg of laat, ook die nieuwe collega.
En als je heel graag wil weten hoe ze over je denken, spreek je chef er eens op aan, dat je graag eens zou horen hoe je tot nu toe functioneert
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vraag een voortgangsgesprek aan.
Inderdaad, vraag een voortgangsgesprek aan. Je komt niet erg assertief over waardoor men je misschien minder snel vraagt voor dingen?
Ik zou ten eerste stoppen met jezelf met haar te vergelijken, jij hebt weer andere kwaliteiten dan zij. En over je contact, ja dat is gewoon klote. Vind die tijdelijke contacten voor steeds een paar maanden ook helemaal niks want dan zit je iedere paar maanden weer in die onzekerheid van gaan ze het verlengen of toch niet.
Heb je dit al aangekaart bij je leidinggevende/baas?
Als de werksfeer goed is, zul je dit gewoon met hem/haar moeten kunnen bespreken zodat je niet te snel weg gaat.
Liselorre23 schreef:
28-08-2017 16:35
Zij maakt echter nooit fouten in mijn ogen en doet het super goed.
Je zegt het zelf al: nooit fouten in jouw ogen. Niemand is foutloos, dus ook zij niet.
Bedankt voor jullie reactie!
Om te vragen om een functioneringsgesprek is een goed idee, maar nu is net mijn manager op vakantie voor drie weken..
Vandaag een super stomme fout gemaakt waar ik achter ben gekomen, wat enigszins wel gevolgen heeft. Ik ga het zelf wel weer oplossen maar op dit moment is dat zo vervelend en voel je jezelf gelijk onzeker en 'minder goed' dan de rest. Dat helpt ook niet echt mee. Op zich is er wel genoeg werk, maar blijft altijd rot om niet te weten wat je te wachten staat.
Wat ik bijeen collega ook belangrijk vind is wanneer er een fout gemaakt wordt hij/zij eens grondig analyseert waardoor die fout veroorzaakt wordt.
Was het plan niet goed doordacht? Een toevallig foutje of kan het protocol/instructie etc beter?
Probeer te leren van je fouten en je te verbeteren. Das de enige manier waardoor je beter wordt, ongeacht hoe goed je al bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven