Lijf & Lijn alle pijlers

Paar dagen weggeweest...en gewicht

29-08-2017 12:09 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben eergisteren terug gekomen van een paar dagen weg.
Zoveel mogelijk opgelet bij het ontbijtbuffet en uit eten , maar ook 2x een ijsje en de nodige wijntjes op.
Over een paar dagen , ga ik een paar dagen naar familie toe , aan de andere kant van Nederland.
Ben bang in gewicht aan te komen.
Die wijntjes en ijsjes...daar heb ik van genoten , maar kan ik t compenseren...nu ik een paar dagen thuis ben ?
Voel me altijd zo dik , als ik geen mogelijkheid heb dit op de weegschaal te checken..wat ik normaal elke ochtend doe.

Wie heeft tips voor mij ?
anoniem_350705 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 12:11
4.31% gewijzigd
Maak je niet zo druk
Internagelaktisch
Hulp vragen. Je bent te obsessief bezig met eten en gewicht.
Als je op vakantie niet meer kunt genieten van een wijntje en een ijsje uit angst om een paar gram aan te komen dan heb je geen weegschaal nodig maar een psychiater.

Accepteer dat van het leven genieten en graatmager zijn voor de meeste mensen niet samengaat en investeer in je persoonlijkheid. Succes verzekerd.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 12:16
0.81% gewijzigd
dat heeft toch iedereen wel ? Ik wel althans LOL. Gewoon lekker genieten van je dagjes weg met ijsjes en wijntjes en dan weer thuis weer lekker gezond eten, komt vanzelf goed
Elke dag wegen, dat deed ik ook een half jaar geleden. Toen trok ik dat niet meer, want het beheerste mijn leven. Ik ben naar een psycholoog gegaan en het gaat nu veel beter: veel minder wegen, maar ook rustiger in mijn hoofd. Ik kan het je aanraden, want dit is echt niet tof. Ik gun je de rust in je hoofd van er minder mee bezig zijn. Ga dus naar je huisarts. :hug:

Wel, voor nu: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Het worst-case scenario van je vakantie?

Ik vind het zelf altijd een fijne relativering: ik ben eerder op vakantie geweest, toen kwam ik ook aan, maar toen ging het er ook weer (vanzelf) af. Ik heb eerder met dit bijltje gehakt, dus nu zal het ook wel goedkomen.
Neem je weegschaal mee!
Tip, ga naar een psycholoog.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dan beweeg je toch wat meer op vakantie? Mooie wandelingen, bezichtigen, fietstocht maken en dan kun je prima een ijsje of een wijntje.

Even voor mijn beeld; wat is je BMI?
Maak je niet dik. Zolang je nog in je kleding past na die paar daagjes weg is er niets aan de hand. Als je normaal gesproken gezond eet en leeft kun je echt zonder schuldgevoel genieten van die snacks.
Net als veel voor mij, ga naar de psycholoog. Je bent echt té obsessief met je gewicht bezig.
Ik ben op vakantie ook 2kg aangekomen en dat was er binnen een week weer vanaf. Je kunt in een paar dagen niet in vet aankomen, dat is gewoon vocht omdat je wat ongezonder/anders eet dan normaal. Probeer je dus niet zo druk te maken, thuis gewoon verder op je normale eetpatroon en het is er zo weer af. Zou zonde zijn als je er nu niet van kunt genieten.
Thuis weer in gareel en het is er af.

Ik eet al 3 weken buiten de deur en ben zeker wat aangekomen. Thuis eet ik weer normaal en is dat beetje er zo af.
Een rode trui flatteert niemand.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Elke dag op de weegschaal?
Wat heeft dat voor nut?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben niet graatmager , heb zelfs overgewicht.
Probeer(de) zoveel mogelijk op te letten..nam mij voor op vakantie, alleen dat te eten(als tussendoor of qua maaltijd) , wat ik echt het allerlekkerste vind....en het niet te overdrijven.
Heb ik ook gedaan
Summerdance schreef:
29-08-2017 14:02
Elke dag op de weegschaal?
Wat heeft dat voor nut?
Geen nut...ga ik vanuit ...maar ja...ik doe het wel..zij t puur uit gewoonte :-$
Niet puur gewoonte blijkbaar, aangezien je er last van hebt als je je niet kan wegen. Eenmaal per week is voldoende. Ik zou mezelf afvragen of ik te obsessief met gewicht bezig ben als ik jou was. Dat je overgewicht hebt doet er voor die vraag niet eens toe.
Neem je weegschaal mee als dat ding zo belangrijk is dat het jou moet vertellen hoe jij je moet voelen. Past best in een tas.
Als je je zorgen maakt valt het bijna altijd mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En als je je geen zorgen maakt word je onprettig verrast. Dus je mag kiezen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rode_trui schreef:
29-08-2017 15:44
Ik ben niet graatmager , heb zelfs overgewicht.
Probeer(de) zoveel mogelijk op te letten..nam mij voor op vakantie, alleen dat te eten(als tussendoor of qua maaltijd) , wat ik echt het allerlekkerste vind....en het niet te overdrijven.
Heb ik ook gedaan
Ik zou ophouden met opletten... ik eet elke dag wel een ijsje of een wijntje en ik heb geen overgewicht. Alles wat je aandacht geeft groeit.. in dit geval letterlijk.
Saga_Röversdotter schreef:
29-08-2017 17:54
Niet puur gewoonte blijkbaar, aangezien je er last van hebt als je je niet kan wegen. Eenmaal per week is voldoende. Ik zou mezelf afvragen of ik te obsessief met gewicht bezig ben als ik jou was. Dat je overgewicht hebt doet er voor die vraag niet eens toe.
Denk dat je daar een punt hebt :-$
Nu ik thuis ben...eet ik weer 3x per dag met gezonde tussendoortjes.
Heb wel de neiging met laxeerpilletjes in de weer te gaan.
Overgeven lukt niet , Nee ik heb geen Boullimia of hoe je het ook schrijft.
Geen goede gedachten , na alle vrije dagen wil ik echt gewicht gaan verliezen.
Denk er over Weight Watchers te gaan doen.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan... 3.0 erbij :cry:
Maar wel leuke dagen gehad.
Ik lees net terug , ja een obsessie is het zeker.
Mijn (over)gewicht heeft meerdere oorzaken..medicatie..stoppen met roken e.d
Zonder die medicatie kan ik niet, heb het meerdere keren geprobeerd.
Dan maar wat dikker , wil alleen niet nog dikker worden. ;-)
Je hebt geen boulimia zeg je maar je laxeert en weet dat je niet kan kotsen? En staat bovendien elke dag op de weegschaal en als je dat eventjes een dagje niet kan raak je in paniek.

Lieverd, je hebt een probleem. Echt ook. Goed dat je het er hier over durft te hebben. Dat is de eerste stap.
Schaam je niet om hulp te zoeken. Juist niet! Zoals jij zijn er heel veel, en het goede nieuws is: het kan goed komen! En je kan weer gewoon lekker in je vel komen te zitten.
Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven