Teamuitje organiseren
woensdag 6 september 2017 om 10:02
Hey allemaal, samen met een andere stagiaire werd ons gevraagd het teamuitje te organiseren! Dit is voor een groep van ongeveer 70 personen. Onze begeleiders zouden graag met escaperooms aan de slag willen, gaan, maar het probleem hierin is dat wij dan alles zelf zouden moeten maken, bedenken, opzetten etc... Helaas is het personeelsfeest al over een kleine maand en is hier geen tijd voor! Daarom zeiden we tegen elkaar dat we het beste met nieuwe ideeen konden komen die wel haalbaar zouden zijn voor de korte tijd die we hebben (en het budget!).
Ikzelf had het idee om ranking the stars te doen op kantoor in groepjes van 7/8 personen. De groepjes gaan zelfstandig aan de slag en als alle groepen klaar zijn, gaan we gezamenlijk de ranglijsten bekend maken en toelichten (wat voor veel hilariteit kan zorgen).
We hebben zo ongeveer 3/3.5 uur de tijd voor de activiteit. Momenteel hebben we nog een budget over van +/- 15,- p.p. dus dingen kopen om te maken of iets dergelijks is nog mogelijk. Wel gaat van dit geld nog een kleine lunch af. Wie heeft er nog goede ideeën? Belangrijk is dat het iets is wat je binnen kunt uitvoeren, met een grote groep of kleinere groepjes en iets wat zeer betaalbaar is.
Alvast bedankt!
Ikzelf had het idee om ranking the stars te doen op kantoor in groepjes van 7/8 personen. De groepjes gaan zelfstandig aan de slag en als alle groepen klaar zijn, gaan we gezamenlijk de ranglijsten bekend maken en toelichten (wat voor veel hilariteit kan zorgen).
We hebben zo ongeveer 3/3.5 uur de tijd voor de activiteit. Momenteel hebben we nog een budget over van +/- 15,- p.p. dus dingen kopen om te maken of iets dergelijks is nog mogelijk. Wel gaat van dit geld nog een kleine lunch af. Wie heeft er nog goede ideeën? Belangrijk is dat het iets is wat je binnen kunt uitvoeren, met een grote groep of kleinere groepjes en iets wat zeer betaalbaar is.
Alvast bedankt!
Life is for the alive, my dear
woensdag 6 september 2017 om 10:38
woensdag 6 september 2017 om 10:39
woensdag 6 september 2017 om 10:41
woensdag 6 september 2017 om 11:03
Waarom kun je niet gewoon een escaperoom reserveren? Zelf maken is inderdaad niet te doen, daar gaat heel wat tijd in zitten en dan nog is het maar de vraag of het goed gaat. De professionele escaperooms staan er ook niet in twee maanden...
Dat Ranking de Stars zou ik geloof ik ook niet zo leuk vinden. Dat is toch vooral gebaseerd op elkaar afzeiken (het tv programma dan). Wat voor lijstjes gaan jullie laten maken?
Dat Ranking de Stars zou ik geloof ik ook niet zo leuk vinden. Dat is toch vooral gebaseerd op elkaar afzeiken (het tv programma dan). Wat voor lijstjes gaan jullie laten maken?
woensdag 6 september 2017 om 11:16
escaperoom kun je met hooguit 7 personen spelen, anders loop je elkaar echt in de weg, dus dat zijn minstens 10 rooms die je moet reserveren. En als je er maar een hebt, wat doe je dan met de andere collega's in de tussentijd. En de mensen die het helemaal niets vinden, geen puzzel snappen, leuk als je daarmee in een groepje zit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 6 september 2017 om 11:23
Aangezien we, als we een escaperoom reserveren, met een grote groep zijn en de groepjes dan lang op elkaar moeten wachten met wisselen.
Betreft ranking the stars; het idee is er om er een variant van te maken die niet op het programma lijkt, maar eerder met een humoristische inslag. Vragen zoals 'Wie kan er het slechtste inparkeren' of 'Wie drinkt er het meeste koffie' of 'Wie is er altijd wel in voor een borreltje na het werk?'. Hier op kantoor kunnen ze vrij veel van elkaar hebben & ik wil het natuurlijk ook niet ordinair maken (zoals in het programma).
Betreft ranking the stars; het idee is er om er een variant van te maken die niet op het programma lijkt, maar eerder met een humoristische inslag. Vragen zoals 'Wie kan er het slechtste inparkeren' of 'Wie drinkt er het meeste koffie' of 'Wie is er altijd wel in voor een borreltje na het werk?'. Hier op kantoor kunnen ze vrij veel van elkaar hebben & ik wil het natuurlijk ook niet ordinair maken (zoals in het programma).
woensdag 6 september 2017 om 11:24
Welke locatie is dit? Mogelijk kunnen we dit gebruiken voor ons feest. Alvast bedankt
woensdag 6 september 2017 om 11:27
Een uitje voor 70 personen is nooit voor alle 70 leuk, ongeacht wat je gaat doen.nlies schreef: ↑06-09-2017 11:16escaperoom kun je met hooguit 7 personen spelen, anders loop je elkaar echt in de weg, dus dat zijn minstens 10 rooms die je moet reserveren. En als je er maar een hebt, wat doe je dan met de andere collega's in de tussentijd. En de mensen die het helemaal niets vinden, geen puzzel snappen, leuk als je daarmee in een groepje zit
TO, ik zou een bowlingbaan ofzo huren, paintballen, lasergamen. Of organiseer een oktoberfeest.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 6 september 2017 om 11:41
Prison Island bij de Fabrique in Maarssen. Is een soort gevangenis met allerlei 'cellen' die je alleen open krijgt dmv opdrachten. Prima te doen met een grotere groep, dan word je opgedeeld in kleinere groepen van max 5 personen. Je kan daar evt. ook nog karten als je het leuk vindt.
En inderdaad: met 70 personen kan je nooit iets vinden wat iedereen leuk vindt, prison island oid is laagdrempelig en leuk om te doen voor alle leeftijden/fysieke condities e.d.
woensdag 6 september 2017 om 11:49
Hilarischxyasmiiin schreef: ↑06-09-2017 11:23Aangezien we, als we een escaperoom reserveren, met een grote groep zijn en de groepjes dan lang op elkaar moeten wachten met wisselen.
Wij hebben laatst een pubquiz gedaan. Vals spelen was geoorloofd.
woensdag 6 september 2017 om 11:58
Ranking de stars echt niet doen!
Dit is een werkomgeving, en ook al denk jij dat je collega's veel van elkaar kunnen hebben, is het niet aan een paar stagiaires om zogenaamd grappig te gaan doen.
Vraag je baas wat de opzet van het uitje is (teambuilden/samenwerken) of meer ontspanning en google daar eens op.
Dit is een werkomgeving, en ook al denk jij dat je collega's veel van elkaar kunnen hebben, is het niet aan een paar stagiaires om zogenaamd grappig te gaan doen.
Vraag je baas wat de opzet van het uitje is (teambuilden/samenwerken) of meer ontspanning en google daar eens op.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
woensdag 6 september 2017 om 12:05
woensdag 6 september 2017 om 12:07
Dit. Helemaal eens.vandale schreef: ↑06-09-2017 11:58Ranking de stars echt niet doen!
woensdag 6 september 2017 om 12:17
Nee dat klopt, maar zorg dan voor keuzemogelijkheden. is er in de buurt van die escaperoom ook iets om de rest die niet mee wil doen te vermaken.
Voor die ranking the starts ben ik even onder mijn steen uit gekropen, had het nooit gezien, maar niks aan gemist, wat een ellende
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 6 september 2017 om 12:17
Duidelijk. Pubquiz lijkt mij ook momenteel het meest passend. Het uitje draait meer om gewoon gezellig samen te zijn, niet zozeer teambuilding. Er zijn een aantal jarigen en jubileumvierders wiens interesses etc. wij kunnen verwerken in de quizvragen. Het idee is dan ook om een deel van het kantoor 'om te bouwen' tot pub (kaarsjes, nootjes, drankje erbij). Doordat we de quiz zelf zullen maken blijft er wat geld over om deze dingen erbij te doen. Bedankt voor jullie reacties!
(Tips voor de pubquiz zijn natuurlijk ook nog welkom)
woensdag 6 september 2017 om 12:20
Tip: maak categorieën. En gebruik zo'n quiz app.xyasmiiin schreef: ↑06-09-2017 12:17Duidelijk. Pubquiz lijkt mij ook momenteel het meest passend. Het uitje draait meer om gewoon gezellig samen te zijn, niet zozeer teambuilding. Er zijn een aantal jarigen en jubileumvierders wiens interesses etc. wij kunnen verwerken in de quizvragen. Het idee is dan ook om een deel van het kantoor 'om te bouwen' tot pub (kaarsjes, nootjes, drankje erbij). Doordat we de quiz zelf zullen maken blijft er wat geld over om deze dingen erbij te doen. Bedankt voor jullie reacties!