Vriezer in houten schuur?

06-09-2017 11:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat? Ik twijfel omdat het in de zomer te warm is en in de winter te koud.
Toch heb ik een vriezer nodig maar door omstandighedenkan ik hem de komende 1 a 2 jaar even nergens anders kwijt.
http://www.vriezer.nl/vriespedia/kan-ee ... de-ruimte/

's Zomers zal niet gauw een probleem zijn maar 's winters wel. Zelfs bij klimaatklasse SN moet de minimumtemperatuur 10 graden Celcius zijn.
viva1966 schreef: ↑
06-09-2017 11:58
http://www.vriezer.nl/vriespedia/kan-ee ... de-ruimte/

's Zomers zal niet gauw een probleem zijn maar 's winters wel. Zelfs bij klimaatklasse SN moet de minimumtemperatuur 10 graden Celcius zijn.
Je zou de vriezer natuurlijk gewoon uit kunnen zetten als het buiten vriest ;-)
Ik volg even. Wil ook graag een vriezer in de schuur zetten..
Mijn buurvrouw heeft al 20 jr een vriezer in de schuur staan. werkend.
Ik heb wel 10 jaar een ouderwetse diepvrieskist in een (niet geïsoleerde) houten schuur gehad en nooit problemen.
Het was een ouwetje van mijn ouders, toen hij 5 jaar geleden eruit ging omdat ik nu de diepvries in de bijkeuken heb, deed hij het nog steeds prima met zijn ondertussen 20 jaar oud.
winkelfanaat schreef: ↑
06-09-2017 12:08
In een houten schuur? Het scheelt nogal als het een stenen muur is
Wij hadden onze vriezer in onze (stenen maar niet goed geïsoleerde) garage en deze stond ongeveer 6 á 7 maanden per jaar uit omdat het te koud was. Dan werkte hij simpelweg niet onvoldoende. Vriezers gebruiken warme lucht om te koelen geloof ik. Ik vond het erg onhandig maar het was op dat moment niet anders (en ik was wel erg blij met mijn ijsjes en pizza's in de zomer). Als ik het opnieuw zou moeten doen had ik een kleine vriezer op zolder gezet of in de keuken een koelkast met vriesvak.
Probeer het uit met een tweedehandsje of krijgertje?
Wij hebben het nu zo'n 6-7 jaar. Werkt nog steeds :proud:
If you can dream it, you can do it.
Onze vriezer is stuk gegaan in onze houten schuur. In de zomer werd het soms 45 graden in de schuur en dat trok de vriezer niet.
Mijn ouders hebben al jaaaaaaren een vriezer in de houten schuur, zonder enige isolatie. Hij doet het nog altijd.
winkelfanaat schreef: ↑
06-09-2017 12:08
Met oude vriezers is dat ook geen probleem, met de moderne vriezers van tegenwoordig wel.
Ik heb ook al een aantal jaar een vriezer in een houten schuur staan. Geen enkel probleem mee gehad.
Gaat bijna altijd goed, als het maar boven 0 graden blijft en je geen koelvriescombinatie met één motor neemt.
Onze vriezer hield er mee op in de schuur.
Ik heb jaren een vriezer in mijn oude houten schuurtje gehad. Deed het prima, nooit problemen mee gehad. Mijn schoonouders hadden er een in een houten kast tegen hun huis staan, is ook altijd goed gegaan. In al die jaren heeft het flink gevroren, hij bleef het keurig doen.

Ook mijn droger aardig wat jaren in de schuur gehad. Ook geen probleem.

Ik zou het dus gewoon doen. Mocht je een nieuwe gaan kopen koop dat niet zo'n dure, mocht er toch iets gebeuren is er ook geen man over boord.
Dahlia74 schreef: ↑
06-09-2017 12:52
Met oude vriezers is dat ook geen probleem, met de moderne vriezers van tegenwoordig wel.
Dat zou heel goed kunnen. Verder vraag ik me ook af hoeveel stroom zo'n vriezer verbruikt in een schuur van 40/50 graden in de zomer.
Voor TO: het is inderdaad een houten schuurtje, wel met beton ondergrond.
Een jaar of 8 geleden hebben we onze oude inbouwvriezer in de (houten) schuur gezet met het idee "zo lang hij nog werkt, staat hij daar prima". De vriezer is inmiddels 20 jaar oud en werkt nog steeds.
Koelkasten en vriezers worden gemaakt voor een bepaalde klimaatklasse. Deze klasse geeft aan welke omgevingstemperaturen een koelkast of vriezer aankan. Voor koude ruimten is dit de SN klasse, welke aangeeft dat het apparaat gebruikt moet worden tussen 10 en 32 graden. Gebruik in een houten schuur valt dus niet aan te raden aangezien het waarschijnlijk kouder dan 10 graden zal worden.
Eventueel zet je er een aantal piepschuimen platen omheen/ onder.
Wij hadden een Elcold vriezer omdat we voor de honden korting kregen als we het rauwe versvoer zelf per 100 kg ophaalden bij de producent. Een simpel model zonder toeters en bellen; dan kon er ook niets aan kapot gaan. Alleen wel een hele zuinige; had dikkere wanden en bleef dus langer op temperatuur (bij stroomuitval maar dus ook bij warm weer enzo). Was heel groot en we bewaarden ook ons eigen eten er in. Hij stond eerst in de schuur, maar bij groeiend ruimtegebrek kwam daar de wasdroger; toen kwam de vriezer onder een afdak tegen een stenen tuinmuur aan. Hij heeft altijd prima gewerkt. Met de leverancier overlegd of het een probleem was om hem zo neer te zetten, en dat kon prima: alleen kans dat de thermostaat minder nauwkeurig werd als het buiten vroor, dus dan vroor hij bijvoorbeeld 15 ipv 20 graden onder nul. Heb hem ook nog goed verkocht via Marktplaats toen hij weg moest (honden waren overleden en we gingen verhuizen). Er kwam iemand diezelfde dag nog vanuit Gorichem met een busje voor naar Utrecht gereden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven