Werk & Studie alle pijlers

Motivatie brief

06-09-2017 18:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaayy,

Voor mijn stage plek moet ik een motivatie brief maken, maar daar ben ik niet zo goed in. Heb al op internet gekeken maar daar werd ik niet echt slimmer van. Ik weet wel dat je er bijv in moet zetten waarom ik daar stage wil gaan lopen maar de rest weet ik niet zo goed. Het moet wel kort blijven want het vlak is niet zo groot. Iemand tips?? :bye:
anoniem_349988 wijzigde dit bericht op 06-09-2017 19:00
9.98% gewijzigd
Hoi,

Waarom moet een bedrijf jou aannemen en niet iemand anders? Wat heb je te bieden? Wat zijn goede eigenschappen van je? Benoem deze niet alleen maar geef ook voorbeelden waaruit blijkt dat je die eigenschappen bezit. Vooral niet te veel kijken naar de standaardbrieven van internet. Wees onderscheidend.

Succes!
Consistency compounds.
Stageplek en motivatiebrief horen aan elkaar, heb je iemand om je brief te controleren?
Hier een voorbeeld:

https://www.jobnet.nl/arbeidsmarkt/stag ... /item10076
Star² schreef:
06-09-2017 19:02
Stageplek en motivatiebrief horen aan elkaar, heb je iemand om je brief te controleren?
First things first, inderdaad :)
Laat ook je spelling ed controleren door iemand wel goed is in Nederlands.

Waarom deze organisatie? Waarom deze functie/ plek? Kijk naar missie en visie van bedrijf/ instelling en kijk of dit bij je past. Geef met voorbeelden aan waarom dit bij je past. Wat zijn je goede eigenschappen/ vaardigheden? En wat wil je leren in de stage?
Is goed die ga ik gebruiken. Tot nu heb ik heb ik dat ik mij graag zou willen aanmelden voor de stage, de reden waarom mij die stage plek aanspreekt. Maar verder loop ik eigenlijk een beetje vast... Hoe zou ik dat verder het beste kunnen doen?
Wat voor een soort stage is het?
Lees je de tips wel? Je stelt nu weer dezelfde vraag...
Ginerva schreef:
06-09-2017 19:52
Wat voor een soort stage is het?
een lintstage
Saga_Röversdotter schreef:
06-09-2017 19:53
Tuurlijk heb ik die gelezen. Mijn vraag is nu hoe ik de tekstopbouw moet doen. Heb het een beetje onduidelijk gevraagd denk ik
idontknow1 schreef:
06-09-2017 20:03
een lintstage
En in welke richting?
Saga_Röversdotter schreef:
06-09-2017 19:53
En maakt dezelfde spelfout
Aardbei_86 schreef:
06-09-2017 20:20
En maakt dezelfde spelfout
Ach ja niet iedereen is even goed met spelling
Zorg er gewoon voor dat je een nette, niet al te lange, brief hebt. Inderdaad goed checken op spelling en stijl. Verder vind ik het altijd interessant om iets 'persoonlijks' te lezen in de motivatie. Waar word jij blij van? Niets is zo geestdodend als een ellenlange brief welke niets anders is dan een uitgebreide versie van een CV. Van een beetje persoonlijkheid word ik als HRM-er dan weer blij :)
Ginerva schreef:
06-09-2017 20:21
Ach ja niet iedereen is even goed met spelling
Klopt, is ook niet erg. Maar ze was er een paar posts daarvoor op gewezen. Ze vraagt hoe ze een goede brief kan schrijven. Dan hoort dit er ook bij.
Aanhef

Aanleiding voor de brief; stageplek bij zus en zo.

Alinea 1: Interesse in vakgebied

Alinea 2: Interesse in DIT bedrijf

Alinea 3: Wat je te bieden hebt. Soms ook waar dat uit blijkt, maar let op dat je niet je CV herhaalt.

Afsluiting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven