Motivatie brief
woensdag 6 september 2017 om 18:58
Haaayy,
Voor mijn stage plek moet ik een motivatie brief maken, maar daar ben ik niet zo goed in. Heb al op internet gekeken maar daar werd ik niet echt slimmer van. Ik weet wel dat je er bijv in moet zetten waarom ik daar stage wil gaan lopen maar de rest weet ik niet zo goed. Het moet wel kort blijven want het vlak is niet zo groot. Iemand tips??
Voor mijn stage plek moet ik een motivatie brief maken, maar daar ben ik niet zo goed in. Heb al op internet gekeken maar daar werd ik niet echt slimmer van. Ik weet wel dat je er bijv in moet zetten waarom ik daar stage wil gaan lopen maar de rest weet ik niet zo goed. Het moet wel kort blijven want het vlak is niet zo groot. Iemand tips??
anoniem_349988 wijzigde dit bericht op 06-09-2017 19:00
9.98% gewijzigd
woensdag 6 september 2017 om 19:00
Hoi,
Waarom moet een bedrijf jou aannemen en niet iemand anders? Wat heb je te bieden? Wat zijn goede eigenschappen van je? Benoem deze niet alleen maar geef ook voorbeelden waaruit blijkt dat je die eigenschappen bezit. Vooral niet te veel kijken naar de standaardbrieven van internet. Wees onderscheidend.
Succes!
Waarom moet een bedrijf jou aannemen en niet iemand anders? Wat heb je te bieden? Wat zijn goede eigenschappen van je? Benoem deze niet alleen maar geef ook voorbeelden waaruit blijkt dat je die eigenschappen bezit. Vooral niet te veel kijken naar de standaardbrieven van internet. Wees onderscheidend.
Succes!
Consistency compounds.
woensdag 6 september 2017 om 19:03
woensdag 6 september 2017 om 19:32
Laat ook je spelling ed controleren door iemand wel goed is in Nederlands.
Waarom deze organisatie? Waarom deze functie/ plek? Kijk naar missie en visie van bedrijf/ instelling en kijk of dit bij je past. Geef met voorbeelden aan waarom dit bij je past. Wat zijn je goede eigenschappen/ vaardigheden? En wat wil je leren in de stage?
Waarom deze organisatie? Waarom deze functie/ plek? Kijk naar missie en visie van bedrijf/ instelling en kijk of dit bij je past. Geef met voorbeelden aan waarom dit bij je past. Wat zijn je goede eigenschappen/ vaardigheden? En wat wil je leren in de stage?
woensdag 6 september 2017 om 19:40
woensdag 6 september 2017 om 20:05
Tuurlijk heb ik die gelezen. Mijn vraag is nu hoe ik de tekstopbouw moet doen. Heb het een beetje onduidelijk gevraagd denk ikSaga_Röversdotter schreef: ↑06-09-2017 19:53Lees je de tips wel? Je stelt nu weer dezelfde vraag...
woensdag 6 september 2017 om 20:08
En in welke richting?
woensdag 6 september 2017 om 20:20
En maakt dezelfde spelfoutSaga_Röversdotter schreef: ↑06-09-2017 19:53Lees je de tips wel? Je stelt nu weer dezelfde vraag...
woensdag 6 september 2017 om 20:21
Ach ja niet iedereen is even goed met spelling
woensdag 6 september 2017 om 20:23
Zorg er gewoon voor dat je een nette, niet al te lange, brief hebt. Inderdaad goed checken op spelling en stijl. Verder vind ik het altijd interessant om iets 'persoonlijks' te lezen in de motivatie. Waar word jij blij van? Niets is zo geestdodend als een ellenlange brief welke niets anders is dan een uitgebreide versie van een CV. Van een beetje persoonlijkheid word ik als HRM-er dan weer blij