Uiterlijk en geluk in de liefde..
zondag 15 februari 2009 om 23:13
Hoii,
Denken jullie dat een mooi uiterlijk per definitie garant staat voor meer geluk hebben in de liefde? Als ik om me heen kijk valt me vaak op dat het lijkt alsof "mooie" mensen {die voldoen aan de maatstaven} vaak minder moeite hoeven te toen om liefde te vinden en ook meer geluk in de liefde in het algemeenr.. is dit een droombeeld of zit er een kern van waarheid in?
ben benieuwd naar meningen
groetjes...
Denken jullie dat een mooi uiterlijk per definitie garant staat voor meer geluk hebben in de liefde? Als ik om me heen kijk valt me vaak op dat het lijkt alsof "mooie" mensen {die voldoen aan de maatstaven} vaak minder moeite hoeven te toen om liefde te vinden en ook meer geluk in de liefde in het algemeenr.. is dit een droombeeld of zit er een kern van waarheid in?
ben benieuwd naar meningen
groetjes...
zondag 15 februari 2009 om 23:18
Tsja, als je de liefde gevonden hebt zal het niet meer uitmaken denk ik. Maar voor je die liefde vindt, heb je het als persoon met een uiterlijk dat gemiddeld wordt gezien als 'goed', wel gemakkelijker denk ik. Ik denk omdat je meer kans hebt om te kiezen?
Dat is wellicht verkeerd, maar zo steken mensen toch in elkaar. Iedereen gaat op uiterlijk af, in eerste instantie, zo is de mens nou eenmaal geprogrammeerd. Dit komt naar voren in verschillende onderzoeken, bijvoorbeeld tijdens sollicitatiegesprekken of eerste indrukken. Iemand die 'mooi' is, wordt bijvoorbeeld toch sneller aangenomen of sneller beoordeeld als iemand die waarschijnlijk aardig/competent is.
Het is wel iets waar redelijk snel ook weer overheen gestapt wordt, waarna het innerlijk een belangrijkere rol speelt.
Dat is wellicht verkeerd, maar zo steken mensen toch in elkaar. Iedereen gaat op uiterlijk af, in eerste instantie, zo is de mens nou eenmaal geprogrammeerd. Dit komt naar voren in verschillende onderzoeken, bijvoorbeeld tijdens sollicitatiegesprekken of eerste indrukken. Iemand die 'mooi' is, wordt bijvoorbeeld toch sneller aangenomen of sneller beoordeeld als iemand die waarschijnlijk aardig/competent is.
Het is wel iets waar redelijk snel ook weer overheen gestapt wordt, waarna het innerlijk een belangrijkere rol speelt.
zondag 15 februari 2009 om 23:21
Ik denk eigenlijk dat het onzin is. Je kan er heel mooi uit zien, maar als je een rotkarakter hebt en mensen je niet kunnen uitstaan houdt het wel op. Misschien dat mooie mensen wel eerder aangesproken worden. Maar als je het over liefde hebt, gaat dat toch wel dieper dan uiterlijk. (hopelijk) Het zal je misschien in het begin wat helpen, maar daarna zal je toch ook moeten bewijzen dat je echt zo leuk bent als je eruit ziet.
zondag 15 februari 2009 om 23:25
Ik denk gedeeltelijk wel ja.
Ik heb een vriendin en die is beeldschoon, werkelijk.
Lang, blond haar. Mooie grote (bambi-)ogen, strak lijntje.
Daarnaast is het ook nog eens een schat van een meid.
Die combinatie zorgt ervoor dat ze de mannen voor het uitzoeken heeft, waardoor het eigenlijk niet eens de vraag is of het wederzijds is, als zij een man ziet zitten.
Aan de andere kant kun je nog zo mooi zijn, maar als je een enorme bitch bent, weet ik ook niet of de mannen je geweldig vinden
Ik heb een vriendin en die is beeldschoon, werkelijk.
Lang, blond haar. Mooie grote (bambi-)ogen, strak lijntje.
Daarnaast is het ook nog eens een schat van een meid.
Die combinatie zorgt ervoor dat ze de mannen voor het uitzoeken heeft, waardoor het eigenlijk niet eens de vraag is of het wederzijds is, als zij een man ziet zitten.
Aan de andere kant kun je nog zo mooi zijn, maar als je een enorme bitch bent, weet ik ook niet of de mannen je geweldig vinden
zondag 15 februari 2009 om 23:26

zondag 15 februari 2009 om 23:33
ik heb een aantal bloedmooie vriendinnen, een stuk of 6, die 27 zijn, en al jaaaaren vrijgezel, of een paar keer een korte relatie hadden die niet werkte...
en ik heb een aantal minder mooie vriendinnen die al jaaaren een relatie hebben of de ene na de andere langdurige relatie hebben...
ik denk dus dat het niks zegt...
en ik heb een aantal minder mooie vriendinnen die al jaaaren een relatie hebben of de ene na de andere langdurige relatie hebben...
ik denk dus dat het niks zegt...

zondag 15 februari 2009 om 23:40
Deze discussie doet me denken aan een quote van Naomi Wolff (van The Beauty Myth)
No matter what a woman's appearance may be, it will be used to undermine what she is saying and taken to individualize - as her personal problem - observations she makes about the beauty myth in society.
Je kan het als vrouw dus nooit goed doen of e uiterlijk wordt er bij gehaald..
No matter what a woman's appearance may be, it will be used to undermine what she is saying and taken to individualize - as her personal problem - observations she makes about the beauty myth in society.
Je kan het als vrouw dus nooit goed doen of e uiterlijk wordt er bij gehaald..

zondag 15 februari 2009 om 23:51
Ik vind zelf niet iedereen die ik 'objectief' mooi vind ook aantrekkelijk en andersom. Ken 'mooie' meiden met uitstekende, gezonde relaties, en minder mooie die altijd gelazer hebben (niet alleen met mannen). En andersom.
Ik vind het altijd wel gek dat er zoveel nadruk wordt gelegd op het standaard plaatje van een geile stoeipoes, wanneer het gaat om je seksueel zeker te voelen. Alsof alleen slanke, rimpelloze kittige dingetjes het 'recht' hebben op het genieten van seks (of de liefde for that matter). Of alsof dat alleen maar de juiste manier is. Hoe vaak hoor/lees je niet "Sinds ik pikant ondergoed heb, voel ik me een stuk zekerder". Ik vind dat altijd toch raar, dat je dan dus kennelijk je aanpast aan een beeld (om je seksueel zekerder te voelen moet je naar de Christine LeDuc iets uitzoeken), in plaats van bij jezelf te rade gaat wat jou seksueler kan laten voelen. Iederéén is toch een seksueel (en liefdevol) wezen. Waarom zouden die behoeftes anders zijn als je niet standaard 'mooi' bent?
Aanvulling: Maar goed, ik zie dat er in TO gevraagd werd naar vooral relatie dingen en dit was toch wel een beetje een 'seks' post..
En voor een ieder die graag wat uitzoekt bij de Christine LeDuc, ik ben daar helemal niet op tegen hoor.
Ik vind het altijd wel gek dat er zoveel nadruk wordt gelegd op het standaard plaatje van een geile stoeipoes, wanneer het gaat om je seksueel zeker te voelen. Alsof alleen slanke, rimpelloze kittige dingetjes het 'recht' hebben op het genieten van seks (of de liefde for that matter). Of alsof dat alleen maar de juiste manier is. Hoe vaak hoor/lees je niet "Sinds ik pikant ondergoed heb, voel ik me een stuk zekerder". Ik vind dat altijd toch raar, dat je dan dus kennelijk je aanpast aan een beeld (om je seksueel zekerder te voelen moet je naar de Christine LeDuc iets uitzoeken), in plaats van bij jezelf te rade gaat wat jou seksueler kan laten voelen. Iederéén is toch een seksueel (en liefdevol) wezen. Waarom zouden die behoeftes anders zijn als je niet standaard 'mooi' bent?
Aanvulling: Maar goed, ik zie dat er in TO gevraagd werd naar vooral relatie dingen en dit was toch wel een beetje een 'seks' post..

zondag 15 februari 2009 om 23:51
Misschien gaat het makkelijker om in aanraking te komen met anderen (ligt ook aan het feit dat mooie mensen zich ervan bewust zijn en dat uistralen waar het uiteindelijk meer om draait: uitstraling/charisma en karakter) maar daarna.......dan moet toch iedereen het zelf zien te maken en dan gaat het uiterlijk steeds minder tellen. Dan gaat het toch om je persoonlijkheid en karakter e.d. Natuurlijk helpt er een beetje leuk uitzien wel, maar soms is erg mooi zijn zelfs lelijk......in mijn ogen. Kijk naar Jolante weet je wel, ik vind haar lelijk van mooiigheid en zo zijn er ook veel mensen mooi van lelijkigheid als je snapt wat ik bedoel. En wat mooi is is ook verschillend voor iedereen. Dat heb ik echt wel ondervonden en gezien om me heen! Ik zie hele onaantrekkelijke mensen (uiterlijk) met de meest knappe, dus ja het is allemaal mogelijk!
voer eendjes geen oorlog!
zondag 15 februari 2009 om 23:53
Ik heb wel eens gelezen van een onderzoek waarbij ze dit 'uitgetest' hebben. Op een soort feest werden mensen van verschillende mooi-igheid met elkaar in contact gebracht. De mooiste vrouwen waren duidelijk het populairst, hadden de meeste aanspraak, meeste oogcontact etc. Maar als aan de mannen werd gevraagd met wie ze nog een keer wilden afspreken dan bleken de gemiddeld aantrekkelijke dames het populairst (ben ik ff blij met met mijn doorsnee uiterlijk ).
Verder is er een theorie dat mensen het liefst een relatie aangaan met iemand van ongeveer gelijke aantrekkelijkheid (als het gaat om een serieuze relatie). Zo beschouwd hebben de lelijkerds ongeveer evenveel kans als de mooierds, er zijn immers ongeveer evenveel mooie/lelijke mannen als mooie/lelijke vrouwen. En ook hier komen de doorsnee mensen er weer het beste vanaf, want daar zijn er het meeste van dus dan heb je de meeste keus en dus de grootste kans iemand te vinden die ook in andere opzichten goed bij je past.
Wat wel aangetoond schijnt te zijn is dat mooie mensen al van jongs af aan meer aandacht en zorg krijgen (meer aandacht in de klas, meer glimlachjes van vreemden etc.). Dit soort aandacht is van positieve invloed op je zelfbeeld, en je zelfbeeld speelt weer een belangrijke rol in de liefde (als je jezelf de moeite waard vindt laat je je bijv. minder gauw naar behandelen). Dus dat zou dan indirect wel eens van invloed kunnen zijn op iemands succes in de liefde.
Verder is er een theorie dat mensen het liefst een relatie aangaan met iemand van ongeveer gelijke aantrekkelijkheid (als het gaat om een serieuze relatie). Zo beschouwd hebben de lelijkerds ongeveer evenveel kans als de mooierds, er zijn immers ongeveer evenveel mooie/lelijke mannen als mooie/lelijke vrouwen. En ook hier komen de doorsnee mensen er weer het beste vanaf, want daar zijn er het meeste van dus dan heb je de meeste keus en dus de grootste kans iemand te vinden die ook in andere opzichten goed bij je past.
Wat wel aangetoond schijnt te zijn is dat mooie mensen al van jongs af aan meer aandacht en zorg krijgen (meer aandacht in de klas, meer glimlachjes van vreemden etc.). Dit soort aandacht is van positieve invloed op je zelfbeeld, en je zelfbeeld speelt weer een belangrijke rol in de liefde (als je jezelf de moeite waard vindt laat je je bijv. minder gauw naar behandelen). Dus dat zou dan indirect wel eens van invloed kunnen zijn op iemands succes in de liefde.

zondag 15 februari 2009 om 23:59
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 februari 2009 @ 23:55:
Ik denk ook wel dat als je mooi bent je mannen misloopt die denken toch geen kans te maken .Ik denk dat dat ook wel eens de reden zou kunnen zijn dat de mannen in dat experiment dat ik noemde liever met de doorsnee vrouwen nog eens wilden afspreken dan met de hele mooie.
Ik denk ook wel dat als je mooi bent je mannen misloopt die denken toch geen kans te maken .Ik denk dat dat ook wel eens de reden zou kunnen zijn dat de mannen in dat experiment dat ik noemde liever met de doorsnee vrouwen nog eens wilden afspreken dan met de hele mooie.

maandag 16 februari 2009 om 00:00
Trouwens, wat is geluk hebben in de liefde? Een collega van me, erg mooi meisje, heeft de aandacht van bijna alle mannen op de werkvloer (en eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze ook goed is om hun aandacht vast te houden, veel dubbele signalen). Dus ja, ze kan uit meer mannen kiezen. Maar of dat geluk is? Wat moet je met aandacht van 20 mannen als je ze allemaal niet leuk vind?
Ondertussen gaat er nu iemand met haar vreemd (hij heeft een vriendin in een andere stad) en kreeg ik te horen dat ze hiervoor ook al minares is geweest (en een man zijn vrouw voor haar heeft verlaten, waarna ze hem niet meer wou).
Ik ben absoluut niet jaloers op haar, ook al krijgt ze al die aandacht.
Ondertussen gaat er nu iemand met haar vreemd (hij heeft een vriendin in een andere stad) en kreeg ik te horen dat ze hiervoor ook al minares is geweest (en een man zijn vrouw voor haar heeft verlaten, waarna ze hem niet meer wou).
Ik ben absoluut niet jaloers op haar, ook al krijgt ze al die aandacht.

maandag 16 februari 2009 om 00:05
Misschien dat het ook wel een soort van self fulfilling prophecy wordt uiteindlijk.
Als jij denkt dat je geen goede man/vrouw kan krijgen omdat je er niet goed genoeg uitziet, straal ook je ook weinig aantrekkelijkheid uit. Niet in je lichaamshouding, en niet hoe je tegenover andere in het leven staat.
Als jij denkt dat je geen goede man/vrouw kan krijgen omdat je er niet goed genoeg uitziet, straal ook je ook weinig aantrekkelijkheid uit. Niet in je lichaamshouding, en niet hoe je tegenover andere in het leven staat.
maandag 16 februari 2009 om 00:45
Ik denk dat het kul is. Moet ik wel bij zeggen: mensen die 180 kilo wegen, pukkels hebben, een bochel en een haakneus zullen wellicht wat minder kans hebben op een partner...maar....op ieder potje past een dekseltje. Ik heb maat 48+ en heb nog nooit lang zonder man gezeten. Het is allemaal uitstraling en persoonlijkheid.
maandag 16 februari 2009 om 00:58
Ik denk dat aantrekkelijke mensen wel degelijk meer kansen hebben op geluk in de liefde. Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee.
Iemand hierboven schrijft dat ze maat 48 heeft en toch nooit lang zonder man heeft gezeten. Maar met maat 48 kun je toch ook gewoon aantrekkelijk zijn? En dus meer (kansen op) geluk in de liefde hebben. (Een andere verklaring kan natuurlijk zijn dat ze zich in de armen van elke willekeurige kneus stort, maar daar gaan we maar even niet vanuit
Iemand hierboven schrijft dat ze maat 48 heeft en toch nooit lang zonder man heeft gezeten. Maar met maat 48 kun je toch ook gewoon aantrekkelijk zijn? En dus meer (kansen op) geluk in de liefde hebben. (Een andere verklaring kan natuurlijk zijn dat ze zich in de armen van elke willekeurige kneus stort, maar daar gaan we maar even niet vanuit

maandag 16 februari 2009 om 01:08
en hier in brabant zeggen ze : van un schon taffel itte nieh alleen... (van een mooie tafel eet je niet alleen, dus mooie mensen gaan vreemd)
wat ik ermee wil zeggen:
als je ervan uitgaat dat mooie vrouwen (omdat mensen een partner uitkiezen die gemiddeld genomen even mooi is) een mooie man krijgen, denk ik (of is dat een vooroordeel) dat de kans groter is dat ze een vreemdgaande player krijgen, dan een goeie betrouwbare kerel.
dit is in ieder geval wel wat ik vaak heb zien gebeuren bij mooie vriendinnen van me. die kregen een relatie met een mooie populaire kerel, die vervolgens wel fout was en ze behoorlijk kwetste...
wat ik ermee wil zeggen:
als je ervan uitgaat dat mooie vrouwen (omdat mensen een partner uitkiezen die gemiddeld genomen even mooi is) een mooie man krijgen, denk ik (of is dat een vooroordeel) dat de kans groter is dat ze een vreemdgaande player krijgen, dan een goeie betrouwbare kerel.
dit is in ieder geval wel wat ik vaak heb zien gebeuren bij mooie vriendinnen van me. die kregen een relatie met een mooie populaire kerel, die vervolgens wel fout was en ze behoorlijk kwetste...

maandag 16 februari 2009 om 01:11
Je hebt de min of meer "objectieve standaard" wat betreft schoonheid en je hebt het genuanceerdere beeld van het uiteindelijke "totaalplaatje" - en dan laat ik karakter nog buiten beschouwing. Iemand kan op een foto bijvoorbeeld erg knap zijn, maar in werkelijkheid tegenvallen vanwege zijn/haar stem, motoriek, houding, lach, manier van kijken, etc. Daarnaast komt nog de persoonlijkheid, die uiteindelijk natuurlijk ook erg belangrijk is voor iemands aantrekkelijkheid.
Mijn persoonlijke ervaring is dat aantrekkelijkheid voor het overgrote deel wordt bepaald door de combinatie van zelfvertrouwen, vrolijkheid, je op je gemak voelen, easygoing zijn en over de hele linie blij zijn (met jezelf & het leven in het algemeen). Ik denk dat mensen die deze eigenschappen bezitten - vaak vloeien ze ook in elkaar over - over het algemeen aantrekkelijk gevonden worden. Een leuk, open gezicht draagt hier ook aan bij, maar dit kun je natuurlijk op 100 manieren invullen. Lichaamsverhoudingen zijn, denk ik, secundair (ervan uitgaande dat er geen grote afwijkingen zijn, extreem over- of ondergewicht, etc.).
Mijn persoonlijke ervaring is dat aantrekkelijkheid voor het overgrote deel wordt bepaald door de combinatie van zelfvertrouwen, vrolijkheid, je op je gemak voelen, easygoing zijn en over de hele linie blij zijn (met jezelf & het leven in het algemeen). Ik denk dat mensen die deze eigenschappen bezitten - vaak vloeien ze ook in elkaar over - over het algemeen aantrekkelijk gevonden worden. Een leuk, open gezicht draagt hier ook aan bij, maar dit kun je natuurlijk op 100 manieren invullen. Lichaamsverhoudingen zijn, denk ik, secundair (ervan uitgaande dat er geen grote afwijkingen zijn, extreem over- of ondergewicht, etc.).