Ver over de datum
vrijdag 15 september 2017 om 16:28
Goedemiddag dames en heren, ik vraag mij af of mensen hier ook wel eens etenswaren, ver over de datum, gewoon opeten? Ik vond in de kast van die mini potjes jam, allemaal nog dicht. Ik had een potje opengemaakt. Frambozen jam, rook prima, de smaak ook top. Alleen de kleur had meer weg van appelstroop. Toch op een beschuitje gesmeerd en opgegeten. Op het potje stond tht 2013
Ik vertrouw op mijn neus en smaak.
Ik vertrouw op mijn neus en smaak.
zondag 17 september 2017 om 15:14
Jazazamaenade schreef: ↑17-09-2017 15:01Zo zeg, bacon die 2 maanden over de datum was ? Zou ik niet durven.
Is het altijd goed gegaan ?
Ik heb laatst rookvlees van een paar dagen over de datum weggedaan. Had een rare groene glans, en rook anders.
Het ging me wel aan het hart, vooral omdat er een dier voor is gestorven, dan vind ik het wel extra erg iets weg te gooien.
Een vreemde glans of juist dof, witte waas, bruinige tint, de geur van oud bloed of vissig, of inderdaad gewoon een andere geur:direct weg ermee.
Als vlees niet meer goed is, ruik je en zie je dat. Als je twijfelt merk je het wel tijdens de beginfase van het verhitten, waar de geur nog eens versterkt wordt.
zondag 17 september 2017 om 21:25
Hahaha de eerste ontmoeting met mijn (ex) schoonouders kreeg ik koffie met bedorven koffiemelk. Ik rook een kotslucht toen ik een slok wilde nemen. Ik durfde het gelukkig wel te zeggen.
zondag 17 september 2017 om 23:18
Oh, daar zou ik echt boos van worden als ik daar achter kwam. Dat je zelf het risico loopt om ziek te worden moet jij weten maar ik wil dat niet. Ik zou ook niet meer bij je komen eten.polonaise schreef: ↑17-09-2017 13:47Heb deze week stamppot gemaakt met bacon die 2 maand over datum was. En had mijn schoonmoeder te eten. Ik weet dat zij ook geen moeite heeft met zoiets. Heb het wel gezegd, zij vindt het alleen maar goed dat we het niet weggegooid hebben.
Als ik gasten te eten krijg, dan zet ik ze dat voor wat ze zelf ook zouden doen. Schoonmoeder krijgt dus gerust bacon die over de datum is. Vriendin x zou ik dat niet geven, die vindt dat vies.
Natte tosti..
zondag 17 september 2017 om 23:21
Kleurfoutje schreef: ↑17-09-2017 21:25Hahaha de eerste ontmoeting met mijn (ex) schoonouders kreeg ik koffie met bedorven koffiemelk. Ik rook een kotslucht toen ik een slok wilde nemen. Ik durfde het gelukkig wel te zeggen.
nounou
zondag 17 september 2017 om 23:25
Mevrouw tomatensoep :Ik heb het van tevoren aangegeven, dus niet stiekem geprobeerd om mijn schoonmoeder te vergiftigen. En ze vond het geen probleem (mens is extremer dan ik wat betreft houdbaarheidsdatum overschrijden)
als iemand zoals jij bij mij zou komen eten, zou ik dat niet opdienen omdat ik best begrijp dat niet iedereen dat normaal vindt.
als iemand zoals jij bij mij zou komen eten, zou ik dat niet opdienen omdat ik best begrijp dat niet iedereen dat normaal vindt.
zondag 17 september 2017 om 23:54
Tht producten die over datum zijn, daar kun je niet ziek van worden, enkel de kwaliteit gaat achteruit. Bij tgt moet je wel uitkijken. Maar ook al word je er niet ziek van (tht producten) ik heb wel trauma's van eten bij mijn overgroot opa vroeger. Hagelslag, chips,pindakaas..dat kan na een paar jaar over de datum zijn echt wel goor en muf smaken bah!!
anoniem_316345 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 23:55
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.99% gewijzigd