Wat heb jij nooit gedaan, wat heel normaal is

25-09-2017 08:54 550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend-topic.
Wat heb jij nog nooit gedaan, want voor anderen heel normaal is.
Ik trap af:
Heb nog nooit kaasfondue gegeten
Heb nog nooit mijn haar door een kapper laten knippen
PredjeeRocks schreef:
28-09-2017 00:27
Ik heb ook nog nooit kaasfondue gegeten, terwijl ik dat al mijn hele leven wil.
.
.
Gewoon een keer doen, ben je meteen genezen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met van dat dure, exclusieve eten bij jullie? Ik heb volgens mij nog nooit tonijn, oesters of truffels gegeten. En er is misschien nog wel meer exclusief spul, dat zo bijzonder is dat ik er niet eens van gehoord heb!

Verder ben ik nog nooit in een discotheek, een voetbalstadion of een fitnessclub geweest.

Ik heb ook nooit een cheque uitgeschreven, die waren bij ons al in onbruik geraakt tegen de tijd dat ik een eigen bankrekening had.
Alle reacties Link kopieren
tonijn en oesters zijn toch niet exclusief duur spul?

Vis is relatief duur, maar de twee bovenstaande zijn zelfs voor tokkies betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen, dat ik tot nu toe het opvallendste vind (al 1 van de eerste posts), iemand die nog nooit een vega-dag had gehad.
Dat kan ik me praktisch gezien al niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een weekmenu gemaakt en de bijbehorende boodschappen gedaan. Ik kijk hooguit 2 en heel soms 3 dagen vooruit wat we willen eten. En dan wisselt het nog vaak.
lilalinda schreef:
28-09-2017 08:19
Moet zeggen, dat ik tot nu toe het opvallendste vind (al 1 van de eerste posts), iemand die nog nooit een vega-dag had gehad.
Dat kan ik me praktisch gezien al niet voorstellen.
Dat was ik. Waarom kun jij je dat niet voorstellen? Ik eet elke dag vlees al mijn hele leven lang. Ook op brood eet ik vaak vleeswaren. Sommige mensen eten vis op een vega dag maar ik heb alles geproefd maar ik vind geen enkele vis lekker. Dus vandaar altijd vlees en ik ben ook gek op vlees.
Blondie456 schreef:
28-09-2017 08:30
Dat was ik. Waarom kun jij je dat niet voorstellen? Ik eet elke dag vlees al mijn hele leven lang. Ook op brood eet ik vaak vleeswaren. Sommige mensen eten vis op een vega dag maar ik heb alles geproefd maar ik vind geen enkele vis lekker. Dus vandaar altijd vlees en ik ben ook gek op vlees.

Het is wel erg ongezond hoor Blondie om zoveel vlees te eten. Vis is niet de enige optie. Je kunt ook vlees vervangen door ei, noten, peulvruchten enz. enz. Je hebt eerder aangegeven graag te koken, misschien toch eens goede vegtarische recepten proberen? Misschien gaat er qua "lekker" een wereld voor je open.
On topic: ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten.
herfstappeltaart schreef:
28-09-2017 08:36
Het is wel erg ongezond hoor Blondie om zoveel vlees te eten. Vis is niet de enige optie. Je kunt ook vlees vervangen door ei, noten, peulvruchten enz. enz. Je hebt eerder aangegeven graag te koken, misschien toch eens goede vegtarische recepten proberen? Misschien gaat er qua "lekker" een wereld voor je open.
Ik ga niks veranderen want ik vind lekker eten belangrijk. Noten doe ik vaak door een salade en peulvruchten eet ik ook maar dan naast een stukje vlees. Een ei ipv vlees dan heb ik niet gegeten. Ik heb in Egypte falafel besteld en ik vond het zo vies. Verder ben ik gezond en haast nooit ziek. Ik denk dat ik 4 jaar geleden voor de laatste keer ziek (griep) ben geweest. Mijn cholesterol en bloedsuikerspiegel zijn pas nog gecontroleerd en dat was prima. Een maaltijd zonder vlees is voor mij geen volwaardige maaltijd wat lekker eten betreft.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-09-2017 08:19
Moet zeggen, dat ik tot nu toe het opvallendste vind (al 1 van de eerste posts), iemand die nog nooit een vega-dag had gehad.
Dat kan ik me praktisch gezien al niet voorstellen.
Een vegadag, is dat vegetarische of veganistisch? Ik heb wel eens dagen dat ik vegetarisch eet, maar veganistisch is weer wat lastiger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
28-09-2017 08:52
Een vegadag, is dat vegetarische of veganistisch? Ik heb wel eens dagen dat ik vegetarisch eet, maar veganistisch is weer wat lastiger.
Met vegadag bedoel ik een dag geen vlees eten. Veganisch daar ga ik al helemaal niet aan beginnen.
Blondie456 schreef:
28-09-2017 08:47
Ik ga niks veranderen want ik vind lekker eten belangrijk. Noten doe ik vaak door een salade en peulvruchten eet ik ook maar dan naast een stukje vlees. Een ei ipv vlees dan heb ik niet gegeten. Ik heb in Egypte falafel besteld en ik vond het zo vies. Verder ben ik gezond en haast nooit ziek. Ik denk dat ik 4 jaar geleden voor de laatste keer ziek (griep) ben geweest. Mijn cholesterol en bloedsuikerspiegel zijn pas nog gecontroleerd en dat was prima. Een maaltijd zonder vlees is voor mij geen volwaardige maaltijd wat lekker eten betreft.

Ik vind lekker eten ook belangrijk. Ik heb zelf een behoorlijk aantal heerlijke vegetarische maaltijden in mijn repertoire.
Vleeswaren (bewerkt vlees) zijn wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend dus ik probeer verstandig te zijn.
Ik probeer je niet te bekeren hoor, ieder moet dat voor zichzelf weten. Alleen vind ik het wel een misverstand dat vegetarisch synoniem zou zijn voor niet lekker.
herfstappeltaart schreef:
28-09-2017 08:57
Ik vind lekker eten ook belangrijk. Ik heb zelf een behoorlijk aantal heerlijke vegetarische maaltijden in mijn repertoire.
Vleeswaren (bewerkt vlees) zijn wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend dus ik probeer verstandig te zijn.
Ik probeer je niet te bekeren hoor, ieder moet dat voor zichzelf weten. Alleen vind ik het wel een misverstand dat vegetarisch synoniem zou zijn voor niet lekker.
Ik lees wel mee op topics over vegetarische gerechten uit nieuwsgierigheid maar bij die recepten trek ik meestal mijn neus op. Dat komt ook wel omdat er veel groenten zijn die ik niet lekker vind zoals courgette, aubergine, spinazie en nog wel meer groenten. Vegetarisch staat voor mij meestal wel synoniem met niet lekker. Ik zag ook eens een recept met een salade met gebakken camembert. Dat vind ik dan weer wel lekker maar dat eten wij als voorgerecht en daarna iets met vlees.
vlaamsevink schreef:
28-09-2017 01:23
Hoe zit het met van dat dure, exclusieve eten bij jullie? Ik heb volgens mij nog nooit tonijn, oesters of truffels gegeten. En er is misschien nog wel meer exclusief spul, dat zo bijzonder is dat ik er niet eens van gehoord heb!
Ik heb nog nooit kogelvis gegeten.
Wel kikkerbillen, slakken, slang, zeekomkommer, kwal, levende larve, gefrituurde sprinkhaan.
lilalinda schreef:
28-09-2017 08:19
Moet zeggen, dat ik tot nu toe het opvallendste vind (al 1 van de eerste posts), iemand die nog nooit een vega-dag had gehad.
Dat kan ik me praktisch gezien al niet voorstellen.
Bedoel je vegetarisch of veganistisch? Veganistisch is bij mij ook nog nooit voorgekomen omdat ik sowieso kaas eet. Vegetarisch vast wel 'ns een keertje maar dan wordt het vlees/vis ruimschoots gecompenseerd door kaas.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-09-2017 08:19
Moet zeggen, dat ik tot nu toe het opvallendste vind (al 1 van de eerste posts), iemand die nog nooit een vega-dag had gehad.
Dat kan ik me praktisch gezien al niet voorstellen.
Hoezo kun je je dat niet voorstellen?
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik nog nooit een vega-dag gehad heb, maar dat was dan iig per ongeluk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-09-2017 08:57
Ik vind lekker eten ook belangrijk. Ik heb zelf een behoorlijk aantal heerlijke vegetarische maaltijden in mijn repertoire.
Vleeswaren (bewerkt vlees) zijn wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend dus ik probeer verstandig te zijn.
Ik probeer je niet te bekeren hoor, ieder moet dat voor zichzelf weten. Alleen vind ik het wel een misverstand dat vegetarisch synoniem zou zijn voor niet lekker.
Vrijwel al mijn vriendinnen eten vegetarisch en ik ben allang gestopt om bij ze te eten.
Niet iedereen die vegetarisch eten niet lekker vindt zegt dat uit onwetendheid hoor.
Ik heb nog nooit echt lekker vegetarisch gegeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
28-09-2017 09:46
Vrijwel al mijn vriendinnen eten vegetarisch en ik ben allang gestopt om bij ze te eten.
Niet iedereen die vegetarisch eten niet lekker vindt zegt dat uit onwetendheid hoor.
Ik heb nog nooit echt lekker vegetarisch gegeten.

Echt niet? Tja dat is voor mij onvoorstelbaar. Er zijn zoveel verschillende gerechten.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-09-2017 08:57
Vleeswaren (bewerkt vlees) zijn wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend dus ik probeer verstandig te zijn.
En zo komen de op angst gebaseerde hypes dus in de wereld.
Het eten van veel bewerkt vlees leidde tot 18% meer kans op dikke-darmkanker. Dikke-darmkanker komt bij 5% van de mensen ooit voor en door dat bewerkte vlees wordt dat dan bijna 6%.
Nog steeds krijgt 94% van de mensen het niet.
Kun je natuurlijk alle bewerkte vlees uit je voeding schrappen, maar deelnemen aan het verkeer lijkt riskanter.

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... erwekkend/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
herfstappeltaart schreef:
28-09-2017 09:53
Echt niet? Tja dat is voor mij onvoorstelbaar. Er zijn zoveel verschillende gerechten.
Vind er ook niet veel aan. Veel gebruik van peulvruchten, Indiase of Midden Oosterse invloeden. En dat zijn mijn smaken niet. En heb bij 'n vega kennis ook gemerkt dat ze maar minimaal kaas gebruikt om het gebrek aan vlees/vis te compenseren en eerlijk gezegd vind ik dat je daarmee de smaak echt te kort doet. Ben ook geen fan van aubergine/cougette trouwens. Wel spinazie, maar daar hoort dan weer kaas bij natuurlijk!

Enige vegagerecht wat ik op mijn eigen repertoir heb staan is 'n overheerlijke soufflé/quiche boordevol met eieren, kaas, roomboter, turkse yoghurt en gegrillde paprika en pecannoten. Overigens is dat 'n basis recept want hij kan natuurlijk ook wél met vlees/vis, zoals een voorjaarsfavoriet: asperges met warm gerookte zalm.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-09-2017 09:43
Hoezo kun je je dat niet voorstellen?
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik nog nooit een vega-dag gehad heb, maar dat was dan iig per ongeluk.
omdat je alleen al ´per ongeluk´ een dag geen vlees kan eten, de stelligheid, dat je elke dag vlees eet, verwondert mij
(zonder waardeoordeel trouwens)
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
25-09-2017 10:00
Ik heb trouwens nog nooit een Harry Potterboek gelezen. Ik vind Harry Potter zó stom. Ik denk dat ik de enige ben die dat vindt :)
Nee hoor, ik doe met jou mee.

Ik weet nog goed op de middelbare school moesten wij een boekverslag maken van Harry Potter :frusty:
En er was geen omkomen aan.

Dus ipv dat boek te lezen heb ik mezelf gedwongen om naar film te kijken.... :pukey:

Ik kon een deel van het boekverslag maken, en mijn medeleerling die WEL het boek gelezen had, kon de rest van het verslag afmaken :$
Ach, soya heeft ook de reputatie kankerverwekkend te zijn, dus zo krijgen zowel de vega's als de omnivoren vast allemaal hun portie kankerverwekkend voedsel binnen.
Alle reacties Link kopieren
Rijbewijs halen en bevallen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit in mijn neus gepeuterd. Ook als klein kind deed ik dat nooit volgens mijn moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven