Past een Bugaboo in een VW Up?

29-09-2017 17:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik een dagje weg met de kids. Ik word opgehaald met een Volkswagen Up! maar er moet voor de jongste een kinderwagen mee. Nu twijfel ik dus of mijn Bugaboo wel in die kofferbak past. Iemand hier ervaring mee?
kia wijzigde dit bericht op 29-09-2017 20:47
0.45% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
De bugaboo Bee wel. De cameleon als je de wielen losmaakt (en wiegbak achter de voorstoelen). Met andere bugaboowagens geen ervaring.
lemoos2 schreef:
29-09-2017 17:25
De bugaboo Bee wel. De cameleon als je de wielen losmaakt (en wiegbak achter de voorstoelen). Met andere bugaboowagens geen ervaring.
Oh ja het type erbij was wel handig geweest. :facepalm:

Ik heb de cameleon. Fijn om te horen dat die mee kan. Ik zat al te denken als het niet past dan maar aan een touwtje aan de trekhaak achter ons aan :D . Maar in de kofferbak is toch beter.
De hoedenplank moet je dan wel even tijdelijk uit de auto halen bij de cameleon. Anders past het net niet qua frame (en staat dat miniplankje recht omhoog en blokkeert het zicht).
lemoos2 schreef:
29-09-2017 17:33
De hoedenplank moet je dan wel even tijdelijk uit de auto halen bij de cameleon. Anders past het net niet qua frame (en staat dat miniplankje recht omhoog en blokkeert het zicht).
Ik ga dat even doorgeven dat ze die thuis mag laten. Dankjewel voor het antwoord. :lips:
-Kia-Ora- schreef:
29-09-2017 17:36
Ik ga dat even doorgeven dat ze die thuis mag laten. Dankjewel voor het antwoord. :lips:
Hoeft niet. In de lig bak zitten voor en achter in het stof 2 witte latjes. Deze haal je makkelijk er uit. Dan is je bak nog maar 5 cm groot.
Ik heb vaak een buggy en bugaboo cameleon tesamen in de kofferbak van mijn ford fiesta gelegd. Ging makkelijk.
Nou ik weet niet hoe je die wiegbak achter de voorstoelen gaat plaatsen als er ook nog een kind op de achterbank moet zitten. Of je moet de wiegbak ook nog eens uit elkaar halen. Ik denk dat het een heel gepas en gemeet gaat worden en je zo'n beetje alle onderdelen moet demonteren. Mij is het in ieder geval niet gelukt. Een UP is best wel klein.
Pientjexxxx schreef:
29-09-2017 19:37
Nou ik weet niet hoe je die wiegbak achter de voorstoelen gaat plaatsen als er ook nog een kind op de achterbank moet zitten. Of je moet de wiegbak ook nog eens uit elkaar halen. Ik denk dat het een heel gepas en gemeet gaat worden en je zo'n beetje alle onderdelen moet demonteren. Mij is het in ieder geval niet gelukt. Een UP is best wel klein.
Overdrijven is ook een vak, zo klein is een up nu ook weer niet. Er is best veel ruimte achter de stoelen. En een baby heeft niet veel/geen beenruimte nodig dus daar hoef je dan weer geen rekening mee te houden.

Ik ga een klooien met die witte dingetjes en zien of ik hem zo nog kleiner kan maken :) .
kia wijzigde dit bericht op 29-09-2017 20:51
0.69% gewijzigd
Past makkelijk met die bak hoor. Idd even doe 2 baleinen eruit halen en hij is zo tussen de achterbank en voorstoelen te plaatsen. Past waarschijnlijk ook nog allemaal wel in de kofferbak
Twalingmutske schreef:
29-09-2017 20:40
Past makkelijk met die bak hoor. Idd even doe 2 baleinen eruit halen en hij is zo tussen de achterbank en voorstoelen te plaatsen. Past waarschijnlijk ook nog allemaal wel in de kofferbak
Jeeej kleinste kind kan ook mee. :cheer2:
Anders had ik moeten dragen en dat is best zwaar inmiddels. :sigh:
-Kia-Ora- schreef:
29-09-2017 20:38
Overdrijven is ook een vak, zo klein is een up nu ook weer niet. Er is best veel ruimte achter de stoelen. En een baby heeft niet veel/geen beenruimte nodig dus daar hoef je dan weer geen rekening mee te houden.

Ik ga een klooien met die witte dingetjes en zien of ik hem zo nog kleiner kan maken :) .
Ik vind een UP behoorlijk klein. Ik rijd er dagelijks in, dus ik heb ervaring met de inhoud ervan. Je schrijft zelf dat je weg gaat met de kids, dus ik neem dan aan dat je achterbank al vol zit. Achter de stoelen is niet veel ruimte, dus de bak zal dan ook voor een deel op de bank liggen.
Nou Pientje, ik weet niet of je een beeld hebt van betreffende kinderwagen, maar ik kreeg dit nog kwijt in mijn C1. Met twee kinderzitjes op de achterbank (waarvan 1 met afsteunpoot voor isofix, 1x Tobi) en twee volwassenen voorin. De Up is groter en heeft een kofferbak die net wat toegankelijker is.

Afbeelding
Zelf had ik deze kinderwagen:
Afbeelding. Gewoon babynest mee en alles ging in de kofferbak. Heb met dat karretje nooit de ervaring gehad dat het qua afmeting niet kon. Dat ging zelfs onder banken/stoelen in de bus of trein.
lemoos2 schreef:
29-09-2017 21:28
Nou Pientje, ik weet niet of je een beeld hebt van betreffende kinderwagen, maar ik kreeg dit nog kwijt in mijn C1. Met twee kinderzitjes op de achterbank (waarvan 1 met afsteunpoot voor isofix, 1x Tobi) en twee volwassenen voorin. De Up is groter en heeft een kofferbak die net wat toegankelijker is.

Afbeelding
Dan moet je de bak/wieg dus ook inklappen.
Pientjexxxx schreef:
30-09-2017 00:40
Dan moet je de bak/wieg dus ook inklappen.
Ja, maar dat stelt dus echt niks voor. Dat kost je een halve minuut ofzo. Dat vind ik niet zo'n probleem. En lekker puzzelen vind ik wel wat hebben. :rofl:
We gaan het proberen, zo niet dan wordt het dragen. Vind kind ook erg prettig, ik wat minder :P .
Update; dagje uit is inmiddels geweest. En we hebben een hele leuke dag gehad! :heart:
En de kinderwagen ging met gemak in de auto! :cheer2:

Thanks ladies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven