is hij terecht boos?

17-02-2009 22:36 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
quote:extrahalo schreef op 18 februari 2009 @ 00:22:

[...]

Die onthoud ik voor morgen, als ie vervelend doet..... oehw

Ik zou hem eerst over zijn bol aaien en zeggen dat je begrijpt dat hij teleurgesteld was, denk dat dat prettigere effecten heeft .

Maar voor noodgevallen... je weet maar nooit.
Snap je vriends teleurstelling prima. Alleen zn reactie wat minder. Dat ie zichzelf niet voor zn kop slaat dat ie niet bereikbaar was of vantevoren had afgesproken hoe laat etc. Zal het vast heel druk gehad hebben met die koters en het project enzo, maar dat ie dit jou verwijt... Vind eigenlijk dat hij zich ook wel es mag verplaatsen in jou. Nouja wie weet heeft ie morgen hartstikke spijt
Waarom heb je die tijden dan niet eerder gecommuniceerd, maar pas op het laatste moment??????
Ook ik begrijp de vriend goed, logischerwijze is zoiets in het begin van de avond. Wanneer het een open avond is voor nieuwkomers dan is het zelfs op de site terug te vinden.

Maar kern van het probleem zat er toch ook in dat je geen zin had in een kwartierlange fietstocht in de kou?
*
Jullie zijn beide een beetje dom geweest door geen tijd af te spreken. Echter, jou verwijten dat je de school niet hebt gebeld is hetzelfde als hem verwijten dat hij jou niet heeft gebeld. (hij had toch door dat je er nog niet was, even bellen waar je uithangt en hoe laat je komt is dan normaal). Zinloos dus.

Gewoon spectaculair goedmaken vanavond!
De kwestie zelf waait wel weer over, gevalletje van miscommunicatie waarbij jullie allebei misschien iets meer moeite hadden kunnen doen.

Wat ik dan storend zou vinden, is dat je vriend jouw kwetsbare punten inzet als jullie ruzie hebben en dus eigenlijk tegen je gebruikt. Los van het feit dat ik dat nogal kinderachtig vind, getuigt het niet echt van respect naar jou toe.
Gewoon een gevalletje miscommunicatie dit... Vind dat je vriend een beetje een overtrokken reactie heeft. Komt wel goed (denk ik/ hoop ik)

quote:extrahalo schreef op 18 februari 2009 @ 09:40:

pom: 3kwartier ipv 1 kwartier fietsen. En ik had geen zin om de hele avond aanwezig te zijn, hoef niet perse als vriendin vd meester aan iedereen incl klas voorgesteld te worden. Mijn idee was het laatste kwartier eventjes daar te zjn, alles te zien en dan met hem mee naar huis te fietsen. Vandaar dat ik niet zomaar ging terwijl ik niet wist of het om 7, 8, of half 9 uur eindigde...... Ik had ook geen zin om in mijn eentje naar huis te fietsen of uren te gaan wachtenDan had je toch gewoon weinig zin om te gaan?
quote:extrahalo schreef op 17 februari 2009 @ 23:02:

Het steekt me vooral omdat hij als hij boos is echt gemeen is. Ik zit nu tussen stages in en zonder werk/stage/studie ben ik mijn dagstructuur snel kwijt en daar word ik al snel depri van (dit werkt ook door in weinig productief zijn mbt klussen in huis ed). Nu dacht ik juist daar heel goed iets aan te gaan doen door eens, nu ik toch tijd heb, naar een psych te stappen om wat oude shit op te lossen. En daar pakt ie me dan op.

Bah :puke: Ik hoop maar dat ie er heel snel spijt van gaat hebben.Wat is dan je grootste probleem, de kern zeg maar? En welk deel daarvan zit dan bij jou en welk deel bij hem?
Dat hij teleurgesteld is snap ik wel. Aan de andere kant: als hij graag wil dat jij komt dan moet hij zorgen dat je weet waar je moet zijn en hoe laat.

Verder begrijp ik niet zo goed waarom hij er ruzie over maakt. Zo erg is het toch ook weer niet?
Ik denk dat hij eigenlijk boos op zichzelf is, omdat hij alles goed had voorbereid, maar net dat ene vergeten is, namelijk niet duidelijk tegen jou zeggen hoelaat het begint.

Dat jij geen zin hebt in 3 kwartier fietsen terwijl je niet precies weet hoe en wat, dat vind ik heel legitiem. Het is zijn ding, en jij steunt hem daarin, maar het is niet primair in jouw eigen interesse om daarbij te zijn.

Maargoed, hij viert zijn boosheid en telleurstelling bot op jou. Zodra je in kan zien dat dat komt doordat hij jouw mening erg waardeert en misschien graag met je had willen pronken bij zijn werk, dan ben je vast niet meer boos terug. Hij is ook maar een man mens.

Verder eens met Zwieber; goed excuus dit voor een potje spectaculaire makeupsex! (dat bedoelde je toch, Zwieber? )
*
Is dit een relatie waarin jij heel veel geeft en hij heel veel neemt? Als jij veel tijd in zijn schoolproject hebt gestoken had hij als waardering toch wel even kunnen vertellen hoe laat het begon?
quote:extrahalo schreef op 18 februari 2009 @ 14:37:

[...]

Ik liep inderdaad niet over van zin om er naar toe te gaan gisteravond, maar maakt dat uit?Nou , in zoverre dat ik denk dat je meer / andere moeite zou hebben gedaan als je er wel dikke zin in had gehad .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien heeft je vriend dat gemerkt en is zijn boosheid/teleurstelling daarop gebaseerd.

Jouw desinteresse maakt wel degelijk uit.
*
hebben jullie het eigenlijk al goed gemaakt?
Pff lijkt mijn ex wel. Die kon ook zo ongelofelijk onredelijk over iets doen.

En volgens mij weten sommige mannen sowieso niet het verschil tussen boos zijn ergens over en boos reageren én teleurgesteld zijn ergens over en teleurgesteld reageren.

Als ik teleurgesteld reageer, dan lijkt het zeker niet alsof ik boos ben. Bij mijn ex was dat wel zo.
*
Ok, to be continued tonight dus?

Weet je eigenlijjk voor jezelf al een beetje hoe je er nu instaat ed?
Maar je hebt ook geen goed-maak-sms gestuurd , oid ?

Gaan jullie nu kijken wie het boos zijn het langst vol houdt ?

wie wint dat meestal ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Joh doe s niet zo kinderachtig en maak het gewoon goed! (overigens: als je vriend hier zou schrijven zou ik dit nu aan hem schrijven)

Simpele oplossing: print dit topic uit en laat het hem lezen. Kan hij zien dat jij nog meevalt als vriendin-zijnde, sommige vrouwen hadden na aanleiding van dit incident meteen een auto ge-eist
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wacht even, nog geen make-up sex gehad? Dan heb je inderdaad een probleem in je relatie. Dit soort dingen moet je nooit lang boos om blijven, dat is het niet waard.
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven