Per ongeluk zwanger, wat te doen?

18-10-2017 14:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
OMG ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic attack

Vanmorgen heb ik positief getest, zwangerschapstest was gelijk een knaller. Dit is absoluut niet de bedoeling.

Ik ben 24 jaar, woon nog thuis, officieel nog steeds student en ik werk parttime. Ik heb geen relatie, wel een FWB. Hij is ook mijn ex met wie ik een jaar lang samen ben geweest. We hebben altijd seks gehad met condoom en dit is voorheen nooit fout gegaan. De pil slik ik niet, omdat ik niet tegen die hormonen kan. Blijkbaar is er dan ergens toch iets misgegaan met het condoom zonder dat we dat allebei hadden gemerkt. De reden dat ik ben gaan testen is omdat ik af en toe menstruatie achtige krampen had, maar geen menstruatie kwam. Ook had/heb ik last van gespannen borsten.

Ik weet nu even echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben gek op kinderen en ik zou ze in de toekomst graag willen, maar niet nu en niet op deze manier. Ik wil mijn kind alles kunnen bieden en dat kan op dit moment niet. Ik voel me zo dom dat dit me is overkomen!

Heb het ook nog tegen niemand vertelt, dus dit is op dit moment even mijn uitlaadklep. Ik maak me echt zorgen, want hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? Hoe ga ik dit tegen mijn ouders en ex/FWB zeggen?! Mijn ex/ FWB heeft al 2 kinderen en is gescheiden.

Ik zit aan abortus te denken, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Dat ik ga denken; was het een jongetje of een meisje? Hoe zou hij/zij eruit zien? Hoe zou hij/zij zijn qua karakter? Lijkt hij/zij op mij of op de vader?
Maar aan de andere kant.. ik kan met een gerust hart mijn studie afmaken en op zoek naar een fulltime baan in de richting van mijn studie, zodat ik straks alles goed voor elkaar heb. Voor wat het wat waard is; een MBO 4 diploma heb ik al, ben nu bezig met HBO. Heb deze studie bijna afgerond, alleen nog mijn scriptie moet nog.

Als er iemand tips of goede raad heeft over wat dan ook, dan hoor ik het heel graag! Dat zou denk ik wel helpen om alles op een rijtje zetten.
https://fiom.nl/

Sterkte!
Check even het FIOM. Zij kunnen vrouwen die voor een dergelijke keuze staan goed helpen om een afgewogen keuze te maken.

Sterkte
Ik zou inderdaad contact opnemen met het fiom voor een gesprek. Sterkte met je beslissing.
Het is niet niks. Raaar dan dat je zwanger bent maar dat is het nu eenmaal.
Ga heel goed nadenken wat je wil, kan en voel.

Sterkte!
Bam!!!!
Ga naar je ouders.
anoniem_356926 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 17:24
64.00% gewijzigd
praten, praten, praten, met je ouders, (goede) vrienden, huisarts.
Ik zou beetje wegblijven van fora, het wordt al snel een pro/anti-abortusdiscussie, waar jij echt niet op zit te wachten.
Wat je keus ook is: je redt je er wel mee.
Ik snap dat het niet het moment je nu niet uitkomt. Maar als je twijfelt zou ik er toch nog maar eerst heel goed over nadenken.
Je moet je ook bedenken dat je je studie ook af kunt ronden voor je kindje geboren is. Als je alleen nog maar je scriptie hoeft te maken moet dat best te doen zijn
Adem in, adem uit. Ga met je ouders praten en neem contact op met het fiom. Succes met je keuze, alleen jij kan die maken.
Bedankt voor de tip! Ga zeker contact met ze opnemen.
Ik heb voor de zekerheid gelijk foliumzuur gehaald.

Mijn moeder zei wel altijd dat mocht het voorkomen, dat ik er dan niet alleen voor komt te staan en waar we met z'n 3en kunnen eten, dat er dan ook een 4e bij kan. Ik ben keihard moed aan het verzamelen om het te vertellen
.
anoniem_355228 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 16:26
99.83% gewijzigd
Dan was jouw situatie gelukkig beter pointer :) maar ongepland kan altijd rauw op je dak komen, ook al ben je getrouwd en heb je alles voor elkaar. Alles verandert

Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen... m'n ouders zijn nog aan het werk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet helemaal doordringt bij mij. Ik voel me ook helemaal niet zwanger. Afgezien van gespannen borsten die qua gevoel wat groter lijken, voel ik helemaal niks. Het lijkt net of Het er niet is.
Ik verloor net wel wat bruinige afscheiding, geen idee wat dan is.

Waar ik ook over in zit, is met huisvesting. Als ik de baby laat komen, is hier thuis eigenlijk geen plek en ruimte. Ik ga eerst even luchtje scheppen
Laptopje123 schreef:
18-10-2017 15:48
Waar ik ook over in zit, is met huisvesting. Als ik de baby laat komen, is hier thuis eigenlijk geen plek en ruimte. Ik ga eerst even luchtje scheppen
Een baby bedje kan prima een paar jaar in jouw slaapkamer. Een baby hoeft geen eigen kamer. Ik denk dat dat het minst van je zorgen is :)
Internagelaktisch
Dankjewel maaique :) ik ben benieuwd of dat zal passen, want met alleen al mijn bed en een bureau is het al vol
Hoe gaat het met je, TO. Heb je inmiddels met je ouders gepraat?
Je bent 24. Je bent 1) oud en wijs genoeg om een kind op te voeden 2) oud en wijs genoeg om seks te hebben. Iedereen kent wel iemand wie door de anticonceptie heen zwanger is geraakt en dan vooral condooms. ik (mijn mening dus) vind het schandalig als je het eraf laat halen. Wees blij dat je überhaupt zwanger kan raken. Dit kan ook gedane zaak zijn na deze zwangerschap.
Ja daar heeft ze veel aan, een beetje angst zaaien. To, mijn tip aan jou is om het te delen met mensen die je vertrouwt en met het fiom. Veel sterkte!
Natte tosti..
Heftige situatie...praat met FIOM, en als je vroeg erbij bent met stoppen zwangerschap, is makkelijker dan uitstellen en dan pas doen. Dus wacht niet te lang en zoek hulp bij begeleiding keuze. Ga ook langs huisarts straks, want je hebt 5 dagen bedenktijd. Dan kan je in die tijd bij FIOM praten of maatschappelijk werker, en over 5 dagen beslissen, niet eerder.
vaiana schreef:
20-10-2017 09:44
Je bent 24. Je bent 1) oud en wijs genoeg om een kind op te voeden 2) oud en wijs genoeg om seks te hebben. Iedereen kent wel iemand wie door de anticonceptie heen zwanger is geraakt en dan vooral condooms. ik (mijn mening dus) vind het schandalig als je het eraf laat halen. Wees blij dat je überhaupt zwanger kan raken. Dit kan ook gedane zaak zijn na deze zwangerschap.
precies de reden, dat je dit soort zaken met goede vrienden moet bespreken, en niet op een forum
Voor je het weet, word je om de oren geslagen met dommigheid, en mensen die hun mening gaan verkondigen als feit.
lilalinda schreef:
20-10-2017 10:34
precies de reden, dat je dit soort zaken met goede vrienden moet bespreken, en niet op een forum
Voor je het weet, word je om de oren geslagen met dommigheid, en mensen die hun mening gaan verkondigen als feit.
wow ja, inderdaad. Ik kan ook wel zeggen, laat het weghalen, je hebt nog heel leven voor je en begin pas aan kinderen als je leuk samenwoont met geliefde die met jou ouderschap wil aangaan. Maar wat heb jij aan mijn denkbeeld en idee hierover? Kan zijn dat je een bewust alleenstaande moeder wil zijn, dan vind je dit advies direct niet passend en heb je hier niks aan.

Ga overleggen met fiom, huisarts, niet dit forum, wellicht had je al idee over wat te doen in deze situatie, en nu is die er, en kijk of je oude idee nog staat of dat je nu anders erover denkt.
Wow. Wat heftig. Denk er heeel goed over na en volg je hart. Ik ben vorig jaar heel gepland en weloverwogen zwanger geraakt. Heb nu een baby van 4 maanden en ik vond de eerste maanden echt heel zwaar.. geen vrijheid meer, geen slaap, weinig ontspanning... maar goed hoe je daarmee omgaat is echt voor iedereen anders!! Sommigen ervaren d3 baby tijd helemaal niet als heftig. Voorlopig komt zij met alles op nr 1. En ik en vriend komen daarna. Zorg dus ook dat je hulp en achter vang hebt straks en wil je FWB ook mee helpen/ondersteunen etc. Veel sterkte. Alleen JIJ kan beslissen. . Niemand anders !!
vaiana schreef:
20-10-2017 09:44

Blablabla onzin.
Star² schreef:
20-10-2017 11:51
Blablabla onzin.
Heb je de reactie van EvyBlissy gelezen op een soortgelijke post? Zal hem even opzoeken, zó grappig. :proud:
nouschi wijzigde dit bericht op 20-10-2017 12:09
0.50% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
kinderen/ongepland-zwanger-vriend-wil-h ... #p27676616
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je woont nog thuis, praat met je ouders! Stel dat zij de eerste tijd de dagelijkse verzorging op zich willen nemen als jij naar school of werk bent.. dan sta je er al anders in dan als ze dat niet willen en of kunnen.
Praat dus met ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven